Citat från: "V-master"Citat från: "mac"Citat från: "V-master"hm vet ej om de e ja som e seg lr någe vilken av skruvarna e de e det den lilla tunna som sitter under som e ganska svår att komma åt lr e de den andra som sitter under tomgångsskruven typ just ovanför avgasröret??skruvade på den jätte tunna som e riktad ner skruvade ut den 1 varv vart inte nån skillnad förutom ja kunde leka på 3:an men de vart fortfarande sådär på full gas sen går man ner te halv så känns de som den ska dö att bensinen e slut :Så då har ja bara flyttat ner nålen ett hack men gick iaf att leka ganska bra me den var nere på en grusparkering å lekte av mig hehe man såg inge på parkeringen kunde maxvarav på 2:an om ja ville lr ja nästan den började småbudra ist för att varva ur 10 mil har pärlan gått nu som jag skrev tidigare den som sitter under.. jo den är väldigt jobbig att komma åt:) den under tomgången? den som sitter vid sidan av flottörshuset? ska du inte röra den ska vara skruvad in i botten som den är.som ja ja har satt ner ålen 1 hack hur många varv ska man skruva ut den då har skruvat ut den nu 1 varav men den e fortfarande så :Sdu får helt enkelt testa dig fram..jag vet inte, har inte räknat hur många varv jag skruvat ut den! men personligen har jag fått skruva ut min en bra bit. skruva lite testa hur den går osv osv
Citat från: "mac"Citat från: "V-master"hm vet ej om de e ja som e seg lr någe vilken av skruvarna e de e det den lilla tunna som sitter under som e ganska svår att komma åt lr e de den andra som sitter under tomgångsskruven typ just ovanför avgasröret??skruvade på den jätte tunna som e riktad ner skruvade ut den 1 varv vart inte nån skillnad förutom ja kunde leka på 3:an men de vart fortfarande sådär på full gas sen går man ner te halv så känns de som den ska dö att bensinen e slut :Så då har ja bara flyttat ner nålen ett hack men gick iaf att leka ganska bra me den var nere på en grusparkering å lekte av mig hehe man såg inge på parkeringen kunde maxvarav på 2:an om ja ville lr ja nästan den började småbudra ist för att varva ur 10 mil har pärlan gått nu som jag skrev tidigare den som sitter under.. jo den är väldigt jobbig att komma åt:) den under tomgången? den som sitter vid sidan av flottörshuset? ska du inte röra den ska vara skruvad in i botten som den är.som ja ja har satt ner ålen 1 hack hur många varv ska man skruva ut den då har skruvat ut den nu 1 varav men den e fortfarande så :S
Citat från: "V-master"hm vet ej om de e ja som e seg lr någe vilken av skruvarna e de e det den lilla tunna som sitter under som e ganska svår att komma åt lr e de den andra som sitter under tomgångsskruven typ just ovanför avgasröret??skruvade på den jätte tunna som e riktad ner skruvade ut den 1 varv vart inte nån skillnad förutom ja kunde leka på 3:an men de vart fortfarande sådär på full gas sen går man ner te halv så känns de som den ska dö att bensinen e slut :Så då har ja bara flyttat ner nålen ett hack men gick iaf att leka ganska bra me den var nere på en grusparkering å lekte av mig hehe man såg inge på parkeringen kunde maxvarav på 2:an om ja ville lr ja nästan den började småbudra ist för att varva ur 10 mil har pärlan gått nu som jag skrev tidigare den som sitter under.. jo den är väldigt jobbig att komma åt:) den under tomgången? den som sitter vid sidan av flottörshuset? ska du inte röra den ska vara skruvad in i botten som den är.
hm vet ej om de e ja som e seg lr någe vilken av skruvarna e de e det den lilla tunna som sitter under som e ganska svår att komma åt lr e de den andra som sitter under tomgångsskruven typ just ovanför avgasröret??skruvade på den jätte tunna som e riktad ner skruvade ut den 1 varv vart inte nån skillnad förutom ja kunde leka på 3:an men de vart fortfarande sådär på full gas sen går man ner te halv så känns de som den ska dö att bensinen e slut :Så då har ja bara flyttat ner nålen ett hack men gick iaf att leka ganska bra me den var nere på en grusparkering å lekte av mig hehe man såg inge på parkeringen kunde maxvarav på 2:an om ja ville lr ja nästan den började småbudra ist för att varva ur 10 mil har pärlan gått nu
För dom som vill byta sp-leder, bussningar etc..har beställt nya till min som förhoppningsvis kommer att passa efter lite mod av "d4 som finns på mallen" http://www.kontima.se/cd/kat/grupp05/p1.jpg då behövs bara en hylsa som är (20utv-14inv) ligger under p-stag/p-ändar sidan 1!http://www.kontima.se/startframe.htm
Så länge man inte varvar ur den när den är kall är det lungt har jag hört men alla säger olika.CiteraFör dom som vill byta sp-leder, bussningar etc..har beställt nya till min som förhoppningsvis kommer att passa efter lite mod av "d4 som finns på mallen" http://www.kontima.se/cd/kat/grupp05/p1.jpg då behövs bara en hylsa som är (20utv-14inv) ligger under p-stag/p-ändar sidan 1!http://www.kontima.se/startframe.htmVarför måste du modda den?Är det inte den som är överst (19x25 -01)?Jag har ju inte haft bort den gamla, men tyckte det såg ut att vara M14 iallafall. Vad ska du ha hylsan till? Ut i A-armen?Vad kosted de?Hur vet su att det är den på sida ett? de ser ju lika dana ut på sid 2,3.4 osv.. Fast vilket är bäst en tät eller en med nippel?En tät måste ju vara bättre gjord, men smörjer man noga så är nog nippel bättre. Vilken vinkel ska det vara?Har du haft bort och mätt?Kan du skriva vilka du menar.Samt hylsa.Rapportera gärna med bilder osv...
Ok var som jag mistänkte.Är der inte samma gäng på org så man kan andväda den muttern som hylsa?Citerajo det kan man nog göra men behövs en hylsa på andra sidan också för att gängan är m14 hela vägen på dessa jag köpt, och på org är det m14 som övergår till m18. får hem dom i veckan återkommer sen.
jo det kan man nog göra men behövs en hylsa på andra sidan också för att gängan är m14 hela vägen på dessa jag köpt, och på org är det m14 som övergår till m18. får hem dom i veckan återkommer sen.