Jag har en rekommendation/önskan om att ni som har köpt en fyrhjuling eller har en, att ni åtminstone inte kör utan ryggskydd förutom hjälmen!Det är jättelätt hänt att ni bryter ryggen. Förra helgen blev en i Jönköpinggänget avkastad och bröt ryggen, detta hände i en ren struntolycka. Vi trodde att han gjort en vurpa som alla andra, men så var det inte. Ryggen var bruten. Och han hade inte ryggskena!
Tjenare!Har precis köpt min första ATV, det blev en Kawasaki KVF750 som jag hämtar i mitten av nästa vecka. Har funderat lite på det här med skydd. Hjälm är givetvis en självklarhet, men hur är det egentligen med ryggskyddet? Jag tänker köra lungt och sansat i skog och mindre skogsvägar. Att ligga och pressa och "busköra" är inte min melodi. Det känns dock som att ett ryggskydd kan vara på sin plats ändå? De har jag frågat tidigare har dock ansett att ryggskydd endast är nödvändigt när man kör fort... Att köra i skogen med ryggskydd verkar enl. dem vara lika nödvändigt som att ha hjälm när man åker åkgräsklippare... Vet inte om jag håller med där? //y0da
Tjenare!Har funderat lite på det här med skydd. Hjälm är givetvis en självklarhet, men hur är det egentligen med ryggskyddet? Jag tänker köra lungt och sansat i skog och mindre skogsvägar. Att ligga och pressa och "busköra" är inte min melodi.//y0da