Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: Vilken skulle passa mig bäst ?  (läst 3099 gånger)

Utloggad Mottez

Vilken skulle passa mig bäst ?
« skrivet: 14 april 2007 kl. 22:47:11 »
Hej. Tänkte ta och byta upp mig från min Dinli 450. Frågan är bara till vilken vägreggad ?. Jag åker rätt mycket landsväg och grusväg och vill kunna göra det i höga farter och god komfort. Är mer intresserad av enduro än ren crossbana men om det finns en maskin som duger i alla dessa kategorier så är ju det en fördel.
Vill ju oxå ha bra tillförlitlighet pga att man många gånger är långt in i skogen och åker på grusvägar.
Vill oxå att det ska finns mycket reservdelar,trim,tillbehör till just den quaden.
Dom tänkbara quads som jag vet om är. Kawazaki KFX700, Can-am 650x,
Polaris Outlaw, Yamaha Raptor 700.
Kom gärna med synpunkter och tips och i förstahand med era egna erfarenheter. Tack på förhand
BRUTE FORCE 750  - Får hornen att växa ut!!!
LTZ 400 - ööörrrrrrrnnnn öörrrrrrnnnnnnn

Utloggad Rider

Vilken skulle passa mig bäst ?
« Svar #1 skrivet: 14 april 2007 kl. 23:04:18 »
jag kör själv dinli med funderingar på att byta upp mig. jag har lite samma tankebanor som du redovisar. Dinlins effekt är det väl inget störra att orda om, den räcker till.  KFX 700 går dock bort för mig pga det också är en TUNG maskin. Märkes 450 har överlag betydligt lägre vikt med ung. likvärdig effekt som Dinli. Det är alltså bra alternativ. Sedan har vi ju R700 och jag hamnar oftast där i mina resonemang. STOOOOR stånka med relativt låg vikt och erkänt hög kvalitet,

vad kan mäta sig med det. Renegade och 800 XT är ju inte riktigt i samma division som rena Quadar. grymma hojar men överviktiga.
----------------------------------------
      Dinli DMX 450 -07 (såld)

Utloggad spectorbass

Vilken skulle passa mig bäst ?
« Svar #2 skrivet: 15 april 2007 kl. 06:20:43 »
Jag vill också byta "upp" mig från Dinli 450. Sneglar¨på LTZ som är 400 kubik men mkt mindre och lättare....till ett "vettigt" pris. KFX och Raptor är ju runt 100", men ltz finns för runt 70"....

Frågan är hur man "hittar" 20-30" TILL att lägga på en leksak.... 8O

Utloggad daffan

Vilken skulle passa mig bäst ?
« Svar #3 skrivet: 15 april 2007 kl. 08:36:46 »
Mottez, av dom du sneglat på så tycker jag att R700SE (SE har bla bättre stötdämpare) verkar vara det rätta för dig...den är jag själv grymt sugen på.
Har en Dinli450
           *Im a Quadoholic, the only true religion*

Utloggad anderssson

Vilken skulle passa mig bäst ?
« Svar #4 skrivet: 15 april 2007 kl. 08:39:41 »
kan rekomendera 700 raptorn..mkt trevlig maskin med mycket tillbehör på marknaden..bra vrid med "pluggarna"borta oxå...
suzuki lta 700 08a-såld
yamaha raptor07a -såld
letar 09e maskin nu

Utloggad Barossa

Vilken skulle passa mig bäst ?
« Svar #5 skrivet: 15 april 2007 kl. 10:01:02 »
Vet vilka våndor du har, man vill ju ha en maskin som passar till allt.
Jag har ju själv nyss bytt bort min Dinli för att jag ville prova att köra lite bana också. Kom fram till att dom 2 maskiner som var mest allround var LTZ o Raptor 700 men sen var man ju impad av kfx 700 också.
Fick dock fatt i en LTZ till ett fördelaktigt pris så jag valde den. Vill jag sen ha en 700 så tror jag att andrahands värdet är rätt bra på LTZ.  Så när jag vill gå upp på 700 kommer jag välja raptorn om jag vill fortsätta köra på bana ibland, annars blir det nog en KFX.
Ville inte köpa på mig "fel 700" från början.
Barossa SÅLD!
Dinli 450 såld
blata såld
ltz stulen
15 Drev
?

Utloggad zacka

Vilken skulle passa mig bäst ?
« Svar #6 skrivet: 15 april 2007 kl. 13:49:17 »
rekomenderar kfx700 starkt, stark maskin, som är avsedd för alround körning, inte så mycket tyngre än t ex ltz, men har enorm vrid...
Tintin här på forumet är super nöjd med sin, har han kört i alla slags terräng o den klarar sig bra... super fäste, automat, stor perfekt att köra väg med, finns mycket tillbehör till den, drar raptor 700 i acceleration, men ej toppfart enligt tester i usa...

nej jag tycker att du ska ta o testa en kfx700 o inte lyssna så mycket på va folk säger utan att ens provat den...
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad Rider

Vilken skulle passa mig bäst ?
« Svar #7 skrivet: 15 april 2007 kl. 23:10:22 »
Citat från: "zacka"
rekomenderar kfx700 starkt, stark maskin, som är avsedd för alround körning, inte så mycket tyngre än t ex ltz, men har enorm vrid...
Tintin här på forumet är super nöjd med sin, har han kört i alla slags terräng o den klarar sig bra... super fäste, automat, stor perfekt att köra väg med, finns mycket tillbehör till den, drar raptor 700 i acceleration, men ej toppfart enligt tester i usa...

nej jag tycker att du ska ta o testa en kfx700 o inte lyssna så mycket på va folk säger utan att ens provat den...


Nu är du väl liiite ute och cyklar när du säger att KFX inte är så mycket tybgre än LTZ. KFX=234kg LTZ=168. Det är en stor skillnad. Att KFX är en brutal best ändå stämmer mycket väl men en Raptor 700 är väl kanske mer allround. Sedan är det ju lite skillnad på CVT och manuell också. Tycke och smak antar jag.
----------------------------------------
      Dinli DMX 450 -07 (såld)

Utloggad STENE

Vilken skulle passa mig bäst ?
« Svar #8 skrivet: 15 april 2007 kl. 23:15:37 »
Om du vill ha en maskin som du skall kuna åka fort med och ha någon form av komfort skulle jag nog kollat på en maskin som inte har ctv. Så du kan dreva den så att det inte ylar i maskinen så fort du åker över 100.
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Utloggad GOLiO

Vilken skulle passa mig bäst ?
« Svar #9 skrivet: 16 april 2007 kl. 09:30:04 »
Jag kör själv Polaris Outlaw 500. Det jag upplever possitivt är: väghållningen med delad bakvagn (dessutom är det en väldigt bred maskin). går att åka så sjukt fort i kurvorna! På crossbana är den underbar! jag skulle säga att det är en enormt bra allround-maskin. men. vill du köra fort skulle jag valt en r700a. med lite drevning och gatdäck går dom som en raket!

men en bättre allround-maskin än outlawn får du leta efter. en annan fördel är även den delade bakvagnen som ger markfrigång som en arbetsmaskin. Dessutom får man inte glömma att polaris maskiner är svensksålda seriöst (jämnfört med dresel) gatreggade, några exempel är e-godkända orginallyktor fram + e-godkännt diodbaklyse. kvalitetsblinkers som är fästa i fina stålfästen, listan kan göras lång. allt är genomtänkt och tillverkat med omsorg (allt annat än vad man kan säga om dresel). Dessutom har polaris 2 års garranti på sina maskiner!

hoppas jag inte strulat till ditt val allt för mycket. kan för övrigt säga att jag inte kommer överens med raptor 700an. varför vet jag inte riktigt men den faller mig inte i körställningen och motorkaraktären. den är nästan för explosiv. detta är väll förmodligen en vanesak.

min rekomendation är. vill du ha en maskin som är grym på de flesta underlagen så kan jag inte annat än rekomendera en outlaw. jag kör en hel del och jag är sällan sist :)

vill du däremot ha en "gatdräpare" så tycker jag du ska köpa en r700. bredda och sänka den. sätta på några kvalitetsvägdäck. då kan du vinkla bakåt till de mesta!
John Rönnbäck
Polaris Outlaw

Sol och bad är gratis

Utloggad Hubbe

Vilken skulle passa mig bäst ?
« Svar #10 skrivet: 16 april 2007 kl. 10:10:42 »
Låter rätt märkligt att en pjäs på 234kg och cvt skulle ta raptorn som har 180kr och växlar? Visserligen ligger man på ett bra varvtal med cvt men det är väldiga förluster i en sån transmission.
Men, men, man ska aldrig säga aldrig. Vore kul att testa mot en ngn gång. (om framhjulen bara ville hålla sig i backen nån gång...) ;-)
-----------------------------------------
utan hjul...

Utloggad STENE

Vilken skulle passa mig bäst ?
« Svar #11 skrivet: 16 april 2007 kl. 10:18:07 »
Vad är det för förluster du tänker på i en CTV?
=============
Linhai Allroad 260 2x4

 


Online just nu.

121 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 144. Flest online någonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Jupiter: Forumet blev aktivt kapat av några medlemmar som öppnade facebook grupper för inbördes beundran, där de kunde köra sitt race och hacka fritt på alla som inte delade deras uppfattningar.
    27 september 2020 kl. 13:14:03
  • Sandeen: Hfm avgas och box köpes
    20 september 2020 kl. 12:53:16
  • Högdahl: Nja du kan ju söka i gruppen efter inlägg men förstår vad du menar
    18 september 2020 kl. 16:28:55
  • H.Hansen: Tror forum kommer att få en återuppsving. FB sina sidor är ju inte sökbara på samma sätt som ett forum. Svårt att hitta kategorier och liknade. Där vinner forumen. Folk tröttnar på FB sitt dåliga utbud och letar sej tillbaka. Chatten är svårare det innebär att folk är inloggade och läser konstant samt svarar. Ser få den trenden på andra forum där jag är aktiv.
    18 september 2020 kl. 08:06:11
  • Högdahl: Ja många är på facebook pga aktiviteten och utbudet av massa olika grupper/sidor
    7 september 2020 kl. 19:15:40
  • Rickard Marklund: Mmm, synd att aktiviteten är så låg, men jag försöker i alla fall göra vad jag kan för att forumet skall fungera så bra som möjligt. Senaste månaderna har vi gjort en stor satsning på att öka användbarheten på mobiltelefoner, och snabbat upp forumet rejält. Känns inte som att jag kan göra så mycket mer. Tror att många som är aktiva har skapat grupper på facebook där de gör upp om körningar och sånt utan att det blir publikt...
    5 september 2020 kl. 12:57:50
  • Angry Chaplin: Tråkigt som fan
    4 september 2020 kl. 01:08:46
  • Angry Chaplin: Det känns att atvforum dog
    4 september 2020 kl. 01:07:52
  • Vian Senior: Hvordan byte bremseklosser på parkbrems cf 500 ?
    18 augusti 2020 kl. 09:53:00
  • tatto9709: Har en polaris outlow 500 skulle behöva en begagnad elmatta till den så är det någon här som vet eller hört något kan dom gärna få höra av dig till mej
    13 augusti 2020 kl. 19:24:39
  • Hermansson14: Hej! Jag har en Suzuki lt-f eiger 400 4x4. Det jag funderar på är om förra ägaren har varit på och ställt kamaxeln fel. Problemet är då att det inte kommer någon sopp till tändstiftet. Jag har fin gnista och får sopp in i flottörskålen. ”Har gjort rent alla munstycken med tryckluft”. Jag lossade ventilkåpan häromdagen och tänkte kolla på kammen och kolla så att den står rätt men det som kan vara är att den kan stå 180 grader fel? Jag tänker då om det kan vara att den öppnar insugventilerna och avgasventilerna fel? Vad tror ni? Mvh Christoffer
    7 augusti 2020 kl. 20:48:04
  • Sotarn: Någon som vet bra skogsvägar att köra i Bålsta?
    19 juli 2020 kl. 19:53:04
  • jea40: hur justerar man halvljus på en MXU500?
    14 juli 2020 kl. 19:20:05
  • Rickard Marklund: Test
    10 juli 2020 kl. 09:36:15
  • Lindbang: Mvh Carl
    15 juni 2020 kl. 23:08:13
  • Lindbang: Hej, jag har införskaffat mig en Access sp-450 och hastighetsmätaren är riktigt sliten så jag har beställt en annan, då är min fråga. Har någon koll på elschema eller vilka färger som går till vad?
    15 juni 2020 kl. 23:08:08
  • Hassetheking: Provat nytt tändstift Ville?
    15 juni 2020 kl. 06:23:46
  • Villetheking: Hej har en desert storm 250 . Va ute och körde och plötsligt bara dog den .och ingen gnista. Jag har prövat ny spole ,tändkabel,tändhatt,cdibox men ingen gnista ändå ...någon som är kunnig...???
    7 juni 2020 kl. 22:58:14
  • Andreas Lindqvist: Hej har en polaris sportsman 570 och undrar hur stora däck jag kan sätta på utan spacers? Sitter nu på 25-11-12 och 25-8-12
    5 juni 2020 kl. 16:08:49
  • Nisse45: Har delat växellådan och bytt packning v-sida nu saknar jag kontakt när jag ska starta?
    30 maj 2020 kl. 09:09:34
  • daviddavid2014: Isak19 vill du sälja ltz?
    17 maj 2020 kl. 10:13:54
  • Isak19: Start problem ltz 400
    15 maj 2020 kl. 22:58:53
  • OscarSJ: Tänkte starta igång den gamla fyrhjulingen men den behöver ny bromsolja och det står att man ska ha Dot 3 olja men jag undrar ifall man kan ta Dot 4 istället? Eftersom att jag inte kan hitta någon Dot 3.
    8 maj 2020 kl. 10:39:34
  • ScramblerXP: @19micke79 Kanske en Lingsha 50cc?
    23 april 2020 kl. 19:13:05
  • Bred_Last: @19micke79 jag skulle nog vänta något/några år innan du köper en, kolla då på en 49cc. Dom brukar kosta runt 3k nya
    22 april 2020 kl. 13:43:05
  • 19micke79: Bra tips på barn quad, ej el och relativt tyst till en snart 3åring
    20 april 2020 kl. 12:41:56
  • rally nizze..: Verkar så tyvärr men det kanske ändras
    17 april 2020 kl. 22:47:32
  • Svyndola: Vart får jag tag i spop fas 1 till cforce 850? Någon som vet? Variator kit?
    12 april 2020 kl. 01:39:40
  • Högdahl: Denna chatten är verkligen stendöd nuförtiden
    11 april 2020 kl. 18:26:43
  • P.: 500 atp hjullager byte
    6 april 2020 kl. 01:29:13
  • Isak19: Ltz400
    4 april 2020 kl. 14:20:48
  • gurran4949: Ja har en loncin quadsnake som ja har bytt batteri på 3 gånger nu för att dom laddar ur direkt och kan EJ laddas upp till 12v igen? Någon som vet någon lösning på det problemet?  Innan när batterierna var helt nya så startade den men efter andra till tredje gången man startar fyrhjulingen så startade den inte och då kollade ja säkringarna och dom hade brunnit av, då köpte ja säkringar som klarade av mer volt men nu startar den inte och batterierna förstörs? Tacksam för svar.
    25 mars 2020 kl. 20:17:06
  • Adnanmujoo: Är det någon som har komplett motor till smc wildcat 503?
    21 mars 2020 kl. 17:01:55
  • LasseMarsö: Vad är det för fel när 4 hjulsdriften inte fungerar, lampan lyser men det driver inte fram?
    8 mars 2020 kl. 13:33:51
  • Ola Svee: CF Moto C Force 550 låst seg i P Gear
    7 mars 2020 kl. 18:12:25
  • Högdahl: Kolla Ebay
    2 mars 2020 kl. 18:55:52
  • Hecktor304: Hej har en polaris sportsman 500 06a och behöver en strålkastare men hittar ingen stans att beställa ifrån ,någon som vet nått bra ställe ?
    1 mars 2020 kl. 18:24:35
  • Högdahl: Ja?
    19 januari 2020 kl. 14:43:50
  • förvirradfemtonåring: hallå
    18 januari 2020 kl. 00:49:25
  • Asterix: Laddning
    12 januari 2020 kl. 19:32:10
Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd