Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Bludder vid låga varv på LTZ 400  (läst 1912 gånger)

Utloggad SmC-Ante

Bludder vid låga varv på LTZ 400
« skrivet: 3 februari 2007 kl. 14:35:24 »
Tjena !

Upplever att min maskin går orent på tomgång och vid lätt gaspådrag. Man får liksom pumpa på gasen när man skall åka iväg. Sen i högre varv är det inga problem. Vad kan de vara som gör att den går så orent vid första gaspådraget vid start ? Maskinen är ostrypt också....
ordon: Suzuki LTZ400 -06 gatreggad
Tidigare ägd: Smc cbw 250 -06

Utloggad amp

Bludder vid låga varv på LTZ 400
« Svar #1 skrivet: 3 februari 2007 kl. 18:50:37 »
samma här......hämtade min ltz400 07 igår och upplevde samma sak..

tyckte dock att den gick lite bättre lite senare på dagen idag då jag körde...

men vi får se hur det funkar imorgon.

pratade med dom jag köpte den av o han upplevde likadant....

har det med bestyckningen att göra.??ngn som har ngr förslag?

annars verkar det vara en kanonmaskin :D

amp

..min e också ostrypt

Utloggad MinHoj.se

Bludder vid låga varv på LTZ 400
« Svar #2 skrivet: 3 februari 2007 kl. 19:20:33 »
Vi brukar montera 27,5 lågfart istället för 22,5 som är original, på alla våra nya maskiner innan vi levererar dom..
-Detta för att undvika fenomenet att man måste pumpgasa för att den skall orka iväg..

Fråga era hoj-leverantörer om dom glömt detta ??

  :roll: 8)
En Yfz450r-14, gul LT500R-87 m.m åt mig själv(Nr60)
Å en massa Fox Evol-X
Å en massa DMC & Houser's...
Å en hög med Precision RP...
Å nåra HIPERs m.m
Å en väldig massa annat...

Finns på www.minhoj.se

Utloggad STENE

Bludder vid låga varv på LTZ 400
« Svar #3 skrivet: 3 februari 2007 kl. 20:00:48 »
Citat från: "MinHoj.se"
Vi brukar montera 27,5 lågfart istället för 22,5 som är original, på alla våra nya maskiner innan vi levererar dom..
-Detta för att undvika fenomenet att man måste pumpgasa för att den skall orka iväg..

Fråga era hoj-leverantörer om dom glömt detta ??

  :roll: 8)


Tänk om den är beställd av dig  :lol:
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Pete

  • Gäst
Pete
Bludder vid låga varv på LTZ 400
« Svar #4 skrivet: 3 februari 2007 kl. 21:22:02 »
Jag bytte till 27.5 på min och sen gick bra på tomgång och på låga varv...

Utloggad corba

Suzuki LTZ 400 -05

FYM F49-6 ATV 110cc -07

Utloggad Perra N

Bludder vid låga varv på LTZ 400
« Svar #6 skrivet: 4 februari 2007 kl. 09:07:18 »
Prova att flytta chokereglaget litegrann, blir det bättre då, är det läge för en ombestyckning.
Mvh.
Perra N

Utloggad MinHoj.se

Bludder vid låga varv på LTZ 400
« Svar #7 skrivet: 4 februari 2007 kl. 16:20:50 »
Citat från: "STENE"
Citat från: "MinHoj.se"
Vi brukar montera 27,5 lågfart istället för 22,5 som är original, på alla våra nya maskiner innan vi levererar dom..
-Detta för att undvika fenomenet att man måste pumpgasa för att den skall orka iväg..

Fråga era hoj-leverantörer om dom glömt detta ??

  :roll: 8)


Tänk om den är beställd av dig  :lol:


-Då har dom sluppit det bekymret,det är sant..   :wink:
En Yfz450r-14, gul LT500R-87 m.m åt mig själv(Nr60)
Å en massa Fox Evol-X
Å en massa DMC & Houser's...
Å en hög med Precision RP...
Å nåra HIPERs m.m
Å en väldig massa annat...

Finns på www.minhoj.se

Utloggad SmC-Ante

Bludder vid låga varv på LTZ 400
« Svar #8 skrivet: 13 februari 2007 kl. 17:56:21 »
Säljer ni sådana munstycken?
ordon: Suzuki LTZ400 -06 gatreggad
Tidigare ägd: Smc cbw 250 -06

Utloggad STENE

Bludder vid låga varv på LTZ 400
« Svar #9 skrivet: 13 februari 2007 kl. 18:35:17 »
Citat från: "MinHoj.se"
Citat från: "STENE"
Citat från: "MinHoj.se"
Vi brukar montera 27,5 lågfart istället för 22,5 som är original, på alla våra nya maskiner innan vi levererar dom..
-Detta för att undvika fenomenet att man måste pumpgasa för att den skall orka iväg..

Fråga era hoj-leverantörer om dom glömt detta ??

  :roll: 8)


Tänk om den är beställd av dig  :lol:


-Då har dom sluppit det bekymret,det är sant..   :wink:


Det tvivlar jag inte en sekund på. Du/ni är ju en av de ÅF'arna som bryr sig om sina kunder.
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Utloggad MinHoj.se

Bludder vid låga varv på LTZ 400
« Svar #10 skrivet: 13 februari 2007 kl. 20:50:45 »
-Känns som att om man endå säljer en hoj för 76500:- varför då inte stoppa dit ett munstycke för 50-100:- (givetvis gratis..),så vet man att kunden blir nöjd och hojjen går som den skall..
Dom är ju trots allt inte gjorda för Sverige i början,och därmed fel bestyckade...

Sen har det hänt att mina munstycken tagit slut,men så fort jag fått dom i lager så har jag skickat ut till kunder som blivit utan..

 8)
En Yfz450r-14, gul LT500R-87 m.m åt mig själv(Nr60)
Å en massa Fox Evol-X
Å en massa DMC & Houser's...
Å en hög med Precision RP...
Å nåra HIPERs m.m
Å en väldig massa annat...

Finns på www.minhoj.se

Utloggad MinHoj.se

Bludder vid låga varv på LTZ 400
« Svar #11 skrivet: 13 februari 2007 kl. 20:52:30 »
Citat från: "SmC-Ante"
Säljer ni sådana munstycken?


Jepp,men dom ligger tyvärr inte på webshoppen ännu..
En Yfz450r-14, gul LT500R-87 m.m åt mig själv(Nr60)
Å en massa Fox Evol-X
Å en massa DMC & Houser's...
Å en hög med Precision RP...
Å nåra HIPERs m.m
Å en väldig massa annat...

Finns på www.minhoj.se

 


Online just nu.

143 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Fraggler, tbd52,
Flest online idag: 175. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för på lördag är det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme