Citat från: "mojjemu"Citat från: "busk"har precis kört en sväng efter montering men jag är lite besviken på fjädringen....käns hård. kan man få den mjukare? någon som skruvat?Klart Busk att dom går att få mjukare!! Du har så att du kan ställa på både fram och bakdämparna!! Märkte också att dom var ställt välldigt hårt när den var ny men det är bara att ändra!! Nu är dom köng //Dannesnälla skruvar jag upp skruvarna (blå) på behållarna fram eller?
Citat från: "busk"har precis kört en sväng efter montering men jag är lite besviken på fjädringen....käns hård. kan man få den mjukare? någon som skruvat?Klart Busk att dom går att få mjukare!! Du har så att du kan ställa på både fram och bakdämparna!! Märkte också att dom var ställt välldigt hårt när den var ny men det är bara att ändra!! Nu är dom köng //Danne
har precis kört en sväng efter montering men jag är lite besviken på fjädringen....käns hård. kan man få den mjukare? någon som skruvat?
köpte min av minibike & dom var väldigt trevliga även fast jag var tjatig ringde & maila ivrigt
Skruvade i hop min idag. Det var lite bök innan allt gick att montera. Ljudämparen fick bockas om för den tog i ramen, fick lägga emellan två brickor på en famaxeln den var typ två mm för lång så lås splinten missade muttern. Lekte med den på gårdsplanen fan va lerig man blev. Men KUL var det. Tror den får för lite soppa fick köra med lite choke. Ska byta olja och fixa lite små problem i morgon. Tutan funkar inte och det är glapp i "färddatorn". Sen ska nålen justeras.Men övrigt är jag än så länge mycket nöjd med min "Badboy"Körde den från min far hem till mig ca 2,7 mil.Jag tycker den är orolig när man gasar av, typ börjar kasta sida till sida. Har väl med framvagns inställningarna att göra. Hur ska man justera då?Ska hjulen peka innåt eller utåt?Tycker även den överstyr som fan. man håller ju på att göra på sig nästan då den kastar. Fjädringen tyckte jag var lagom, väger 95 Kg så det passar nog mig att den är lite hårdere fjädring.Vill ni ha flera bilder?Tog lite både unde monteringen.
vadå e de mycket fel på badboy lr??de där att dne får dåligt me bensin kan ju vara som de e me dirtbikerna från kina att man måste ta bort tanken skölja rent å blåsa rent me bensin så den inte tepper till kranen å sen setta på bensinfilter..låter iaf som samma symtom
Vilket håll är full choke? Jag Den gick bäst med spaken innåt är inte det det full choke?Jag får maila bilderna någon dag, kameran blev visst kvar glömd.Jag Tejpade fast min reggskylt!Ska flytta upp baklyset så blir det snyggare. Men tills imorgon fick det duga med tejp.