Detta är en bild på min Blade med min brors egenhändigt byggda timmervagn efter...Denna vagn byggdes "from scratch" och har flyttbara "hållare" efter virkets längd och fungerar utmärkt med en enkel handvevad vinch i fronten.... (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Snyggt bygge. Gillar bygga hemma projekt då det är så mycket roligare att göra och läsa om än färdigköpta prylar. Och för att då stå för ovanstående mening så får jag väl avslöja mitt vagnsbygge enligt kajsa varg modellen. En flakvagn med 1.40X0.90 i flakmått. Byggd mestadels i trä med två hjul från gamla betongkärror. Hittills så har den fått fällbara lämmar på alla sidor och löstagbara stolpar. Manuell tipp finns och jag klurar på en mekanisk eller elektrisk lösningEnda problemet så här långt är en kulhandske jag tycker är alldeles för trög. Sen skulle jag behöva en 20 mm hjulaxel på ca 80-85 cm.....
hur gör man för att lägga ut bilder här då? jag har alla iofs på min hemsida på mitt bygge (boggievagn) mvh Krille