Om man talar om terrängdäcken så tror jag det är samma gummi i hela klacken! Sedan så är det skruvdubb som har ganska kraftiga gängor så det skall nog till mycket innan de trillar ut!Det är ju inte heller samma påfrestning på dessa då atv är mycket lättare vid tex en hjullåsning, 12mm inskruvat i relativt hårt gummi sitter nog. Men vanliga dubb som man skjuter in bör nog limmas då det inte är ngr gängor som håller emot.Jag har kört hårt på is och asfalt under veckan med däckspinn och hjullåsningar och de sitter kvar allihop!MvhMats Jonsson
Citat från: "Bushmaster"Om man talar om terrängdäcken så tror jag det är samma gummi i hela klacken! Sedan så är det skruvdubb som har ganska kraftiga gängor så det skall nog till mycket innan de trillar ut!Det är ju inte heller samma påfrestning på dessa då atv är mycket lättare vid tex en hjullåsning, 12mm inskruvat i relativt hårt gummi sitter nog. Men vanliga dubb som man skjuter in bör nog limmas då det inte är ngr gängor som håller emot.Jag har kört hårt på is och asfalt under veckan med däckspinn och hjullåsningar och de sitter kvar allihop!MvhMats JonssonVad sitter dom på för maskin?