ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Skötsel »
  • Ämne: Service LT-Z 400 & LTR-450
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
« föregående nästa »
  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1]   Gå ned

Författare Ämne: Service LT-Z 400 & LTR-450  (läst 2101 gånger)

Utloggad X-Fire

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
X-Fire
Service LT-Z 400 & LTR-450
« skrivet: 5 februari 2007 kl. 22:27:39 »
  • Citera
Är på gång att köpa nån av maskinerna i topic. Vägreggad.

Då till den stora frågan. Ni som äger nån av dessa, Hur ofta gör ni service på dom? Hur ofta ska man serva dom enligt suzuki själva?

Kommer köra lite blandat. MX/Enduro/Skog/Väg.
Dock inget seriöst MX.

Tacksam för svar.

M.V.H
Daniel
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Libba

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2798
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Libba
Service LT-Z 400 & LTR-450
« Svar #1 skrivet: 6 februari 2007 kl. 06:50:06 »
  • Citera
Ltz har inte så täta intervaller. Kör man ofta serva dem en gång i månaden. Ltr är väl var femte timme sen rekomenderar dem vil att byta alla slit delar var tretionde (är inte helt säker)
Anmäl till moderator   Loggat
ltz 400
Alba Graphics Kit
Alba Performance Pipe Kit
Ac Racing Black - Black-Line Front Bumper (På väg)
Denton Steering Stabilizer
Ac Racing Wide Grab Bar
Full Body Skid Plate - Factory Suzuki
Sand Nuts - Quick Release
Alba Racing Case Saver
P

Utloggad Puma

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 246
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Puma
Service LT-Z 400 & LTR-450
« Svar #2 skrivet: 6 februari 2007 kl. 07:57:34 »
  • Citera
skruvar du själv eller kommer du behöva lämna in den varje gång?

Om du skruvar själv tycker jag hojvalet gör detsamma, oavsett om den ena hojen skall servas oftare enligt boken. Du vill ju sköta om din hoj och det du behöver göra är att kolla ventiler, byta olja och oljefilter samt ha rena luftfilter. Allt annat ser du ju när det blir slitet om du har ögon som är intresserade av det. Tändstiftet behöver kollas, särskilt om du börjar mecka med insug/avgas.
Jag kan egentligen inte se varför en TLZa skulle kräva färre oljebyten än en LTR om du kör på samma sätt med dem, eventuellt att LTRen har lite större toleranser på motordelar än LTZan och det skulle göra skillnaden... dock förstår jag inte varför. Mitt tps om du skruvar själv är att köpa den hoj du gillar bäst och som passar din körning bäst. Sen skaffar och monterar du en timräknare innan första starten. Kör på högkvalitativ motorolja och byt filter vid varje oljebyte. Kör in den enligt det sätt du kan eller tror mest på, kolla ventilspelet två snabba gånger i början, säg efter 1 tank och sen efter 1-2 tankar till. Står de rätt och inte har flyttat sig då så skulle inte jag kolla förrän slutet av säsongen igen. Efter inkörningen (inkl dess oljebyten) skulle jag byta olja + filter efter 5-10 körtimmar, i synnerhet i början. Ev lite större mellanrum när man fått en känsla för hor oljan ser ut när den tappas ur motorn.
Jag skulle göra exakt samma sak på båda hojarna.

Om du måste lämna in den för varje "service" så kan det bli dyrt och då skulle jag kanske titta mer efter rekommendationer i böckerna, som iofs är kassa eftersom de beskriver tid i månader och inte körtimmar. Har fortfarande inte fått klart för mig hur mycket Suzuki räknar med att man kör per dag eller per vecka för att kunna säga service varje månad. Nån som vet?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Perra N

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 604
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • http://www.nissenmotorsport.se
Perra N
Service LT-Z 400 & LTR-450
« Svar #3 skrivet: 6 februari 2007 kl. 15:04:39 »
  • Citera
Kör man LTR:en som Suzuki har tänkt och utnyttjar den extra krämen i spisen, hade iaf jag servat den oftare än min LTZ, som jag servar var 100:e mil. Däremot skadar ju inte att kolla över den mellan servicarna ändå. Hade precis nere bromsarna och satte på lite fett på glidytorna osv, men det räknar jag som normalt underhåll.
Anmäl till moderator   Loggat
Mvh.
Perra N

Utloggad Lindahl

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 763
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Lindahl
Service LT-Z 400 & LTR-450
« Svar #4 skrivet: 24 februari 2007 kl. 11:45:59 »
  • Citera
Ltzan har mindre underhåll än ltr, ltz brukar ligga mellan 50-100 mil motionskörning medan ltr ligger runt 10-20 h :wink:. Beror på hur mycket du kör, vart och miljö osv.
Anmäl till moderator   Loggat

  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1]   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Skötsel »
  • Ämne: Service LT-Z 400 & LTR-450
 


Online just nu.

240 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
MSP
Flest online idag: 326. Flest online någonsin: 1428 ( 3 augusti 2022 kl. 09:05:40)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
  • Mrhandsome: Tja, har två Suzuki Lt-f4wd (250cc) som jag säljer i delar om du söker något kan ni nå mig på hv.alexandersson@gmail.com eller 0709955029
    3 januari 2023 kl. 21:41:56
  • Grusbus: Någon som vet var man hittar en sprängskiss på Outlander 570 -18 så man ser hur vinschen är monterad?
    30 december 2022 kl. 17:06:41
  • Grusbus: Hej
    30 december 2022 kl. 15:56:40
  • klant: Hej ,har en Cf moto 800 2016 letar efter exra uttag för ljusramp.vad sitter den?
    27 november 2022 kl. 15:13:49
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en reservdelsmotor till en Suzuki lt-f 250 eller 300 eller bara motorblocken så köper ja dom gärna mvh Hugo Ni kan maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    26 november 2022 kl. 22:57:26
  • Emgyll: Hej! Har köpt en Viarelli 550 gtx som är svårstartad kall såg att nån haft liknande problem och undrar ifall någon kommit på nått med felet? Och va är dom vanliga felen folk haft med dom? :)
    7 november 2022 kl. 23:02:27
  • Bibbi: Har ett problem med min polaris sportsman 500 -12. Bränsleslangen verkar ha släppt .den läcker bensin (dropp). Har skruvat bort en hel del för att komma åt men är ändå extremt trångt för att se vart den ska sitta på förgasarn förmodar jag. Dessutom hur kommer man åt till att byta tändstift.
    23 oktober 2022 kl. 16:36:01
  • Bibbi: Hej
    23 oktober 2022 kl. 16:32:04
  • Jote: hej låst växel låda  5 ans växel på en ODES 400 kubik tipps på åtgärd + växelknappen på retur funkar inte växel motorn går bara åt ett håll tog bort och provade
    15 oktober 2022 kl. 16:06:27
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu alltid smidiga affärer Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:38:08
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:35:52
  • Philip_M: Säkert en självklar fråga för många. Ska dreva upp min kinahjuling till 15 kugg fram (sitter 14 orginal). Det enda drevet jag hittat med samma axel dimension är ett 15 kugg till en 428 kedja. Kan detta funka till en 520 kedja? Eller släpper kedjan? Har inte fått drevet än så inte kunnat mäta. Tack för svar
    4 september 2022 kl. 10:15:48
  • tåsta: polaris sportsman 400
    13 augusti 2022 kl. 15:32:19
  • Pelle77: Hej har en grizzly 700 eps -15. Ställde in den i garaget och 2 dagar efter skulle jag starta den. Då går motorn runt men får fellod Er_1 och bränslepump startar ej och tror  inte jag har gnista hellrr. Byttbatteri och kollat att pumpen går genom bygling av relä.  Vad  tror ni?
    4 augusti 2022 kl. 19:40:42
  • Mathiast: Tjena! Köpte mig en 450 2008a för två veckor sen, idag hade jag lite tid över så passade på att byta olja + filter, allt gick vägen tills jag skulle provköra efteråt. Två skruvar sa hejdå och ville inte vara med längre, de på luckan till oljefiltret, ena går nog att ta bort med polygrip men den andra den ända ”långa” bulten gick av läääängst in, har kanske 20-50mm kvar av bulten längst in och andra änden sköt ut. Några tips på att få ut den längre bulten smidigt? Eller är de bara till att riva hela skiten
    29 maj 2022 kl. 20:03:02
  • Mrhandsome: Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    24 maj 2022 kl. 21:11:38
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst mvh Hugo
    24 maj 2022 kl. 21:10:48
  • Thony: Citera
    Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️

    19 april 2022 kl. 12:53:47
  • Bora: Hej har en pgo x rider äldre där kablarna lossade från CDi fem stycken vet någon hu dom sitter sv/röd ,röd,grå,blå,blå/gul tacksam för hjälp
    10 april 2022 kl. 17:31:46
  • Fredrikth: Hallå! Lyckades dra på mig en liten specialare, yamaha raptor med en r1 motor på :D haft lite strul med förgasarna och nu vill den inte gå alls.. motorn dör om man nuddar gas. (Okunnig som fan) någon som vet vad det kan bero på?
    31 mars 2022 kl. 03:15:45
  • Högdahl: Hmm kolla ebay inom EU eller googla typ " Yamaha parts EU" men vet ej om det skiljer mycket i pris
    9 mars 2022 kl. 16:07:03
  • pellle87: Finns det nån bra EU sida för oem yamaha delar? eller måste man gå via yamaha center?
    26 februari 2022 kl. 16:44:46
  • Bamsefarsan: Jag vill köpa en begagnad can-am outlander xmr 1000r , har du en du vill sälja? joakim.nyholm@icloud.com
    25 februari 2022 kl. 21:39:43
  • Mrhandsome: Är det nån som har en cdi box till en Kawasaki kvf 400 2001 isåfall mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 januari 2022 kl. 17:34:50
  • Emil88: Någon som hade kunnat hjälpa mig?
    25 januari 2022 kl. 16:45:11
  • Högdahl: Du har en symbol där du kan bifoga bilder i
    24 januari 2022 kl. 20:05:37
  • DunderBrass: Hur fasen lägger man upp bilder i sin tråd? Använder mobil.
    24 januari 2022 kl. 01:18:21
  • Mrhandsome: Ifall ni har någon defekt fyrhjuling kan ni mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    15 januari 2022 kl. 17:17:53
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu mvh Hugo
    15 januari 2022 kl. 10:13:28
  • stroma: Hej! är det någon som åker access 450 här?
    14 januari 2022 kl. 10:48:05
  • sklir: hej ska byta växellådsolja på hisun 500 vart tömmer man och fyller på ???
    9 januari 2022 kl. 11:46:07
  • matte711: Goes 520
    29 december 2021 kl. 19:46:46
  • Jupiter: Här va de livat. 😁
    11 november 2021 kl. 20:08:55
  • Larsa570: POLARIS 570 FRÅN 2018
    6 november 2021 kl. 12:03:34
  • Tobbe85a: Servo
    3 oktober 2021 kl. 16:22:53
  • vretstorpsbo: Hej Jag har ett suzuki 250 projekt som behöver delar. Någon som vet om det finns någon atv - skrot ? Det är bl a en gaffel till bakre kardanknut som saknas. Till att börja med.... En verkstadshandbok vore också bra!
    30 september 2021 kl. 15:34:47
  • Vippen: Hej! Jag har en 125cc fyrhjuling som går på högsta varv när jag startar den.. måste ha choken helt öppen för att få igång den, kan inte göra något för att få ner varvandet.. har testat vrida på bränsle/luft skruven men inget händer, det är en trottelförgasare. Snälla hjälp då jag vill få den att gå bra innan vintern, mvh Ville
    29 september 2021 kl. 01:00:52
  • Limme: Tjena ja va ute å körde min fyrhjuling och sen så stanna den av den böööuuhhh sen dog den och ja kolla så ja int råka he på killswitchen men de va de ej och sen kolla ja om den hade nå gnista och nej det hade den ej ja ha kolla cdin och den får ström till den 13volt och sen kolla ja spolen och de ja gjorde va att ja satt röd på spolens fäste asså coilen och satt den svarta där kabeln gå in ti spolen där den svartvita å den gröna som är fast lödad i en liten pinne och då visa multin 0.1 ti 0.2. Äre statorn som ä trasig?
    27 september 2021 kl. 20:53:24
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
  • SMF 2.0.18 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder
    SimplePortal 2.3.7 © 2008-2023, SimplePortal | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info