Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Ryckig gång Ltz  (läst 1438 gånger)

Utloggad Suzuki Robb

Ryckig gång Ltz
« skrivet: 21 april 2007 kl. 17:18:47 »
HeJ!

Har just blivit Ltz ägare har blivit lite besviken efter ca 12 mil körande.Tycker att den går ryckigt på lägre varv typ runt 30Km/H.Som om det vore fel på bränsle tillförseln.Har tre lägen på bränlsekran res uppåt Pre läget vågrätt och on läget neråt har provat alla lägen fulltankat dränerat förgasare samt pilot munstycke är bytt av försäljare.Vet ej bränsle andra förslag vill inte köra fullgas hela tiden.Annars en viss skillnad på barossa 250 och ltz 400 07a.

Tacksam för svar

Mvh Robban :roll:

Utloggad Lunk

Ryckig gång Ltz
« Svar #1 skrivet: 22 april 2007 kl. 09:44:24 »
Har du justerat soppaskruven?
LTZ400 -06 såld
LTZ400 -06 Såld

Utloggad thx1138

Ryckig gång Ltz
« Svar #2 skrivet: 22 april 2007 kl. 10:54:44 »
vad har du för lågfarts munstycke? Kan vara de för då vill den inte gå bra på låga varv.
uzuki LTZ 400cc
Kazuma Falcon 90cc
Mini sportquad 50cc
Lev av fyrhjuling.se Syd

Utloggad zacka

Ryckig gång Ltz
« Svar #3 skrivet: 22 april 2007 kl. 13:01:55 »
Hej
vanligt fenomen på LTZ då de levereras snål bestyckade från fabrik pga avgaskrav osv...
byt till ett 27.5 lågfart munstycke o skruva ut luft skruven 1.5 varv

Är den helt avstrypt ?
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad Suzuki Robb

Ryckig gång Ltz
« Svar #4 skrivet: 22 april 2007 kl. 13:18:54 »
Hallå!

Har under gårdagskvällen justerat bränsleskruv tagit bort snorkel provat allt i justerväg.Nicke som levererat maskinen har plockat veck strypningar bytt lågfartmunstycke.En kille som ställer upp dygnet runt som det verkar helgdag som vardag.Ska nog ut och prova lite idag ochså luftskruv mm.Lösning måste ju finnas till slut bränsle och bestyckning ett kapitel för sig.Plockade veck snorkel maskinen får för lite såppa som det verkar skruvade in bränsleskruv max suckar bara in.Med utskruvad bränsleskruv ca 1 varv lite bättre men käns lite slöare mindre såppa.Tja justera justera byta större munstycke.Tror det satt 27,5 i nu.

Ska du köpa fyrhjuling snacka med nicke på Min Hoj i sollefteå. :roll:

Utloggad Lunk

Ryckig gång Ltz
« Svar #5 skrivet: 22 april 2007 kl. 16:18:41 »
Vet inte om jag förstod dig rätt men.... Ju mer du skruvar ut den ju mer soppa får den. När jag tog strypningarna på min så gick den bäst med snorkel kvar och 27.5 lågfart och 130 main och soppaskruven utdragen ca 2 varv. Tyckte den bara blev sämre med snorkel borta.
LTZ400 -06 såld
LTZ400 -06 Såld

Utloggad MinHoj.se

Ryckig gång Ltz
« Svar #6 skrivet: 22 april 2007 kl. 18:48:43 »
1 av 15 nya LTZ behöver 30 istället för 27,5 lågfart för att funka bäst..
-Vi kanske har en av dessa maskiner hos dig nu,hör av dig om det inte löser sig så skickar jag ett 30 istället..
 :wink:
En Yfz450r-14, gul LT500R-87 m.m åt mig själv(Nr60)
Å en massa Fox Evol-X
Å en massa DMC & Houser's...
Å en hög med Precision RP...
Å nåra HIPERs m.m
Å en väldig massa annat...

Finns på www.minhoj.se

 


Online just nu.

180 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Rickard Marklund, clun, PeterDer,
Flest online idag: 188. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för på lördag är det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme