Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: lås  (läst 1622 gånger)

Utloggad Almgren

lås
« skrivet: 14 mars 2007 kl. 14:19:50 »
..
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

Utloggad corba

lås
« Svar #1 skrivet: 15 mars 2007 kl. 09:35:46 »
Ja, du behöver gå upp lite.
Avgasknallarna betyder att du kör snålt, (för lite bensin).

Hur mycket som du behöver öka beror på vad du gör med luftintaget.

Om du behåller lock och snorkel och allt på så behöver du inte gå upp så mycket, skulle tippa på 146 main, inget på pilot.

Men om du ska ha ut maximalt av effektsystemet så måste du släppa in mer luft. Jag tror att med ett slip-on så kan du få tillräckligt med luft genom att ta bort snorkeln och ersätta locket med ett K&N lock,

Då skulle jag tippa på att du hamnar runt 150-155 main och 25 pilot.

(Obs, jag pratar om Mikunis storlekar, inte Dynojet.)
Ett dynojet kit skulle underlätta arbetet trots att det är tok dyrt, då får du även en justerbar nål (där clipet ska vara i 3:e skåran)

Lycka till.....
Suzuki LTZ 400 -05

FYM F49-6 ATV 110cc -07

Utloggad Almgren

lås
« Svar #2 skrivet: 15 mars 2007 kl. 11:42:36 »
Tack för svaret! :D vad köper man kn lock? vad är det för munstycken är det 6mm eller 5mm?
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

Utloggad Almgren

lås
« Svar #3 skrivet: 15 mars 2007 kl. 11:47:56 »
btw, kn locket på minhoj kostade ju 1400. de tycker jag e lite dyrt.. vad gör dynojet?

Men hur mycket mer effekt blir det om man moddar luftburken eller så?


Kan ingen svara på min andra frågor!
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

Utloggad Almgren

lås
« Svar #4 skrivet: 6 april 2007 kl. 11:14:06 »
Skulle bli jätte tacksam om någon kunde svara på mina andra frågor nu!

För snart ska jag i med motorn och rejsa å då vill man ju veta det.


En till, hur gör jag med oljan???? är det bara å hälla i i stora olje tråget å sen fixar den allt själv?
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

Utloggad zacka

lås
« Svar #5 skrivet: 6 april 2007 kl. 12:38:52 »
kylvätksan fyller först i behållaren till max, sen fyller du kylaren, när den är full så startar du hojen en stund tills den bli varm o termostaten öppnar, sen stänger du av o öppnar locket, fyll på mer om det saknas, gör s några gånger tills kylaren är helt full (tänk på att köra med en glykol som är anpassad för magnesium.

oljan ska du först hälla i olje behållaren, sen häller du i typ 2dl i motorn också
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad Almgren

lås
« Svar #6 skrivet: 9 april 2007 kl. 12:15:02 »
tack för svaret! men hur märker man när termostaten öppnar?

och min åf sa något om oljan att det var skit viktigt, att man skulle typ låta den stå på tomgång eller nå sånt där aja .

Så det e bara å hälla i tills det är fullt på stickan i oljebehållaren å sen typ 2dl i motorn? men vart i motorn ? :P den där insex skruven på ena sidan?

Äre nått mer jag ska tänka på vid ditsättningen av motorn osv?
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

Utloggad zacka

lås
« Svar #7 skrivet: 9 april 2007 kl. 14:16:56 »
det är ca 2 liter som går in på LTZ400 inkl filter
man häller i 1.8 liter i behållaren, sen 2 dl precis där i insex bulten på vänstra sidan av motorn (jag har aldrig gjort det, utan bara hällt i behållaren, sen startat motorn på tomgång en stund tills oljan går runt, sen stängt av o väntat en stund o kollat sen på stickan o fyllt på vid behov
men det är oftast bara 2 liter som behövs

Kylvätskan:
när du fyllt på o startat så märken du när den övre slangen (som sitter på motorn) bli varm, då har vattnet börjat att cirkulera o då är termostaten öppen, den bli varm rätt snabbt o så mycket påfyllningen behövs oftast inte, bara nån dl i sin höjd

lycka till
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad Almgren

lås
« Svar #8 skrivet: 9 april 2007 kl. 14:20:16 »
vet du moment på toppen?
måste ha tag på de nu 8O
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

 


Online just nu.

165 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
mdk, Svansen365, jkh77,
Flest online idag: 193. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för på lördag är det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme