Jag som även åkte mycket mc körde till en början med mc hjäl med visir. men jag har bytt till en cross hjälm och ett par glasögon. Man tröttnar rejält på mm hjälmen efter ett tag.
Citat från: Gregemo skrivet 15 april 2009 kl. 14:00:22Jag som även åkte mycket mc körde till en början med mc hjäl med visir. men jag har bytt till en cross hjälm och ett par glasögon. Man tröttnar rejält på mm hjälmen efter ett tag. Varför tröttnade du på hjälmen??
Citat från: Gregemo skrivet 15 april 2009 kl. 14:00:22Jag som även åkte mycket mc körde till en början med mc hjäl med visir. men jag har bytt till en cross hjälm och ett par glasögon. Man tröttnar rejält på mm hjälmen efter ett tag. snygg maskin du har....är den vägreggad? är det lag på hjälm i en sån.?
Citat från: AtvNerd skrivet 15 april 2009 kl. 14:29:54Citat från: Gregemo skrivet 15 april 2009 kl. 14:00:22Jag som även åkte mycket mc körde till en början med mc hjäl med visir. men jag har bytt till en cross hjälm och ett par glasögon. Man tröttnar rejält på mm hjälmen efter ett tag. snygg maskin du har....är den vägreggad? är det lag på hjälm i en sån.?Tack, roligt att du gillar den, Har lagt ner en del tid på att välja lack m.m.Min Razor är terrängreggad. Men om jag förstått det rätt finns dom i princip bara som vägreggade from 2009 och då i form som vägreggad och traktorreggad (en annan form av vägreggning) Jag vet att de vägreggade har hjälmkrav, och jag antar att det är samma på terrängreggade varianten.Om inte annat är det ju kanska skönt att ha, det sprutar en del skit ibland
Biltemas skydd ser inget vidare ut tycker jag. Verkar inte vidare bekväm och skydden ser små ut. Själv kör jag med ufo skydd och är nöjd med det. http://www.sharkspeed.com/sv/artiklar/cross_enduro/cross_skydd__tillbehor__skor/skyddsjacka-x3m-scorpion-.htmlMitt ser likadant ut som den. Den kostar några hundra mer än biltemas men det hade jag satsat på iafOm du nu ska ha nackskydd med så tror jag det är bättre med det skyddet. Tror det finns risk att det snurrar om du inte har det skyddet som går över axlen/nacken, men det är bara vad jag tror Jag kör med evo rc2 nackkrage och den snurrar inte ihop med mitt skydd