Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: lås  (läst 1630 gånger)

Utloggad Almgren

lås
« skrivet: 14 mars 2007 kl. 14:19:50 »
..
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

Utloggad corba

lås
« Svar #1 skrivet: 15 mars 2007 kl. 09:35:46 »
Ja, du behöver gå upp lite.
Avgasknallarna betyder att du kör snålt, (för lite bensin).

Hur mycket som du behöver öka beror på vad du gör med luftintaget.

Om du behåller lock och snorkel och allt på så behöver du inte gå upp så mycket, skulle tippa på 146 main, inget på pilot.

Men om du ska ha ut maximalt av effektsystemet så måste du släppa in mer luft. Jag tror att med ett slip-on så kan du få tillräckligt med luft genom att ta bort snorkeln och ersätta locket med ett K&N lock,

Då skulle jag tippa på att du hamnar runt 150-155 main och 25 pilot.

(Obs, jag pratar om Mikunis storlekar, inte Dynojet.)
Ett dynojet kit skulle underlätta arbetet trots att det är tok dyrt, då får du även en justerbar nål (där clipet ska vara i 3:e skåran)

Lycka till.....
Suzuki LTZ 400 -05

FYM F49-6 ATV 110cc -07

Utloggad Almgren

lås
« Svar #2 skrivet: 15 mars 2007 kl. 11:42:36 »
Tack för svaret! :D vad köper man kn lock? vad är det för munstycken är det 6mm eller 5mm?
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

Utloggad Almgren

lås
« Svar #3 skrivet: 15 mars 2007 kl. 11:47:56 »
btw, kn locket på minhoj kostade ju 1400. de tycker jag e lite dyrt.. vad gör dynojet?

Men hur mycket mer effekt blir det om man moddar luftburken eller så?


Kan ingen svara på min andra frågor!
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

Utloggad Almgren

lås
« Svar #4 skrivet: 6 april 2007 kl. 11:14:06 »
Skulle bli jätte tacksam om någon kunde svara på mina andra frågor nu!

För snart ska jag i med motorn och rejsa å då vill man ju veta det.


En till, hur gör jag med oljan???? är det bara å hälla i i stora olje tråget å sen fixar den allt själv?
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

Utloggad zacka

lås
« Svar #5 skrivet: 6 april 2007 kl. 12:38:52 »
kylvätksan fyller först i behållaren till max, sen fyller du kylaren, när den är full så startar du hojen en stund tills den bli varm o termostaten öppnar, sen stänger du av o öppnar locket, fyll på mer om det saknas, gör s några gånger tills kylaren är helt full (tänk på att köra med en glykol som är anpassad för magnesium.

oljan ska du först hälla i olje behållaren, sen häller du i typ 2dl i motorn också
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad Almgren

lås
« Svar #6 skrivet: 9 april 2007 kl. 12:15:02 »
tack för svaret! men hur märker man när termostaten öppnar?

och min åf sa något om oljan att det var skit viktigt, att man skulle typ låta den stå på tomgång eller nå sånt där aja .

Så det e bara å hälla i tills det är fullt på stickan i oljebehållaren å sen typ 2dl i motorn? men vart i motorn ? :P den där insex skruven på ena sidan?

Äre nått mer jag ska tänka på vid ditsättningen av motorn osv?
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

Utloggad zacka

lås
« Svar #7 skrivet: 9 april 2007 kl. 14:16:56 »
det är ca 2 liter som går in på LTZ400 inkl filter
man häller i 1.8 liter i behållaren, sen 2 dl precis där i insex bulten på vänstra sidan av motorn (jag har aldrig gjort det, utan bara hällt i behållaren, sen startat motorn på tomgång en stund tills oljan går runt, sen stängt av o väntat en stund o kollat sen på stickan o fyllt på vid behov
men det är oftast bara 2 liter som behövs

Kylvätskan:
när du fyllt på o startat så märken du när den övre slangen (som sitter på motorn) bli varm, då har vattnet börjat att cirkulera o då är termostaten öppen, den bli varm rätt snabbt o så mycket påfyllningen behövs oftast inte, bara nån dl i sin höjd

lycka till
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad Almgren

lås
« Svar #8 skrivet: 9 april 2007 kl. 14:20:16 »
vet du moment på toppen?
måste ha tag på de nu 8O
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

 


Online just nu.

144 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 187. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme