när man sätter på en sänkning på hojen,blir det inte fel vinkel på hjulen då?borde dom inte bli sneslitna då? hur gör man då eller e ja ute på fel spår nu?
Citat från: "GWA"när man sätter på en sänkning på hojen,blir det inte fel vinkel på hjulen då?borde dom inte bli sneslitna då? hur gör man då eller e ja ute på fel spår nu?Ide!!!!Har du nånsin kunnat sänka en bil utan att göra hjulinställning???Nepp du får nog justera lite grann så att det är en hygglig inställning när du sitter på den..... :wink: :wink: :roll: :wink: :roll:
men var och vad ska ja ställa in och var och vad ska ja skruva på.....HJÄLP
sen för du ju justera förspänningen på fjädrarna för att få en bra vinkel på hjulen när du sitter på quaden,.
På Dinli 450 kan man inte justera camber!Min vart väldigt lättstyrd när jag sänkte och breddade men nu har jag balanserat däcken, testade först å balansera ena framhjulet som var värst å det vart mycket bättre skillnad redan utav det! Ska kanske testa å balansera resten å se om det blir ännu bättre
men förspänningen bör justeras för att den ska passa den som sitter på,dvs att hjul och fjädring har en bra vinkel\ attityd för den körning\person som sitter på