Har oxå bara hunnit med ett par mil med min, satt mig i ett par kniviga situationer, men i med diffspär och gasa iväg, både frammåt och bakåt. Kanske är svängradien inte helt vad man önskar, men som föregående talare sagt, man tar sig fram överallt. Åkte med polaren och hans Linhai 300, nu är inte jag någon expert, men man märker att med delad bakaxel samt diffspärr komer man långt. Drar som Turbo sa kanske lite mycket, men det får man leva med, om inte annat.Kanske lite trögt att få i växlarna, särskilt när man åkt på Låg ett tag, och om man inte "trycker" i Lågväxeln ordentligt, så har den en tendens till att hoppa ur och till Hög, när man börjar åka. Men enligt ÅF går detta att fixa vid service. Annars kan jag som renodlad nybörjare bara säga att den klättrar där jag vill här i bergslagens skogar!! Klart rekomenderbar, mycket maskin för pengarna. Satt även på handtagsvärme, såndär som ser ut som en hagelpatron och stoppa in i styret, jämförde med polarens på Linhaien, kan säga att det tog typ 5-10 min körning, sedan brännde det nästan igenom handskarna...ganska gött!!Mvh Mart
Eftersom den här maskinen är avseddför terrängkörning har man möjlighetatt välja mellan två eller fyrhjulsdrift (ärden vägreggad och utrustad med två- ellerfyrhjulsdrift är maskinen helt låst till att enbart driva på alla fyra hjulen samtidigtför att uppfylla lagkraven). Även omdu har en knapp för att välja mellan de tvåalternativen hjälper det aldrig så mycketatt du trycker på det ena eller andra valet,fyrhjulsdriften ligger alltid i på en som ärvägreggad. Som vi påpekat vid tidigarekörningar vi gjort är det en stor fördel attkunna välja mellan dessa två alternativ alltberoende på var man är och kör. Skall manut i skogen skall det var fyrhjulsdriftsmöjlighetervill vi påstå. Puttrar du runt hemmapå gården räcker det säkert gott och välmed tvåhjulsval. Ute i terrängen gäller detatt med den här maskinen lägga vägvaleträtt, för att inte ställa till det och bli fast.