Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: LTR 450 för bana.  (läst 1123 gånger)

Utloggad Libba

LTR 450 för bana.
« skrivet: 31 mars 2007 kl. 20:58:58 »
Funderar på att skaffa en till hoj för att enbart ha på bana.

Så nu vill jag veta hur ni LTR åkare skulle utrusta hojen.

Släng fram allt ni tycker e nödvändigt.
Vilka nerfar skulle ni ta?
Helsystem nödvändigt?
Styrdämpare?
Å andra onödiga och nödvändiga saker.
 

Vill ha denna info för att se vart man landar. Stor skillnad på 06-07?
ltz 400
Alba Graphics Kit
Alba Performance Pipe Kit
Ac Racing Black - Black-Line Front Bumper (På väg)
Denton Steering Stabilizer
Ac Racing Wide Grab Bar
Full Body Skid Plate - Factory Suzuki
Sand Nuts - Quick Release
Alba Racing Case Saver
P

Utloggad Puma

LTR 450 för bana.
« Svar #1 skrivet: 31 mars 2007 kl. 22:52:13 »
Motormässigt (inkl insug + avgas) så säger jag nog insats ur avgasrör, lock till luftburk av + cherry bomb eller liknande ecu-bypass. Du vet ju själv vad en cherry kostar så det är en billig mod. Om ja sätter helsystem på min skulle ja nog välja yoshi och sen skulle det komma en EFI tuner till.

Chassi så är det första ett ordentligt hasskydd. Hojen är låg och tar lätt i på våra spåriga svenska banor. Nerfbars så finns det ju de som går fram lite längre på hojen än de flesta. Raths är ett exempel. De kommer nog vara stabilare än de övriga, men ingen nödvändighet. Jag upplever inte styret alls oroligt så styrdämpare skulle jag inte skaffa (än iaf). Framdämparna borde man kanske försöka få inställda efter sin körstil och vikt. Originalfjädrarna är hårda och det är lite halvsvårt att få dem bra säger många (beror ju på vikt förståss). Styrhöjare som höjer/flyttar fram styret om du är lite längre (är min nästa investering). Ev en större bumper med nät om du tar bort lyset för det blir ganska rakt in mot styrstången med originalbumpern med tanke på stanskott o sånt.

Sen sånt där bling-bling är väl skyddsplast på delar av kåporna där du har benen, stötdämparstrumpor osv men det är inte speciallt LTR-unikt iofs...

kommer inte på nåt mer med min begränsade hjäna. Det är en riktigt skön hoj och det jag mest märker av är fjädringen (trots framdämparna kan va svåra). Om jag åker bakom folk med andra hojar så märks det att LTRen är lugnare. Även de som åker bakom mig med andra hojar upplever att hojen är betydligt stabilare än deras.
Vet inte vad det är för skillnad på 06 och 07.

Utloggad Jocke72

LTR 450 för bana.
« Svar #2 skrivet: 1 april 2007 kl. 00:20:14 »
Libba - Jag antar att du menar cross?

Ska du sluta åka gata eller ska det bli en till?


/Jocke

Utloggad Libba

LTR 450 för bana.
« Svar #3 skrivet: 1 april 2007 kl. 08:10:35 »
För cross ja. Nej LTZ ska bli kvar. Faan måste ju fortsätta med att piska skiten ur din gasgas på lundarakan :P
ltz 400
Alba Graphics Kit
Alba Performance Pipe Kit
Ac Racing Black - Black-Line Front Bumper (På väg)
Denton Steering Stabilizer
Ac Racing Wide Grab Bar
Full Body Skid Plate - Factory Suzuki
Sand Nuts - Quick Release
Alba Racing Case Saver
P

Utloggad Lindahl

LTR 450 för bana.
« Svar #4 skrivet: 1 april 2007 kl. 14:55:12 »
Skillnaden på 06-07 är att de satt andra dekaler på 07 8) Är inte helst säker..

Utloggad Jocke72

LTR 450 för bana.
« Svar #5 skrivet: 1 april 2007 kl. 15:48:03 »
Citat från: "Libba"
För cross ja. Nej LTZ ska bli kvar. Faan måste ju fortsätta med att piska skiten ur din gasgas på lundarakan :P



Rätt! Pengar är till för att spenderas!  :lol:

Du menar att du ska FÖRSÖKA piska GG:n... Så det inte blir några missförstånd här...  8)


/J

Utloggad runken

LTR 450 för bana.
« Svar #6 skrivet: 1 april 2007 kl. 16:07:31 »
LTR:en är fullbordad redan från start :lol: en mycket fullfjädrad racer...
men de är klart,mycke vill ju ha mer.
åker själv me HMF-slip,mapkey,precison styrdämpare å ett fasst flex styre.och så som läget är nu,så behöver jag RIKTIGT mycke timmar på hojen för att kunna använda all prestanda till 100% :wink:
#61 TEAM minhoj.se
-09 KTM 450sx


www.teamminhoj.cybersite.se

 


Online just nu.

154 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen, GeFeldz,
Flest online idag: 193. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för på lördag är det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme