Jag bytte mitt original mot HMF dubbelsystem, gjorde sex hål i luftburken och bestyckade om. Gjorde rejäl skillnad för draget, men tyvärr så höll inte HMF-systemet i längden. Tappade ett antal endcaps och silence-core, gavlarna lossnade och till slut sprack röret vid kröken. Kör nu med DMC Afterburner silence i och med att jag tröttnade på att ha ett öronbedövande system. Har bara kört några mil med det systemet, men jag tycker ljudet är mycket skönare än HMF, dom är MYCKET snyggare och vad det verkar så har jag inte tappat just något i effekt heller. Just nu är hojen på verkstad, men när jag får tillbaka den så ska jag testa med en A/F-mätare jag beställt och bestycka om den så det passar det systemet. Vad gäller kvaliteten så är det svårt att säga något än, men jag tycker i vart fall att DMC ger ett mycket mer gediget intryck än HMF. Systemet sitter inte stumt mot hojen heller utan kan röra sig lite. Tror det kan göra att man slipper sprickor också.
Jag kör med Wileyco RS46 dubbelsystem. Det låter mycket, men inte så mycket att jag måste använda öronproppar. Det följer med insatser man kan välja att köra med eller utan. Med insatserna låter den inte mycket alls. Jag har åkt 90 mil med systemet och kvaliten verkar vara bra. Jag har även Dynatek tändbox. Med avgassystemet och tändbox har hastigheten ökat ca 20 km. Har toppat 139 km/h. Jag är mycket nöjd.
Jag hade hmf system innan som jag tyckte var helt okej. men sen har jag skaffat Duncans fatboy four, och det var nått helt annat kvalitétsmässigt oslagbart, tjockt gods i hela dämpetrejäla skruvar runt om så att man kan dämpa om det om man vill. Sen märkte jag en enorm skillnad på bottendraget jämfört med Hmfen. Men de e faktiskt så att man får vad man betalar för. det finns inga genvägar.
Måste man byta? Funkar inte orginal bra?
Jag måste ha ett nytt system till min....Men vÃlket är bäst?Fatboy?HMF snackar alla om att dom går sönder....Hjälp behöver snabbt svar och.......... ett seriöst ställe som Kawasakicenter kan handla det av!!/Tacksam för snabbt svar :? Micke