Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Hallå  (läst 2126 gånger)

Utloggad Bonnlurk

Hallå
« skrivet: 27 februari 2007 kl. 17:19:41 »
Tjena Gubbar och Gummor
Jag är en nybliven medlem på detta eminenta forum och har en Linhai Allroad 300 -05, har kollat runt en del på forumet och fått tips om varvtalsbegränsaren, avgassystemet och förgasarmunstycken. Varfår man förresten tag på munstycken? Någon som har tips på bra avgassystem?
Nä nu får man ut och ploga snö med "Hjulle" (skit kul). Ha de så bra ute i fyrhjulsträsket, (det är lätt att  bli beroende).

Utloggad TAZ™

Hallå
« Svar #1 skrivet: 27 februari 2007 kl. 17:26:22 »
välkomen :D  bli beroende är väl de minsta man kan säja :lol:
Recycling and speed limits are bullshit, They're like someone who quits smoking on his deathbed.

Utloggad benring

Hallå
« Svar #2 skrivet: 27 februari 2007 kl. 20:06:36 »
Tjena!

Ett bra avgassystem är ett som inte kostar 4000:- :)

Ang munstycken:
http://www.roffesmotor.se/smartupdate/archive/gruppkatalog_103_1.pdf

"HUVUDMUNSTYCKE KEIHIN" på sidan 46, kostar 18:-

När du ska byta, så tänk på att ta till extra, jag kör 160-munstycke, men jag har öppen luftburk (med orginalfilter) och ett 36mm avgassystem (jämfört 27mm orginal) och en fullflödesdämpare.

STOR skillnad.

Utloggad Mekken

Hallå
« Svar #3 skrivet: 27 februari 2007 kl. 21:40:13 »
Benring har du portat toppen och så me eller? Jag portade en linhaitopp för ett par månader sen och jag har för mig den va ca 26,5 eller 27,5 invändigt i ytterkant av utblåset... För har du inte gjort det så är ju ditt 37 mm avgassystem något överdimensionerat  :D  :wink: Annars är ett wileyco system rätt lagom till en standard topp med sina 27 eller 28mm invändigt.. Orginal däremot är ju mindre än utblåskanalen + kraftigt igenkorkat  8O

Utloggad benring

Hallå
« Svar #4 skrivet: 28 februari 2007 kl. 14:25:43 »
Halloj!

Nej, har inte portat :) och visst är det som du säger, men samtidigt så flödar avgaserna ut ganska bra iaf :)

Fat jag har för mig att det var bredare än 27mm invändigt? Orginalröret ligger på 27mm och det är mindre än den stoppringen som röret ligger mot och tätar.... va ner o kollade nu, invändigt mått på packningen är 30mm och mitt rör går precis så invändigt i toppen, sen blir det lite större.

Det blev mest så pga hur det tillverkades :)

Förövrigt så är mitt rör i rostfritt hela vägen samt kostade inte en krona :!:

wileyco kostar runt 4000:- och är det värt det?

Förresten, märkte du en stor skillnad på portningen? :)


/B

Utloggad Mekken

Hallå
« Svar #5 skrivet: 28 februari 2007 kl. 19:00:22 »
Öppningen i utblåset i anslutning till avgassystemet är ju stööre av den anledningen att avgassystemet sticks in där.. Men högre upp smalnar kanalen av och blir ca 27 mm... Även ventilerna var i det området ca 27 mm så det blir inte större om man inte byter ventiler och meckar loss fullständigt :D Ja de gör lite i mellanregistret.. Men vetefan om det är värt jobbet... Denna gjorde vi det på för att det var ändå tvunget att plocka ner den då cyl.fotspackningen hade gått sönder..

Jag tycker wileyco är prisvärda.. En ombestyckad linhai med det systemet varvar ut i princip direkt.. (med org varvstopp)

Btw har du klippt ditt stopp? Finns det ett annat stopp högre upp i registret isf eller försvinner det helt? Mvh

Utloggad benring

Hallå
« Svar #6 skrivet: 28 februari 2007 kl. 20:26:36 »
Ja om man ändå plockar ner den så är det kanske en sak :)
Du har rätt ang 27mm för packningen är 30mm och kanten den ligger mot är ju smalare.

Ja, jag har klippt mitt stopp och det kommer ett nytt stopp högre upp.
Det stoppet är troligast orginal 7500 rpm, asså orginal när boxen tillverkades och som det står på boxen.
Annars tror jag det ligger runt 5000rpm eller så.

Min varvar ut nu ganska omgående, på rakorna :)

Utloggad Mekken

Hallå
« Svar #7 skrivet: 28 februari 2007 kl. 22:02:09 »
Va har du för hastighet på mätaren då ungefär? Trevligt att det finns ett stopp högre upp då det alltid är lurigt att köra helt utan varvstopp.. Mvh

Tarzan

  • Gäst
Tarzan
Hallå
« Svar #8 skrivet: 28 februari 2007 kl. 22:16:16 »
Citat från: "benring"
Ja om man ändå plockar ner den så är det kanske en sak :)
Du har rätt ang 27mm för packningen är 30mm och kanten den ligger mot är ju smalare.

Ja, jag har klippt mitt stopp och det kommer ett nytt stopp högre upp.
Det stoppet är troligast orginal 7500 rpm, asså orginal när boxen tillverkades och som det står på boxen.
Annars tror jag det ligger runt 5000rpm eller så.

Min varvar ut nu ganska omgående, på rakorna :)


Kan man få se det på lördag?  :wink:

Utloggad benring

Hallå
« Svar #9 skrivet: 28 februari 2007 kl. 22:30:45 »
Sådär, då va man inte betrodd längre  :wink:


Hur som helst så kan jag inte på lördag... men det hade varit najs!

Tarzan

  • Gäst
Tarzan
Hallå
« Svar #10 skrivet: 28 februari 2007 kl. 22:52:33 »
Citat från: "benring"
Sådär, då va man inte betrodd längre  :wink:


Hur som helst så kan jag inte på lördag... men det hade varit najs!

Klart jag tror på dig...  :P  Hade varit kul att se dig här ute på lördag...
Kanske nästa gång?!  :wink:

Utloggad benring

Hallå
« Svar #11 skrivet: 28 februari 2007 kl. 22:57:19 »
Du tror inte JAG hade tyckt att det va kul o komma då?  :D

Har lovat ungarna att bada... så :)


Nästa gång beror på när det blir :)

 


Online just nu.

140 gäster, 6 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
breakman, Hasse H, qbtq, rogun, Friddeb, jha,
Flest online idag: 179. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme