Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Ltz 400 el. Raptor 660  (lĂ€st 1598 gĂ„nger)

Utloggad XINAIR

Ltz 400 el. Raptor 660
« skrivet: 14 januari 2007 kl. 12:59:20 »
Oj Oj !!!

Tja. Ska skaffa mig en vÀgreggad quad men vet int vilket mÀrke jag skall vÀlja. Jag har förstÄtt att man fÄr vad man betalar för, men vad ska man sattsa pÄ? Kommer att Äka grusvÀg men inte sÄ mycket pÄ bana. Kan du/ni hjÀlpa mig att rÄda, skriv gÀrna en komentar om varför du rekomenderar den du gör.

 En som Ă€r novis

Mvh. Xinair

Utloggad Dany

Ltz 400 el. Raptor 660
« Svar #1 skrivet: 14 januari 2007 kl. 13:07:04 »
Tja! Fourbyfour sÀljer ju ut sina Yamaha 660 för samma pris som en LTZ just nu. SÄ om du kan fÄ en till det priset absolut en Raptor 660.
LTZ 400 (2007) - sÄld
Dinli 450- sÄld
Adly 300 Crossroad- sÄld
PGO X-rider 150- sÄld
Lifan 150- sÄld

Utloggad Puma

Ltz 400 el. Raptor 660
« Svar #2 skrivet: 14 januari 2007 kl. 20:36:55 »
Ja hÄller nog oxÄ pÄ 660n ifall du ska Äka grusvÀg mest. LTZan har jag förstÄtt Àr en riktigt bra hoj, men Raptor har jag haft en och i min mening gör den sig riktigt bra pÄ grusvÀg och lite lek. LTZan har nog ett bÀttre chassi, men frÄgan Àr om du utnyttjar det med den sortens körning du talar om. Raptor borde ha lite mer vrid, det Àr trots allt större motor. Humana serviceintervaller, lÀttmekad som bara den. Lite hög och tippbenÀgen pÄ minussudan, och om jag vore dej skulle jag sÀnka och bredda den.

Utloggad fourbyfour

Ltz 400 el. Raptor 660
« Svar #3 skrivet: 14 januari 2007 kl. 21:50:06 »
Jag har haft bÄda 2, och det Àr vÀl igentligen hugget som stucket.
Jag upplever LTZ:an lite smidigare och mer lÀttmanövrerad, Medan Raptorn har lite bÀttre drag och toppfart. fast det Àr marginellt.

Som sagt!

Rea pÄ Four by Four.
Suzuki LTZ400         76.500:-
Yamaha Raptor 660  76.900:-

Givetvis gatreggat.

/Tommy
www.fourbyfour.se

Utloggad XINAIR

Ltz 400 el. Raptor 660
« Svar #4 skrivet: 14 januari 2007 kl. 22:17:16 »
Jag fÄr nog Äka och kÀnna pÄ bÄda tvÄ, kanske blir den som man gillar bÀst nÀr man fÄr provÄka lite. Nu har ju snön kommit sÄ nu kanske man fÄr skotern sÄld, dÄ Äker jag nog till södertÀlje en svÀng och tittar pÄ flyttlasset.

Tack för tipsen.   / x

Utloggad mika

Ltz 400 el. Raptor 660
« Svar #5 skrivet: 16 januari 2007 kl. 21:31:03 »
HallÄ dÀr. har provat 660 raptor hos en kompis, va till four by four och prov ltz 400 och ltr450 jag fastnade för 450 villken maskin att kör.
den gĂ„r mycke stadigare pĂ„ vĂ€g bĂ€ttre drag. visst, Ă€r de tĂ€tare service och lite dyrare  men de Ă€r de vĂ€rt.
mvh mika

Utloggad zacka

Ltz 400 el. Raptor 660
« Svar #6 skrivet: 16 januari 2007 kl. 23:41:56 »
O glöm inte, ingen back vÀxel o Àr nog inte lÀmpad riktigt att köras pÄ gata,dÄ servicen Àr sÄ tÀtt

men Àr abslout en favorit om jag fÄ vÀlja
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

 


Online just nu.

163 gÀster, 1 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
PerGrein
Flest online idag: 190. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme