Man eller mus?
Citat från: "Push"Man eller mus? Tihi, har sprungit igång diverse fordon själv, det enda jag har gått bet på var väl min svågers XT600, den var förjävlig... iofs var jag nog bara 17 då så man hade väl inte riktigt samma fysik som man har idag...
Postde detta i fel tråd. Postar om det här iställetHade av ett fram hjul med lager och allt nys. Nu fattar jag vart distanser och annat sitter.Felet var att jag tragit det för löst, trode man inte skulle dra det hårt men det skall man ju. Vad dum man kan vara. Men nu har jag två brickor på ena sidan och tre på andra sidan. Inte så snyggt men det funkar.Vad kommer besiktningen att säga om det mån tro?Visst det är tre år dit och hojen är troligen inte i min ägo men ialla fall.(om den ens håller tre år?)Är ju redan lite glapp i allt hur ska det bli om ett par hundra mil?Jag tror den skulle ha svårt att gå igonom en besiktning redan nu faktiskt.Men det skiter jag i för den funkar fint som den är.Tanken rymmer exakt fem liter om man fyller ända upp. Körde nämligen soppa torsk förut. Stannade ju bara en km från en bensinmack så jag tänkte att knuffa den dit kan ju inte vara så jobbigt. Men ack så fel jag hade det var VÄLDIGT jobbigt. Ja ja nu har jag lärt mig att tanka bör man anars dör man...Den måste ju dra mer än 0,5/liter milen. Vad drar era?Visst nu har jag gasat och sparrat endel men ändå.
vad ör det för nåt där skruven sitter på vänstersida av motorn,mittemot där oljestickan sitter undergär på höger sida?
svårt att säga under hela motorn eller? i så fall kan det vara där oljefiltret sitter..det är liksom en stor bricka med mindre mutter gjutet i aluminium?