Pålamalm: Privat vet jag inte, enskild väg kanske det är. Den är i vilket fall öppen för vem som helst. F Ö så är det väl bra med lite bevakning av ägorna med tanke på hur mycket pundare som stryker omkring i krokarna. Tror inte den vita bilen var en polisbil, vi har mig veterligt inga vita civila bilar. Möjligtvis någon gammal avstripad blå-vit. Kanske du såg en fd polisbil som sålts, dessa brukar fortfarande ha kvar sina antenner.
Crebble: Stämmer. Tycker det är lite tråkigt när man "romantiserar" det är bara dra på, häng av snuten och liknande resonemang. Människan fungerar som så i en stressituation att adrenalinet gör att omdömet inte alltid är på topp. Om man har gjort sig skyldig till ett "bagatellartat" brott varför inte då bara stanna. Prata och diskutera på ett normalt sett med konstaplarna. Detta lönar sig oftare än vad de flesta tror. Det finns inget självändamål med att bötfälla folk för ditt och datt. Många poliser har dessutom ett gediget motorintresse och förstår problematiken.Risken med mentaliteten "dra snuten" är att många inte förstår att de riskerar sina egna och även andras liv för att försöka klara sig undan från lite böter eller en tillsägelse. Det är aldrig värt det. Har varit med om alltför många tillfällen när folk försökt köra ifrån polisen och det hela slutat i diket med skador eller tom dödsfall som följd. Finns dessutom inte en försäkring i världen som gäller om något skulle hända då man försöker köra ifrån polisen.Nej, mitt tips: Prata med poliserna istället, de är säkert nyfikna på era hojar.Kör så det ryker.Per