Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Ploginställning  (läst 2931 gånger)

Utloggad Slammer

Ploginställning
« skrivet: 29 januari 2007 kl. 10:26:12 »
Kanske inte har med körteknik att göra men iaf.
Funderar på släpskornas tänkta funktion. Jag har en asfaltsplatta som skall plogas och jag tycker att släpskorna gör plogningen sämre. De lyfter ju bara bladet upp över snön. Är tanken att man skall justera ned dem så mycket att skäret som sitter skruvat nedtill på plogen går ned i backen, eller är det t.om så att de inte behövs på asfalt?

Skall tillägga att snön kom medans jag var på resa och har hunnit packa till sig rejält av övriga familjen. Detta tillsammans med ovanstående fundering gjorde att min första plogning INTE blev en sån rolig kick som jag hoppats på, men nog faan spöar det att skyffla för hand  :lol:
Yamaha XJR 1300 -Yellow -03
KXR 250 extra...ingenting :-)
-SÅLD- CAN-AM 800 Max XT -07
BRP-Plog, stora BRP boxen bak, BRP väska fram, tumgasvärmare, handtagsvärmare, Ricochet Skid Plates och feta kromade styrdämpare

Utloggad zetas

Ploginställning
« Svar #1 skrivet: 29 januari 2007 kl. 10:42:46 »
släpskor skall bara användas på grusväg
mc 300 -06
såld.....fan vad skönt

Utloggad Slammer

Ploginställning
« Svar #2 skrivet: 29 januari 2007 kl. 15:12:46 »
Det var det jag hade på känn. För man vill inte skrapa ihop gruset i en snygg liten hög i slutet av vägen :D Med andra ord så kan jag ta av dem och vara noga med att inte sänka plogen för lågt om jag skall ploga grannens uppfart (som är grusad)?!
Yamaha XJR 1300 -Yellow -03
KXR 250 extra...ingenting :-)
-SÅLD- CAN-AM 800 Max XT -07
BRP-Plog, stora BRP boxen bak, BRP väska fram, tumgasvärmare, handtagsvärmare, Ricochet Skid Plates och feta kromade styrdämpare

Utloggad daffan

Ploginställning
« Svar #3 skrivet: 29 januari 2007 kl. 17:38:19 »
Ja släpskon är väl bra på grus och när det är lite knöligt, för att få plogen att följa marken.
Har en Dinli450
           *Im a Quadoholic, the only true religion*

Utloggad 660grissly

Ploginställning
« Svar #4 skrivet: 2 mars 2007 kl. 21:54:55 »
nee nu har ni fått det bakom foten
släpskon är till för att både som ni har nämt tidigare här(slippa ploga bort allt grus)men man ska ändå ha kvar skorna även på asfalt det minskar slitaget på plogstålet(om man plogar mkt förstås) men det man kan göra är att lägga i små brickor så man kan ha skorna i rätt höjd jämfört med plogstålet.
nu vet ni
mvh/ Andreas
amaha grizzly special edition-05
warn3,0 winch
cycle contry plog
big fot kit från itp
trimsystem
http://www.speedyshare.com/183282369.html

Utloggad 660grissly

Ploginställning
« Svar #5 skrivet: 2 mars 2007 kl. 21:55:13 »
nee nu har ni fått det bakom foten
släpskon är till för att både som ni har nämt tidigare här(slippa ploga bort allt grus)men man ska ändå ha kvar skorna även på asfalt det minskar slitaget på plogstålet(om man plogar mkt förstås) men det man kan göra är att lägga i små brickor så man kan ha skorna i rätt höjd jämfört med plogstålet.
nu vet ni
mvh/ Andreas
amaha grizzly special edition-05
warn3,0 winch
cycle contry plog
big fot kit från itp
trimsystem
http://www.speedyshare.com/183282369.html

 


Online just nu.

166 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 179. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme