Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Köpråd LTR450  (läst 2719 gånger)

Utloggad JohanE

Köpråd LTR450
« skrivet: 7 januari 2007 kl. 13:50:10 »
Har bestämmt mig för att till våren köpa mig en gatreggad quad, och har under senaste halvåret läst runt här och på andra sidor och valet står väl mellan en LTR450 eller en Raptor700.

Är nog mest inne på suzukin men är dock lite skeptisk till de serviceintervaller man läst om.
 
Ni som har dom eller ändå har koll på det, hurpass ofta är det verkligen nödvändigt med tex. oljebyte,filterbyte, ventiljusteringar på en sådan som brukas för lite normal gatkörning och inget direkt extrem-körande ?

 / Johan

Utloggad zacka

Köpråd LTR450
« Svar #1 skrivet: 7 januari 2007 kl. 15:09:20 »
sök på suzuki forumet, detta har dykt upp ett antal gånger

sen en sak du bör veta är att LTR450 saknar back (ifall du missade det)

annars är det en riktigt grym maskin som är bred, låg, snabb o snygg

tror faktiskt att raptor 700 är nästan mer lämpad för gatkörning än LTR som är egentligen avsedd för bana med korta service intervaller
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad JohanE

Köpråd LTR450
« Svar #2 skrivet: 7 januari 2007 kl. 15:59:39 »
Jo det med back är ju också en liten nackdel på suzukin..

Men är det någon större skillnad mellan dem accelarationsmässigt om man säger från 0-80 typ? har ju läst att Raptorn tydligen ska ha ett rejält bra bottenvrid..

Utloggad zacka

Köpråd LTR450
« Svar #3 skrivet: 7 januari 2007 kl. 18:00:49 »
jag tror faktiskt att raptor är snabbare
den har bra botten vrid o stark i hela registret
450 tror jag behöver varvas för o komma

själv skulle jag vilja ha 450 för den är snygg o är en suzuki :) men jag har ett krav är att jag vill ha back (jag vet hur jobbigt det är utan)

om du är sugen så känner jag en som ha en pedant skött vit/grå raptor r700 06a för ca 85000:- i sthlm gateggad
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad ollonborre

Köpråd LTR450
« Svar #4 skrivet: 7 januari 2007 kl. 19:32:08 »
bor du nära karlstad så kan åka till micke han har både LTR 450 & raptor 700 le. hemma, fast jag tror at när du väl smakat på LTR så vill du bara ha mer  :twisted: grymt rolig quad ,jag köpte min av honom http://www.blocket.se/vi/10349963.htm?ca=8_s
"En ollonborre gör ingen särskild nytta, utan ställer mest till problem "

Utloggad JohanE

Köpråd LTR450
« Svar #5 skrivet: 7 januari 2007 kl. 19:50:16 »
[jaha på så vis....är den helt i orginalutförnade eller är det nå gatdäck, sänkt och sånna saker gjort på den..?

Utloggad ollonborre

Köpråd LTR450
« Svar #6 skrivet: 7 januari 2007 kl. 20:20:11 »
LTR`n är orginal( dresel ) raptorn sitter det lite lull,lull på om du vill  http://www.blocket.se/vi/10396280.htm?ca=8_s
"En ollonborre gör ingen särskild nytta, utan ställer mest till problem "

Utloggad ollonborre

Köpråd LTR450
« Svar #7 skrivet: 7 januari 2007 kl. 20:22:25 »
LTR`n är orginal( dresel ) raptorn sitter det lite lull,lull på om du vill  http://www.blocket.se/vi/10396280.htm?ca=8_s   Ooooops :wink:
"En ollonborre gör ingen särskild nytta, utan ställer mest till problem "

Utloggad JohanE

Köpråd LTR450
« Svar #8 skrivet: 7 januari 2007 kl. 20:39:26 »
[oki.....var iof Zackas kompis i sthlm som hade en raptor..den jag syftade min fråga på =)

Utloggad crebble

Köpråd LTR450
« Svar #9 skrivet: 8 januari 2007 kl. 01:50:36 »
zacka tänker nog på vargens hoj?

isf är den ganska original vad jag vet!?!

/jocke
inli 450 med en jävla massa reservdelar och bussningar liggande

Utloggad Tenacious_Dboy

Köpråd LTR450
« Svar #10 skrivet: 25 januari 2007 kl. 13:20:07 »
det bästa man kan göra är nog att försöka få provköra båda maskinerna..och sen höra med återförsäljaren hur det är med servicen och hur mycket det kostar och sånt, jag blev hel såld på Suzukin när jag bara såg en sån nere hos Stefan på Mc-butiken så jag beställde en utan att ens provkört den men de ångrar jag inte idag..och det är ren kraft så man behöver inte back  :lol: det är ju framåt som är roligt att köra *ler* men som sagt bara fixa en provtur
Tjena jag är en grabb på 30 år och är bosatt i Eksjö..en lite stad som ligger i Småland..har nu gått med i Vetlanda Atv Offroad Mud Ratz, så nu ska min Cf moto X7:a byggas om lite med tiden så den blir mer optimal, då jag tyvärr inte kan finansiera en Can Am som jag väldigt gärna skulle vilja :)

 


Online just nu.

155 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 180. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme