Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Snö i stora mängder  (läst 1793 gånger)

Utloggad Borg

Snö i stora mängder
« skrivet: 22 februari 2007 kl. 16:54:34 »
Så, nu har jag dragit alla ungar med sina pulkor på området med min maskin. Det gick för hållande bra.


Men, även när jag kör själv
är det omöjligt att starta från stilla stående utan att spinna loss, att baka är att glömma, man står kvar på samma plats hela tiden.
Är det bara jag som tycker att variatorn hugger med en gång, det finns ingen chans att starta lungt på låga varv utan att ljulen spinner. :?
B

Kymco 500 MXU  4x4
Mud bug 26x12x12

Utloggad Blizzter

Snö i stora mängder
« Svar #1 skrivet: 22 februari 2007 kl. 19:19:24 »
Citera
Men, även när jag kör själv
är det omöjligt att starta från stilla stående utan att spinna loss, att baka är att glömma, man står kvar på samma plats hela tiden.
Är det bara jag som tycker att variatorn hugger med en gång, det finns ingen chans att starta lungt på låga varv utan att ljulen spinner.


Polarn har en 260 och han har kedjor med piggar på bak eftersom han plogar med maskinen, det fungerar alldeles utmärkt när det är väldigt halt som nu. Fick min Linhai 300 igår och provade att köra med både 2wd och 4wd, utan kjedjor så var det som att köra på såpa med bara bakhjulsdriften på. Med 4hjulsdriften så var det däremot som att köra på asfalt fast jag inte har några kjedjor. Såg att det finns väldigt bra dubbar att köpa som man själv kan skruva i däcken, utgår ifrån att dom bör vara lika lätta att skruva ur till sommaren, känner dock ingen som provat dessa.

Utloggad Bushmaster

Snö i stora mängder
« Svar #2 skrivet: 22 februari 2007 kl. 22:37:47 »
Citat från: "Blizzter"
Citera
Men, även när jag kör själv
är det omöjligt att starta från stilla stående utan att spinna loss, att baka är att glömma, man står kvar på samma plats hela tiden.
Är det bara jag som tycker att variatorn hugger med en gång, det finns ingen chans att starta lungt på låga varv utan att ljulen spinner.


Polarn har en 260 och han har kedjor med piggar på bak eftersom han plogar med maskinen, det fungerar alldeles utmärkt när det är väldigt halt som nu. Fick min Linhai 300 igår och provade att köra med både 2wd och 4wd, utan kjedjor så var det som att köra på såpa med bara bakhjulsdriften på. Med 4hjulsdriften så var det däremot som att köra på asfalt fast jag inte har några kjedjor. Såg att det finns väldigt bra dubbar att köpa som man själv kan skruva i däcken, utgår ifrån att dom bör vara lika lätta att skruva ur till sommaren, känner dock ingen som provat dessa.


Jag har maxigrips  skruvdubb  de är väldigt bra!!  Köp de med hårdmetallkärna så håller de länge!
Jag har 15mm varianten
Mvh
Mats JOnsson
SYM Quad Raider 600 2010

Utloggad Borg

Snö i stora mängder
« Svar #3 skrivet: 23 februari 2007 kl. 08:34:40 »
Det lutar åt att jag kommer att skafffa en fyrhjulsdriven nästa gång.
B

Kymco 500 MXU  4x4
Mud bug 26x12x12

Utloggad STENE

Snö i stora mängder
« Svar #4 skrivet: 23 februari 2007 kl. 08:49:57 »
På is är det nog bara dubb asom gäller. på snö så tappa ur nästan alla luft ur däcken så blir det stor skillnad.
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Utloggad Borg

Snö i stora mängder
« Svar #5 skrivet: 23 februari 2007 kl. 08:56:47 »
Citat från: "STENE"
På is är det nog bara dubb asom gäller. på snö så tappa ur nästan alla luft ur däcken så blir det stor skillnad.


Naktdelen är att den blir så vinglig. Jag kör idag med 1 kg tryck, när jag drog upp stobbar på tomten så hade jag 0,3  och då var det riktigt vinligt. Vilket tryck ligger du själv på Stene. Hur tycker du körningen är när det är halt och jävligt..
B

Kymco 500 MXU  4x4
Mud bug 26x12x12

Utloggad STENE

Snö i stora mängder
« Svar #6 skrivet: 23 februari 2007 kl. 09:08:43 »
Citat från: "Borg"
Citat från: "STENE"
På is är det nog bara dubb asom gäller. på snö så tappa ur nästan alla luft ur däcken så blir det stor skillnad.


Naktdelen är att den blir så vinglig. Jag kör idag med 1 kg tryck, när jag drog upp stobbar på tomten så hade jag 0,3  och då var det riktigt vinligt. Vilket tryck ligger du själv på Stene. Hur tycker du körningen är när det är halt och jävligt..


jag har köpt mig en liten 12V pump på jula så jag kör med ganska varierande luft tryck. om jag kör själv på plogad väg så är det nog närmare 1. Visst slirar det lite men det är bara kul. Och det blir så svampigt i kurvorna annars. Med närmare 1 är det lättare att känna och kontrollera när det skall släppa. Men om jag skall dra en skock men pulkor och snow racers så går det aldrig så fort med tanke på ålder på de som hänger efter. Och då har jag inte mycket luft i däcken. Och om man skall ut i lössnö så är det ännu mindre.

Hur tycker jag att det är när det är halt och jävligt?? Roligt ! går på tvären mest hela tiden men som sagt det är bara roligt.
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Utloggad Borg

Snö i stora mängder
« Svar #7 skrivet: 23 februari 2007 kl. 09:28:59 »
Citat från: "STENE"
Citat från: "Borg"
Citat från: "STENE"
På is är det nog bara dubb asom gäller. på snö så tappa ur nästan alla luft ur däcken så blir det stor skillnad.


Naktdelen är att den blir så vinglig. Jag kör idag med 1 kg tryck, när jag drog upp stobbar på tomten så hade jag 0,3  och då var det riktigt vinligt. Vilket tryck ligger du själv på Stene. Hur tycker du körningen är när det är halt och jävligt..


jag har köpt mig en liten 12V pump på jula så jag kör med ganska varierande luft tryck. om jag kör själv på plogad väg så är det nog närmare 1. Visst slirar det lite men det är bara kul. Och det blir så svampigt i kurvorna annars. Med närmare 1 är det lättare att känna och kontrollera när det skall släppa. Men om jag skall dra en skock men pulkor och snow racers så går det aldrig så fort med tanke på ålder på de som hänger efter. Och då har jag inte mycket luft i däcken. Och om man skall ut i lössnö så är det ännu mindre.

Hur tycker jag att det är när det är halt och jävligt?? Roligt ! går på tvären mest hela tiden men som sagt det är bara roligt.


Jag håller med dig att det är roligt som fa.. nu när det är snö.
Vad tror du trycket ligger på ett ungefär när du drar ungarna på sina pulkor?
Då när jag hade 0,3 i däcken så fick man känslan att däcken skulle hoppa av fäljen, jag fick köra på cyckelbanan,"pinsamt" men stubbarna åkte upp och där blev nästan inga märke efter bakhjulen i gräset. Pumpen som du köpte är faktiskt en bra idé. Det ska vara lätt att släppa ut luft och fylla på sedan.
Tack för tipset, Jula nästa. :D
B

Kymco 500 MXU  4x4
Mud bug 26x12x12

Utloggad benring

Snö i stora mängder
« Svar #8 skrivet: 23 februari 2007 kl. 12:01:30 »
Jag har 2x4 och upplever det mer som att framhjulen bromsar en hel del.
Kör man på högen så spinner den inte loss lika mycket som på lågen.

Sen ang däcktryck så ska det va hårda framdäck o mjuka bak, så släpp inte ut luften ur alla däck :)


Det känns som att jag till nästa vinter byter till smalare framhjul eller nått :)

 


Online just nu.

223 gäster, 5 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
monster, Jimi74, raptor350, ra, doggcrap,
Flest online idag: 233. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme