ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Övriga - t.ex Adly, Kasea, Skyhawk, Derbi, Malaguti (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Fastpower, Infotråd (bytt namn)
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 15 [16] 17 ... 19  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Fastpower, Infotråd (bytt namn)  (läst 48293 gånger)

Utloggad Larsa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 186
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Larsa
Fastpower, Infotråd (bytt namn)
« Svar #180 skrivet: 26 mars 2007 kl. 09:49:28 »
Jag har inte kollat på vilka vikter det är exakt, fick bara höra att det funkar från andra fabrikat.  

Visst går det att dreva men generalagenten har ingen drevsats "orginal" än. Men det är ju bara att jämföra fram och bakdrev med nån annan så finns det säkerligen nått som passar. Jag tror dock inte att det än någon lysande idé att dreva upp då maskinen är ganska svag på toppvarven, jag skulle i så fall dreva ner den för att få mer kraft.. tyvär då med lite förlust i toppfart..  

Angående munstycken i förgasaren har jag inte orkat pilla någe mer, kör för tillfället med ett 115. Kommer under denna vecka att pilla lite mer med förgasaren, fjällan jobbar kvällsskift hela veckan så jag kan göra som jag vill.. hehe :-)
Anmäl till moderator   Loggat
astpower 250 XT sport åkare..

Utloggad Larsa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 186
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Larsa
Fastpower, Infotråd (bytt namn)
« Svar #181 skrivet: 26 mars 2007 kl. 21:25:47 »
Jahopp.. då har man pillat lite mer då. .

Nu sitter det ett 120 munstycke i förgasaren, nålen lyft ett hack vilket då gör att den sitter topp och dessutom justerad på luftskruven.

Jag ska finjustera lite mer innan jag avger rapport, men visst, skillnad har det blivit  :)
Anmäl till moderator   Loggat
astpower 250 XT sport åkare..

Utloggad oskar

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 76
  • Total likes: 0
    • Visa profil
oskar
Fastpower, Infotråd (bytt namn)
« Svar #182 skrivet: 27 mars 2007 kl. 10:32:06 »
Hej Larsa,
Jag pillade på mitt effektsystem igen samt 125 munstycke och tog bort första metallnäten i luftburken fram vid förgasaren, har inte justerat något mer.
Jag känner inget direkt skillnad mot orginal, lite förgasarpuffar när den är kall och man släpper av men förvinner när den blir varm.
Vilken är luftskruven och vad gör den?
kan man höja nålen utan att montera bort förgasaren? var sitter nålen på denna konstiga förgasare?

Massa frågor hoppas du har tid att svara på dem :-)

Mvh
Oskar
Anmäl till moderator   Loggat
astPower 250xt Sport Svart med brumbrum system

Utloggad Larsa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 186
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Larsa
Fastpower, Infotråd (bytt namn)
« Svar #183 skrivet: 27 mars 2007 kl. 13:07:06 »
Vaf*n .. Min går knappt med 125 munstycke, bara bluddrar vid högre varv..  :?:

Luftskruven sitter undertill på förgasaren, på delen mot insuget, bakom flottörhuset. ( undrar just om det där blev en bra förklaring?)

Där finjusterar du luftflödet, du kan ställa motorn snålt eller rikt. Det du kan prova med är att skruva ut den ett kvarts varv eller ett halvt varv och testköra. Kom bara ihåg att räkna varven utifall du vill tillbaka till ursprungsläget. Ju mer du skruvar ut den ju mer luft får den och motorn går alltså snålare. Kolla sedan på tändstiftet om den går bra eller inte efter testkörning.

Går motorn för snålt så varvar den inte ur som den ska och kan även "spika" har jag för mig. Tändstiftet blir ljust av förbränningen då en snål motor går hett och detta kan medföra motorskada typ brända ventiler och sånt trevligt.

Går motorn rikt så bluddrar den vid högre varv och tändstiftet blir mörkt. Brukar inte resultera i någon direkt skada förutom i plånboken då den drar mer bränsle..

Idealfärgen på ett tändstift är typ "kanel" om du inte visste det redan.

För att justera nålen måste du nästan lossa på förgasaren, men bara så att du kommer åt att vrida den så du får bort locket. under locket har du en fjäder och trottel. Trotteln sitter fast i ett gummimembran, kolla hur den satt innan du tar ur den. Membranet har en liten fläns som ska ner i en urfräsning sedan tätar membranet via ett spår runt toppen på förgasaren så det är bara att se till så det hamnar där det ska.

När du lyft upp trottel och membranet ( sitter ihop som sagt) så ser du en vit pryl i botten på trotteln, det är låsningen till nålen.

den ska tryckas ner med hylsa av 7 eller 8 mm storlek och vridas ett snäpp. sedan kan du trycka upp nålen. Håll koll på den lilla fjädern under låsningen bara..

Hej å hå.. långt svar.. :D
Anmäl till moderator   Loggat
astpower 250 XT sport åkare..

Utloggad Larsa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 186
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Larsa
Fastpower, Infotråd (bytt namn)
« Svar #184 skrivet: 29 mars 2007 kl. 11:34:25 »
Snabb förklaring av vad de olika förgasarkomponenterna gör..

Huvudmunstycket = 3/4 till full gas
Trottelnål = 2/4 - 3/4 gas
Lågfartsmunstycket = upp till 2/4 gas

Ungefär..  :wink:

Går hojjen fortare på 3/4 gas än på fullgas så är huvudmunstycket för litet. Bluddrar motorn i det över registret så är munstycket för stort.

Bluddrar motorn på mellanregistret så justerar man nålen. Upp med nålen ger mer bränsle och tvärtom.

Lågfartsmunstycket behöver man sällan göra något åt.
Anmäl till moderator   Loggat
astpower 250 XT sport åkare..

Utloggad oskar

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 76
  • Total likes: 0
    • Visa profil
oskar
Fastpower, Infotråd (bytt namn)
« Svar #185 skrivet: 30 mars 2007 kl. 11:25:07 »
Tack för kanon svar!
Anmäl till moderator   Loggat
astPower 250xt Sport Svart med brumbrum system

Utloggad judaz

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 341
  • Total likes: 0
    • Visa profil
judaz
Fastpower, Infotråd (bytt namn)
« Svar #186 skrivet: 31 mars 2007 kl. 00:11:52 »
Heder åt larsa för snabba o korrekta svar.
Jag har inte ens en FP250, men uppskatar ändå
jobbet du/han lägger ner för att hjälpa andra
medlemmar på detta underbara forum.

//J
Anmäl till moderator   Loggat
------------------------------------
JAG HAR FÅTT EN ULF
[kymco kxr 250]

Utloggad oskar

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 76
  • Total likes: 0
    • Visa profil
oskar
Fastpower, Infotråd (bytt namn)
« Svar #187 skrivet: 31 mars 2007 kl. 10:58:51 »
Såna som larsa behöver vi alla!

Larsa du säger att din inte går med 125 munstycke, har du testat att ta bort metallnäten som sitter i röret till luftrenaren precis fram vid förgasaren?
Asiengrossisten sa att man skulle göra så för att den skulle få nog med luft för att fungera med 125 munstycke.
Jag ska testa luftskruven idag orkar inte riva loss och flytta nålen idag.
Anmäl till moderator   Loggat
astPower 250xt Sport Svart med brumbrum system

Utloggad Larsa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 186
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Larsa
Fastpower, Infotråd (bytt namn)
« Svar #188 skrivet: 2 april 2007 kl. 08:18:29 »
Citat från: "oskar"
Såna som larsa behöver vi alla!

Larsa du säger att din inte går med 125 munstycke, har du testat att ta bort metallnäten som sitter i röret till luftrenaren precis fram vid förgasaren?
Asiengrossisten sa att man skulle göra så för att den skulle få nog med luft för att fungera med 125 munstycke.
Jag ska testa luftskruven idag orkar inte riva loss och flytta nålen idag.


Äsch, nu rodnar jag ju snästan lite..  Tevligt att känna sig uppskattad  :wink:
Men alltså, jag tittade på metallnätet men ansåg att det var så glest att det inte borde ha någon betydelse.. Så nu är det vär bara att skruva lite till då.. Tusan också.. kanske där problemet sitter  :oops:

Tack för info Oskar.
Anmäl till moderator   Loggat
astpower 250 XT sport åkare..

Utloggad Larsa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 186
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Larsa
Fastpower, Infotråd (bytt namn)
« Svar #189 skrivet: 2 april 2007 kl. 08:20:02 »
Citat från: "judaz"
Heder åt larsa för snabba o korrekta svar.
Jag har inte ens en FP250, men uppskatar ändå
jobbet du/han lägger ner för att hjälpa andra
medlemmar på detta underbara forum.

//J


Alltid roligt att dela med sig och byta erfarenheter med likasinnade !
Anmäl till moderator   Loggat
astpower 250 XT sport åkare..

Utloggad Larsa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 186
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Larsa
Fastpower, Infotråd (bytt namn)
« Svar #190 skrivet: 4 april 2007 kl. 10:49:04 »
Lite info bara ..

Sambons FP 250 har nu gått ca 60 mil helt problemfritt. Har bara servat och utfört normalt underhåll.

Min FP 250 har rullat ca 80 mil i stort sett helt problemfritt. Jag har ju hållit på och pillat med den så det mesta som strulat har varit självförvållat  :oops:  

Min var svårstartad som största irritationsmoment men det avhjälptes med att justera elektrodavståndet på tändstiftet..

Summa summarum !! Väldigt driftsäkra, klart nöjd.

PS. Bytte även namn på tråden idag.. hehe DS.
Anmäl till moderator   Loggat
astpower 250 XT sport åkare..

Utloggad Larsa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 186
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Larsa
Fastpower, Infotråd (bytt namn)
« Svar #191 skrivet: 15 april 2007 kl. 13:12:57 »
Jaha, vart är alla ?? Ute och kör skiten ur era FP's eller ??
Anmäl till moderator   Loggat
astpower 250 XT sport åkare..

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 15 [16] 17 ... 19  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Övriga - t.ex Adly, Kasea, Skyhawk, Derbi, Malaguti (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Fastpower, Infotråd (bytt namn)
 


Online just nu.

637 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 671. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info