Det du ska veta är att det inte är "äkta" Polaris dom säljer utan ombygda och omtypade USA modeller, med namn Dresel.....dvs att du tex missar Polaris 2 åriga garanti...
tycker ändå inte att det är värt 25000:- mer som en "äkta" kostar!
denna garanti kan man nyttja på närmaste verkstad oavsett vart man bor.
Hej "Palm"Det stämmer att dessa maskiner är registrerade som Dresel.Absolut inget som vi undanhåller, en affär i denna prisklass innebär alltid kundkontakt där vi tillsammans går igenom exakt vad du köper och hur det går till.Vi har tagit bort möjligheten att köpa dessa makiner i Web-shopen, vi vill alltid ha kundkontakten så vi kan göra affären trygg.Gällande garanti så har vi ett års Europa garanti inräknat i priset, denna garanti kan man nyttja på närmaste verkstad oavsett vart man bor.Vill du ha 2 års garanti så löser vi det också.Det är ALLTID garanti på produkterna, men denna garanti är mer flexibel då du kan nyttja den där du bor.Vi har mycket långväga kunder som uppskattar denna garanti.MvhPatrik // funride.se
"Även om Dresel monterar blinkers, e-märkta lampor, kopplar om bromsar och stryper ner motorerna så är det ju fortfarande Yamaha som tillverkar dom. Därför kommer jag "alltid" åka gatreggad Yamaha Raptor inte en Dresel Y7." -Det var en yamma men blir en dresel. tror inte yamma skulle vilja sätta sitt namn på en maskin som inte går som det var tänkt och inte ser ut som den var tänkt att se ut.
"Vad det gäller service och reparationer har jag änsålänge inte stött på någon Yamahahandlare som inte vill tjäna pengar på att serva/reparera min Yamaha, och jag har frågat 3 stycken här i min närhet. Garantiärenden exkluderat så klart." -Självklar vill handlarna göra pengar. Men har du frågat Yamma själva inte bara en av deras handlare? att hitta en verkstad som är villig att hjälpa till att repa en hoj är väl inte så svårt...
"Jag har själv en affär med verkstad för service och reparationer av symaskiner och jag är bara glad om jag kan tjäna några extra kulor ner det kommer in någon med ett konkurerande märke. Då har jag ju även möjlighet att visa att mina maskiner är bättre. Kommer man däremot in med en kinatillverkad lågprismaskin som inte fungerar så tackar jag nej till att reparera eftersom dom är kass redan när dom är nya. Ska jag ta betalt ska det bli bra när jag lämnar tillbaka till kunden. Det problemet kan ju knappast Kawasaki, Yamaha, Suzuki också vidare ha bara för att hojen på pappret heter Dresel, eller??" - Känns inte som vi ännu en gång skall gå in på kina Vs "kvalite" maskiner ännu en gång så jag lämnat din kommentar om det där hän. Låt oss anta att du jobbar för symaha. Så kommer någon med en kawasyski. Så är det klart att du försöker repa maskinen. MEN.. om kunden går direkt till symaha med sin kawasyski tror jag inte heller de skulle hjälpa kunden. Men om nu symahas maskiner så snabba att de är olagliga för vanligt folk att använda, men så kommer dressman och bygger om dem. Byter "gaspedal", tråd förare, låser så man bara kan sy rak stygn så finns det väl ändå en risk att symaha INTE vill röra denna maskin för OM de skulle det och byter till sina orginal delar så blir ju maskinen olaglig...
Det jag pratat om är tillverkarna och garanti rep. Men att hitta någon som vill skruva på hojen för en bunt pengar är nog inte så svårt oavsett om man kör en "fin kvalitetsmaskin" eller en simpel kina...
Du kommer ALDRIG att kunna gå till dem och få garanti rep. Kan kanske till och med bli svårt att få annan typ av verkstads hjälp med. Utan är hänvisad till dresdel...