Ja men nu blir det inget 6 timmars.. Eftersom sandlådan är för liten och finns bara en hink och en spade.. och det går inte att dela på nånting!!!!!!!
Fyrhjulingsföreningens 6timmars är inte inställd.Anmälan på: fyrhjulingsforeningen.se
Citat från: Davidsson skrivet 20 augusti 2008 kl. 21:07:33Ja men nu blir det inget 6 timmars.. Eftersom sandlådan är för liten och finns bara en hink och en spade.. och det går inte att dela på nånting!!!!!!!Nu kanske Herr davidsson vill förklara varför han sprider såna rykten....
Fyrhjulingsföreningen & Svenska ATV & Quad Raceföreningen Informerar! Inför 2008 års upplaga av 6-timmars lag enduro i Hedemora har flertalet olyckliga omständigheter lett till skrivningar och rykten om att en konflikt mellan Fyrhjulingsföreningen och Svenska ATV & Quadraceföreningen har del i att tävlingen sägs vara inställd. Vi vill med denna skrivelse informera om att föreningarnas olika inriktningar eller intressen inte till någon del ligger bakom att SMK Hedemora väljer att avlysa tävlingen på deras bana. Att våra två föreningarna har olika inriktning betyder inte att det råder en konflikt. Det finns i nuläget ingen som helst konflikt mellan föreningarna, tvärtemot pågår gemensamma diskussioner om hur säsongen 2009 genom samarbete skall göras så bra som möjligt. Fyrhjulingsföreningens 6-timmars lag enduro tävlingen som arrangeras den 27 sep, flyttas från Hedemora motor stadion. Mera information kommer inom kort. Vi vill passa på att önska alla förare välkomna på årets resterande tävlingar, och ser gärna att vi blir många startande i RM, SQC och ENDURO tävlingarna. Det kommer att göra att alla som lägger ner många timmar i veckan på att ordna tävlingar, kommer att sporras och inspireras att fortsätta jobba på att ordna tävlingar även nästa år. Så satsa nu och slut upp så att vi får ett ännu bättre Quad år 2009. I gemensam satsning Fyrhjulingsföreningen & Svenska ATV & Quadraceföreningen www.svenskquadracing.com www.fyrhjulingsforeningen.se
Citat från: Pete skrivet 20 augusti 2008 kl. 23:13:37Citat från: Davidsson skrivet 20 augusti 2008 kl. 21:07:33Ja men nu blir det inget 6 timmars.. Eftersom sandlådan är för liten och finns bara en hink och en spade.. och det går inte att dela på nånting!!!!!!!Nu kanske Herr davidsson vill förklara varför han sprider såna rykten.... mail från Tomas Larsson. Men du kanske missat det."6-timmars tävlingen i Hedemora 27 september Annullerad (Inställd) Tyvärr känner jag mig nödgad att ställa in tävlingen.Hur kunde det då bli på detta viset?SMK Hedemora hade tänkt att köra tävlingen i egen regi, därför skrev jag på inbjudan ” I samråd med Fyrhjulingsföreningen och Svenska ATV och Quadracingföreningen” allt för att visa att alla var välkomna oavsett vilken av föreningarna man stöttade. Min tanke med texten var att man kanske kunde samarbeta lite bättre och jag hade enbart goda avsikter med det.Men se det passade illa i bägge lägren varken den ena eller andra föreningen ville förknippas med varandra.Både jag och SMK vill inte ta någon som helst ställning i det hela.Som utomstående part har jag fått tagit del av en hel del mindre smickrande synpunkter från båda sidor, och det enda jag kan säga är att om Quadracing någonsin skall tas på allvar så måste staketen rivas och alla måste dra åt samma håll.Så mitt tips är, avsluta bägge föreningarna och ta det från början, bilda undersektioner som tillvaratar dom olika grenarnas intressen och framförallt så måste medlemmarna visa sig tydligare och ärligare så inte bara styrelsen belastas ytterligare dom har förmodligen häcken full av både mig och annat.Då kan man möjligen få ett vettigt samarbete med Svemo, inte som nu då man uppvaktar från två håll och man är den i särklass största kunden av engångslicenser. Hälsningar från en ledsen men uppriktig /Tomas Larsson som ej går att övertala PS. Har varit tävlingsledare för 25 tävlingar med Quads sedan 1990...Duger förklaringen HERRRRRRRRRRRRR pete?