Köpte mig en GPS dagarna innan jul (en kalpp till mig själv). Anledningen till att jag valde denna var att den skulle klara av både väg karta samt sjö och terräng kartor. Denna "cross over" funktion skulle komma under kvartal 1. Så jag anmälde mig till denna uppgradering där de sa att man skulle hållas underättad alt kolla på deras hemsida för att få information. Inte ett skit hände.. Så i mitten på mars skickar jag ett mail till Magellan där jag frågar hur det går med cross over funktionen och får till svar att den skall komma snart.. en vecka senare kommer ett mail som säger att denna funktion kommer i april. Och att som plåster på såren skall de lotta ut några kartor. Självklart anmäler jag mig till detta, men tycker att det vore bättre att ALLA som blivit drabbade av detta skulle få plåster på såren inte några få. Dagen för lottningen skickar jag ett nytt mail och undrar hur det gick i lottningen.. inte ett svar. skickar ett nytt på måndagen där de säger att lottningen kommer att vara klart tisdag senast onsdag. Så när jag inte hört något på onsdagen skickar jag ett mail igen och frågar hur det gått. På fredagen får jag svar med en lista namn som de dragit:1) Ingrid2) Magnus3) Alfons4) Pelle5) Teddy6) Stefan7) Kristina Johan9) Anders10) JosefDenna lista käns som någon bara slängt ihop några namn.. och jag är tveksam till att någon lottning skett över huvudtaget äget rum. Sedan tycker de att jag blivit behandlad schyst eftersom jag är den enda som de skickat listan till (eftersom jag tjatat på dem om information). Men att jag hela tiden fått tjata om information och de inte levererat en enda sak i tid nämner de inte... Så nu har jag bojkottat Magellan och kommer inte att handla ifrån dem. Tack och lov så kommer de nu att ge mig pengarna tillbaka. Så vad skall jag köpa mig?Jag har en budget på typ 3500. Vill ha en GPS som klarar väg kartor, sjökort och topo kartor. Den bör vara vattentät och minnes kort.Alla tipps motages tacksamt så länge det INTE är en magellan... Vill inte ha med de skojarna att göra igen.
Bushmaster:Johano:Har du kollat på den själv? Har suttit och stirrat på garmins hemsida och de har flera som verkar ok. Tänkte om de har en modell som är extra pris värd.