Har drevat min(15T) och tagit pluggen i ljudd och med mina landsvägsdäck 255/40x10 så gjorde den 130 på mätaren lätt.
Citat från: "CALLAHAN"Har drevat min(15T) och tagit pluggen i ljudd och med mina landsvägsdäck 255/40x10 så gjorde den 130 på mätaren lätt.Jag hade samma på min gamla, 137 på mätaren var inte ens 100 på GPS
Citat från: "LAHA"Citat från: "CALLAHAN"Har drevat min(15T) och tagit pluggen i ljudd och med mina landsvägsdäck 255/40x10 så gjorde den 130 på mätaren lätt.Jag hade samma på min gamla, 137 på mätaren var inte ens 100 på GPSKom att tänka på trippmätaren......den måste ju snurra hur mycket extra som helst om den visar så mycket fel på hastigheten. Måste ju se ut som om hojen rullat många fler mil än den verkligen gjort......inte kul för andrahandsvärdet Måste väl gå att kalibrera om den så att den visar rätt efter att man drevat eller?
Två frågor:..2) Om man byte från crossdäcken till vanliga landsvägsdäck med samma dimenson kan väl inte hastighetsmätaren påverkar heller va?
Två frågor:1) då tolkar jag det som om sensorn sitter bak på raptor 350, dvs den påverkas inte av att man drevar den fram eller?2) Om man byte från crossdäcken till vanliga landsvägsdäck med samma dimenson kan väl inte hastighetsmätaren påverkar heller va?
Min 700 har givaren på framhjulet! Men byter jag dimension på fram så blir det oxo fel :idea:
...Jag fick med en manual till hastighetmätare så man kan ställa in rullomkretsen. (Dresels mätare). Får man till den borde farten stämma.