Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Åka två pers..på 400cc quad  (läst 4334 gånger)

Utloggad QuadMaster

Åka två pers..på 400cc quad
« skrivet: 24 januari 2007 kl. 15:53:23 »
hej ....tänkte fråga om det är helt okey att åka två på min fyrhjuling (Dvx 400) ?? det blir bara isåkning...så det är alltså bara plant o fint

pappa säger att det blir stor belastning på fyrhjulingen av att åka två......jag väger ca 55kg likaså min kompis

det ska väl gå att köra på isen två st eller vad säger ni ?? måste övertala farsan ...så kom me råd osv  :)

Utloggad Dany

Åka två pers..på 400cc quad
« Svar #1 skrivet: 24 januari 2007 kl. 16:05:41 »
måste väl vara många som väger 110 kg som åker fyrhjuling, typ LTZ, DVX osv  :roll:
LTZ 400 (2007) - såld
Dinli 450- såld
Adly 300 Crossroad- såld
PGO X-rider 150- såld
Lifan 150- såld

Utloggad corba

Åka två pers..på 400cc quad
« Svar #2 skrivet: 24 januari 2007 kl. 16:42:00 »
Jag brukar ha polare bakpå, vi väger dryga 90kg båda två.
Det finns inga tendenser till att den inte skulle orka eller hålla.
nu har jag bara kört landsväg 90/110 ett par mil åt gången och inte direkt lekt eller pressat hojen.

Att bara köra is går säkert bra, beror helt på hastigheten och kurvtagning antar jag. Däremot så hoppar man väl inte med någon bakpå kanske.
Själv skulle jag välja att åka en i taget och turas om men det är jag det.
Suzuki LTZ 400 -05

FYM F49-6 ATV 110cc -07

Utloggad QuadMaster

Åka två pers..på 400cc quad
« Svar #3 skrivet: 24 januari 2007 kl. 16:59:24 »
Citat från: "corba"
Jag brukar ha polare bakpå, vi väger dryga 90kg båda två.
Det finns inga tendenser till att den inte skulle orka eller hålla.
nu har jag bara kört landsväg 90/110 ett par mil åt gången och inte direkt lekt eller pressat hojen.

Att bara köra is går säkert bra, beror helt på hastigheten och kurvtagning antar jag. Däremot så hoppar man väl inte med någon bakpå kanske.
Själv skulle jag välja att åka en i taget och turas om men det är jag det.



okey  :) man kan ju hoppa me två på , men det vill jag inte :lol:  då går den sönder .....men min tjej kompis ville åka me ...hon väger 45 ;P så vi ska åka :D

Utloggad ingemar

Åka två pers..på 400cc quad
« Svar #4 skrivet: 24 januari 2007 kl. 17:30:36 »
kör på och kör lungt..

Ingemar

Utloggad TAZ™

Åka två pers..på 400cc quad
« Svar #5 skrivet: 24 januari 2007 kl. 19:27:51 »
vi brukar åka 2 o dra en på snowracer efter på en loncin 110, brukar gå bra. men den fyrhjulingen är fantastisk jag körde en sommar på bakhjul o på sidan sammt hoppade med den, jag bytte bara olja en gång på hela sommaren me  :oops:  men den startar alltid :twisted:  så me en dvx är de nog lungt att åka 2 :!:  :!:
Recycling and speed limits are bullshit, They're like someone who quits smoking on his deathbed.

Utloggad QuadMaster

Åka två pers..på 400cc quad
« Svar #6 skrivet: 24 januari 2007 kl. 19:55:10 »
okey ...ska säga till pappa då :lol:

Utloggad corba

Åka två pers..på 400cc quad
« Svar #7 skrivet: 24 januari 2007 kl. 20:40:18 »
Det är inget problem att åka 2 men tänk men insidan när du kör.
Det är kul att köra på is men kom ihåg att det inte är alltid som quaden gör som du har tänkt dig, och framförallt inte som tjejen hade tänkt sig.

Att hålla ställ i 70 knyck på flera hundra meter är en känla som inte går av för hackor, men ibland hugger det till och då gäller det att man är beredd. Jag gissar att tjejen aldrig är beredd på ett kast ellet om quaden hugger och vill slå över.

Med andra ord hon lär flyga som en pallevante genom luften.

Det är många som fått oväntat fäste när de sladdat lite, mer vurpa som följd.

Var rädd om er, motorintresserade (quadintresserade) tjejer växer inte på träd
Suzuki LTZ 400 -05

FYM F49-6 ATV 110cc -07

Utloggad KTMDanne

Åka två pers..på 400cc quad
« Svar #8 skrivet: 24 januari 2007 kl. 21:07:46 »
Min premiärtur med hojen var på is. Det hade varit töväder ett tag men sen frusit på igen under en vecka. När vi kom till sjön upptäckte vi direkt att det var dubbel is på många ställen. Så vi letade upp en fin vik där isen var bra. Efter en hel dags körning skulle jag "bara åka 1 varv till" Matade på lite extra i den långa högerkurvan, tappade fästet o gled av banan på tvären i ca 70 blås. Då händer det.... Höger fram och bakhjul går igenom första lagret av isen. Snacka om tvärstopp Landade nog 15 meter från hojen, klarade meíg med lite blåmärken. Hojen däremot behövde ny styrstång, nytt styre, nytt gasreglage, nytt bromsgrepp samt fäste till backvredet. Jättekul när man precis kastat ut 110 papp på en hoj. Tänk o kör med insidan.....
aptor 700
qmax nerfs
goldspeed bumper
spacers
GYTR A-arms skydd
White Bros svingskydd
pro armour skidplate
renthal styre
Flame sox
pro Design killswitch
maxxis sulor
House styrstång
PCIII
LTE Duals
yzf-450 dämpare
GYTR filter kit

Utloggad QuadMaster

Åka två pers..på 400cc quad
« Svar #9 skrivet: 24 januari 2007 kl. 21:19:09 »
Citat från: "corba"
Det är inget problem att åka 2 men tänk men insidan när du kör.
Det är kul att köra på is men kom ihåg att det inte är alltid som quaden gör som du har tänkt dig, och framförallt inte som tjejen hade tänkt sig.

Att hålla ställ i 70 knyck på flera hundra meter är en känla som inte går av för hackor, men ibland hugger det till och då gäller det att man är beredd. Jag gissar att tjejen aldrig är beredd på ett kast ellet om quaden hugger och vill slå över.

Med andra ord hon lär flyga som en pallevante genom luften.

Det är många som fått oväntat fäste när de sladdat lite, mer vurpa som följd.

 :!: Var rädd om er, motorintresserade (quadintresserade) tjejer växer inte på träd





okey men jag kan köra så de e lugnt 8)  :lol: hehe  men som sagt...jag kör me insidan :)

Utloggad QuadMaster

Åka två pers..på 400cc quad
« Svar #10 skrivet: 24 januari 2007 kl. 21:21:44 »
Citat från: "KTMDanne"
Min premiärtur med hojen var på is. Det hade varit töväder ett tag men sen frusit på igen under en vecka. När vi kom till sjön upptäckte vi direkt att det var dubbel is på många ställen. Så vi letade upp en fin vik där isen var bra. Efter en hel dags körning skulle jag "bara åka 1 varv till" Matade på lite extra i den långa högerkurvan, tappade fästet o gled av banan på tvären i ca 70 blås. Då händer det.... Höger fram och bakhjul går igenom första lagret av isen. Snacka om tvärstopp Landade nog 15 meter från hojen, klarade meíg med lite blåmärken. Hojen däremot behövde ny styrstång, nytt styre, nytt gasreglage, nytt bromsgrepp samt fäste till backvredet. Jättekul när man precis kastat ut 110 papp på en hoj. Tänk o kör med insidan.....



jag har tyvär vurpat många ggr själv så jag tar det lugnt :)

Utloggad 660grissly

Åka två pers..på 400cc quad
« Svar #11 skrivet: 2 mars 2007 kl. 22:03:43 »
jag har kört med min gamla nusun 82cc två pers på och två efter och det var inga problem på halvplanmark :D
amaha grizzly special edition-05
warn3,0 winch
cycle contry plog
big fot kit från itp
trimsystem
http://www.speedyshare.com/183282369.html

 


Online just nu.

143 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
MSP
Flest online idag: 183. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme