hej på dejläs lite i smc avdelningen så får du lite info.jag valde länge och väl innan jag bestämde mej för en SMC 300, jag valde den dels för att jag har en bra ÅF i närheten, sen var den mycket prisvärd med förstärkt fjädring osv, jag har en SMC som nästan har extra all utrustning och jag måste säga att den är jäkligt snygg också.jag har bara kört drygt 10 mil med min än och inte haft några problem det enda som är och det är visst för att det är inkörningsolja och det är att kopplingen inte tar riktigt om den inte får stå och bli varm.men det försvinner redan efter första växlingen.jag har också ett annat styre på min som är 4 cm högre och lite bredare än orginal samt rullgas och med dom sakerna så är det också skönt att köra, sitter mycket bra med mina 195cm.just nu har jag crossdäck på den och den är då mycket stabilare än den kymco maxxer 300 som jag testat några ggr.SMC 300 är väl inte världens snabbare maskin med jag har min ostryp och med helsystem monterat så det duger gott och väl att åka på, det var någon som sa att SMC är väl inte den snabbaste i prisklassen men en av dom mer pålitliga.sen om du vill köra med den på vintern så fuckar inte gatdäcken som den levereras med
110 km/h är nog lite i överkant orginal :wink: :roll: Tror inte att du kommer upp i 110 med trim heller isåfall måste det nog vara bra medvind :wink: :wink: Runt 100km/h ligger topphastighen :wink:
Al_Bundy
W3D3R
ja jag håller med om att SMC är nog en av dom bättre i prisklassen, framförallt som första hojj och som pendlarmaskin.skall dock erkänna att jag varit ute och sladdat och driftat som fanken i snön med den :-)går dessutom riktigt bra med crossdäcken i skoterspåren också.fjädringen är mycket bra också med den förstärkta fjädringen som den levereras med, jag väger 130kg och är 195 lång och jag åker mycket mycket bättre på SMC:n än vad jag gjorde på kymco maxxern.dessutom har jag haft min dotter med som väger ca 50 kg och min son som väger ca 70 och det flyter på utmärkt bra
Citat från: "W3D3R"110 km/h är nog lite i överkant orginal :wink: :roll: Tror inte att du kommer upp i 110 med trim heller isåfall måste det nog vara bra medvind :wink: :wink: Runt 100km/h ligger topphastighen :wink: okej ehhe hur e de annasr som maskin finns de annars nån bättre för samma pris??