Har idag beställt en HMF utility slip-on inkl. Dobeck EFI-box på Ebay till min maskin, en Suzuki KQ700.Varför Ebay ? Tja, varför inte ? En Dobeck box kostar i Sverige 2200-2300 kr och någon HMF-pipa till min maskin har jag ej hittat i någon svensk återförsäljares sortiment. Men med tanke på att de kostar 4-5000kr ( uppskattning ) till liknande maskiner kan det i alla fall inte bli dyrare att beställa från utlandet.Säljare: AtvgalaxyKostnad: 349,95 USD för HMF slip on och Dobeck-boxen. 99 USD för frakt och emballage. Totalt: US$ 448,95Betalat med Paypal, de drog 3206,29 SEK från kontot ( något hög kurs gentemot kronan jämfört med tex forex :? )Återstår att se vad tullavgift och moms blir. Jag uttryckte dock mitt önskemål, via e-mail, att de helst ej skulle överskrida US$ 100 i värde på exportdukumenten.I säljannonsen står det att de vill ha en vecka på sig att skicka, så 7 dagar plus att det bör ta ytterligare en till en och en halv vecka i faktisk frakttid. Det innebär att jag borde ha mitt paket inom två och en halv vecka
Lycka till...