kolla med ditt försäkringsbolag, det kan ibland skilja mellan bolagen.skivbromslås på en fyrhjuling kan ju bli farligt, tänk den dagen man kommer ut och sätter sej på den och gasar på, och låsen sitter kvar i skivbromsen :?
Jag frågade detta när jag tecknade min helförsäkring på IF dom sa att det räckte med tändningslåset samt styrlåset.Tänkte skaffa ett lås till bromsskivan också,känns tryggare så.
Citat från: "bulten_al"Jag frågade detta när jag tecknade min helförsäkring på IF dom sa att det räckte med tändningslåset samt styrlåset.Tänkte skaffa ett lås till bromsskivan också,känns tryggare så. Använder du styrlåset efter alla problem
Citat från: "bulten_al"Jag frågade detta när jag tecknade min helförsäkring på IF dom sa att det räckte med tändningslåset samt styrlåset.Tänkte skaffa ett lås till bromsskivan också,känns tryggare så. När jag frågade IF sa dom att jag behövde 2 st klass 3 lås el. 1 styrlås & 1 klass 3 tror inte att tändningslåset räknas
Man lär väll täcka hela hojen me lås om försäkringsbolaget ska vara nöjda. Nä skämt osidå jag tror att två godkända lås ska räcka och hörde me folksam att tändningslåset räckte som ett godkänt lås samt klass 3 lås me kätting. det är va jag har ialla fall. funderar att skaffa skiv lås med larm.
Duger två skivbromslås för försäkringen ? Eller kanske två godkända hänglås ? Har ingenstans att förvara en FET kedja....*suck*
Citat från: "Mickel"Man lär väll täcka hela hojen me lås om försäkringsbolaget ska vara nöjda. Nä skämt osidå jag tror att två godkända lås ska räcka och hörde me folksam att tändningslåset räckte som ett godkänt lås samt klass 3 lås me kätting. det är va jag har ialla fall. funderar att skaffa skiv lås med larm.Tändningslås = startnyckel är inget lås i egentlig mening!Du skall ha 2 separata lås vilket styrlås räknas som 1. Sedan skall den vara förankrad med ett godkänt lås till, typ kätting eller bygellås så att den ej kan (utan problem) flyttas från platsen.MvhMats Jonsson