Citat från: "V-master"Citat från: "mac"Citat från: "V-master"Citat från: "mac"Citat från: "pirre7"idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?dog? är den fortfarande död att den inte startar eller?jaså vart bor du då??en smc 300 får ja betala 2200kr för i halvförsäkring denna lär väl vara billigare lr??v-rås trakterna..jo men då borde du hamna på samma pris som jag tycker man..aha okej ska köpa min i västerås av power on atv de verkar vara skitbra där men e det mycket fel på dem där verkar som att de knövlar lite nu :S men de där att de sätter stopp i tanken låter exakt samma som som på dirtbike..på dem måste man spola rent å blåsa ur me bensin innan man börjar använda eftersom de finns plastrester i tanken som hamnar i kranen å sätter stoppjo men så länge det är små problem så är det lugnt:) just kranen är tyvärr bara skit då den är av plast och stoppskruven som ska göra att den inte glider utåt håller inte länge utan skaver in i plasten etc, ett råd är att ta bort den för att slippa detta problem från första början..visst vore inte helt dumt att blåsa ur tanken också!
Citat från: "mac"Citat från: "V-master"Citat från: "mac"Citat från: "pirre7"idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?dog? är den fortfarande död att den inte startar eller?jaså vart bor du då??en smc 300 får ja betala 2200kr för i halvförsäkring denna lär väl vara billigare lr??v-rås trakterna..jo men då borde du hamna på samma pris som jag tycker man..aha okej ska köpa min i västerås av power on atv de verkar vara skitbra där men e det mycket fel på dem där verkar som att de knövlar lite nu :S men de där att de sätter stopp i tanken låter exakt samma som som på dirtbike..på dem måste man spola rent å blåsa ur me bensin innan man börjar använda eftersom de finns plastrester i tanken som hamnar i kranen å sätter stopp
Citat från: "V-master"Citat från: "mac"Citat från: "pirre7"idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?dog? är den fortfarande död att den inte startar eller?jaså vart bor du då??en smc 300 får ja betala 2200kr för i halvförsäkring denna lär väl vara billigare lr??v-rås trakterna..jo men då borde du hamna på samma pris som jag tycker man..
Citat från: "mac"Citat från: "pirre7"idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?dog? är den fortfarande död att den inte startar eller?jaså vart bor du då??en smc 300 får ja betala 2200kr för i halvförsäkring denna lär väl vara billigare lr??
Citat från: "pirre7"idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?dog? är den fortfarande död att den inte startar eller?
idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?
Citat från: "mac"Citat från: "V-master"Citat från: "mac"Citat från: "V-master"Citat från: "mac"Citat från: "pirre7"idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?dog? är den fortfarande död att den inte startar eller?jaså vart bor du då??en smc 300 får ja betala 2200kr för i halvförsäkring denna lär väl vara billigare lr??v-rås trakterna..jo men då borde du hamna på samma pris som jag tycker man..aha okej ska köpa min i västerås av power on atv de verkar vara skitbra där men e det mycket fel på dem där verkar som att de knövlar lite nu :S men de där att de sätter stopp i tanken låter exakt samma som som på dirtbike..på dem måste man spola rent å blåsa ur me bensin innan man börjar använda eftersom de finns plastrester i tanken som hamnar i kranen å sätter stoppjo men så länge det är små problem så är det lugnt:) just kranen är tyvärr bara skit då den är av plast och stoppskruven som ska göra att den inte glider utåt håller inte länge utan skaver in i plasten etc, ett råd är att ta bort den för att slippa detta problem från första början..visst vore inte helt dumt att blåsa ur tanken också!aha :S hm nu fattar ja inte direk så ska man ta bort kranen helt å hållet lr??för man måste väl kunna slå på å av bensinen?lr kan man inte ta å sätta dit en i plåt lr någe??lust å skicka bild på din så man kan se hur de ska se ut??
Citat från: "mac"Citat från: "pirre7"idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?dog? är den fortfarande död att den inte startar eller?nej den gick att starta igen bara det att den dör (nästan) hela tiden jag gasar..lästa att man kan ta bort den?vore snällt om nån kunde ge beskrivning på hur man gör och kanske även en bild?
Citat från: "V-master"Citat från: "mac"Citat från: "V-master"Citat från: "mac"Citat från: "V-master"Citat från: "mac"Citat från: "pirre7"idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?dog? är den fortfarande död att den inte startar eller?jaså vart bor du då??en smc 300 får ja betala 2200kr för i halvförsäkring denna lär väl vara billigare lr??v-rås trakterna..jo men då borde du hamna på samma pris som jag tycker man..blir den inte sur då förresten?aha okej ska köpa min i västerås av power on atv de verkar vara skitbra där men e det mycket fel på dem där verkar som att de knövlar lite nu :S men de där att de sätter stopp i tanken låter exakt samma som som på dirtbike..på dem måste man spola rent å blåsa ur me bensin innan man börjar använda eftersom de finns plastrester i tanken som hamnar i kranen å sätter stoppjo men så länge det är små problem så är det lugnt:) just kranen är tyvärr bara skit då den är av plast och stoppskruven som ska göra att den inte glider utåt håller inte länge utan skaver in i plasten etc, ett råd är att ta bort den för att slippa detta problem från första början..visst vore inte helt dumt att blåsa ur tanken också!aha :S hm nu fattar ja inte direk så ska man ta bort kranen helt å hållet lr??för man måste väl kunna slå på å av bensinen?lr kan man inte ta å sätta dit en i plåt lr någe??lust å skicka bild på din så man kan se hur de ska se ut??jo exakt bara ta bort kranen helt o hållet, koppla förbi den slang-filter-slang:) om man inte helt enkelt köper en ny bättre kran :wink: jag har en bild på sidan, meckar man mycket förgasare så kan det vara bra att ha en ny kran så slipper man trycka in mejsel i slangen varje gång som jag gör hehevad menar du med plåt?
Citat från: "mac"Citat från: "V-master"Citat från: "mac"Citat från: "V-master"Citat från: "mac"Citat från: "pirre7"idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?dog? är den fortfarande död att den inte startar eller?jaså vart bor du då??en smc 300 får ja betala 2200kr för i halvförsäkring denna lär väl vara billigare lr??v-rås trakterna..jo men då borde du hamna på samma pris som jag tycker man..blir den inte sur då förresten?aha okej ska köpa min i västerås av power on atv de verkar vara skitbra där men e det mycket fel på dem där verkar som att de knövlar lite nu :S men de där att de sätter stopp i tanken låter exakt samma som som på dirtbike..på dem måste man spola rent å blåsa ur me bensin innan man börjar använda eftersom de finns plastrester i tanken som hamnar i kranen å sätter stoppjo men så länge det är små problem så är det lugnt:) just kranen är tyvärr bara skit då den är av plast och stoppskruven som ska göra att den inte glider utåt håller inte länge utan skaver in i plasten etc, ett råd är att ta bort den för att slippa detta problem från första början..visst vore inte helt dumt att blåsa ur tanken också!aha :S hm nu fattar ja inte direk så ska man ta bort kranen helt å hållet lr??för man måste väl kunna slå på å av bensinen?lr kan man inte ta å sätta dit en i plåt lr någe??lust å skicka bild på din så man kan se hur de ska se ut??
Citat från: "V-master"Citat från: "mac"Citat från: "V-master"Citat från: "mac"Citat från: "pirre7"idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?dog? är den fortfarande död att den inte startar eller?jaså vart bor du då??en smc 300 får ja betala 2200kr för i halvförsäkring denna lär väl vara billigare lr??v-rås trakterna..jo men då borde du hamna på samma pris som jag tycker man..blir den inte sur då förresten?aha okej ska köpa min i västerås av power on atv de verkar vara skitbra där men e det mycket fel på dem där verkar som att de knövlar lite nu :S men de där att de sätter stopp i tanken låter exakt samma som som på dirtbike..på dem måste man spola rent å blåsa ur me bensin innan man börjar använda eftersom de finns plastrester i tanken som hamnar i kranen å sätter stoppjo men så länge det är små problem så är det lugnt:) just kranen är tyvärr bara skit då den är av plast och stoppskruven som ska göra att den inte glider utåt håller inte länge utan skaver in i plasten etc, ett råd är att ta bort den för att slippa detta problem från första början..visst vore inte helt dumt att blåsa ur tanken också!
Citat från: "mac"Citat från: "V-master"Citat från: "mac"Citat från: "pirre7"idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?dog? är den fortfarande död att den inte startar eller?jaså vart bor du då??en smc 300 får ja betala 2200kr för i halvförsäkring denna lär väl vara billigare lr??v-rås trakterna..jo men då borde du hamna på samma pris som jag tycker man..blir den inte sur då förresten?aha okej ska köpa min i västerås av power on atv de verkar vara skitbra där men e det mycket fel på dem där verkar som att de knövlar lite nu :S men de där att de sätter stopp i tanken låter exakt samma som som på dirtbike..på dem måste man spola rent å blåsa ur me bensin innan man börjar använda eftersom de finns plastrester i tanken som hamnar i kranen å sätter stopp
Hitter verkligen ingen tuta.Har skruvat bort den främre plast kåpan som lyset sitter i, samt letat runt under skärmarna men det finns ingen tuta. de måste ha missat att montera den. Kan någon posta en bild på den så jag är helt 100 på att den saknas.Men Tutor brukar ju vara runda med 5-6 cm diameter eller?Jo det kostar typ 400-500 att balansera de tar typ minst 100:- per hjul.De är ena giriga typer. Ska kolla med de lite mindre värkstäderna har billigare priser.Ska kolla vad det kostar om man kommer med hjulen avmonterade.
Misstänkte att den skulle sitta där. Såg ut som ett bra ställe för tutan. MEN där är ingen tuta på min. Får nog be de skicka en tuta till mig.Ska förbi mc affären i morgon och köpa luftfilter och munstycke.Såg tidigare i tråden att mac kör med ett k130 och ett koniskt filter är detta den bästa kombinationen?Men vad ska det vara för diameter på luftfilteret har för mig att jag läst 42mm stämmer det? Vad kostar delarna på ett ungefär?Munstycket kan ju inte kosta många kr men fitret? typ 200?
Har du testat något mellan 110 och 130?Eller är 110 bäst. Hur ställer du nålen med 110 munstycke?
Citat från: "pirre7"Citat från: "mac"Citat från: "pirre7"idag när jag var ute å skulle åka så dog den när jag skulle gasa,lät som den fick för lite bensin..ska jag justera trottelnålen då lr vad den heter?dog? är den fortfarande död att den inte startar eller?nej den gick att starta igen bara det att den dör (nästan) hela tiden jag gasar..lästa att man kan ta bort den?vore snällt om nån kunde ge beskrivning på hur man gör och kanske även en bild?pirre testa koppla förbi kranen bara först o se om den funkar bättre..dra ur slangen till kranen kör in den i soppa filtret helt enkelt :wink: