Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Knoppar på styret!  (läst 1476 gånger)

Utloggad Z

Knoppar på styret!
« skrivet: 6 januari 2007 kl. 13:37:23 »
Satte på handskydd igår, tänkte också förbereda för nya handtag.
Så lossade på knoppen på styret när jag hörde ngt rammla av inuti styret fan trodde det var ngn fast anordning i där verkar ju vara ngn sketen mutter som nu ligger lös inuti styret sigh blir så trött :)
Ngn som vet om man kan få ut den där muttern eller får man leva med det :/
Hinner inte kolla idag troligtvis tänkte bara kolla om ngn annan har gjort samma sak som mig :P
KFX 400 06:a
Polisport Handskydd
Nerfar
Helsystem DMC Afterburner
K/N filter -snorkel/lock
Revmax2

Utloggad nicar46

Magnet
« Svar #1 skrivet: 6 januari 2007 kl. 13:41:47 »

Utloggad Z

Knoppar på styret!
« Svar #2 skrivet: 6 januari 2007 kl. 13:49:35 »
hehe ja får la göra d ;)
KFX 400 06:a
Polisport Handskydd
Nerfar
Helsystem DMC Afterburner
K/N filter -snorkel/lock
Revmax2

Utloggad corba

Knoppar på styret!
« Svar #3 skrivet: 6 januari 2007 kl. 13:59:50 »
Äh, tippa den på sidan bara,
Suzuki LTZ 400 -05

FYM F49-6 ATV 110cc -07

Utloggad daffan

Knoppar på styret!
« Svar #4 skrivet: 6 januari 2007 kl. 22:51:01 »
Mwohahahaha mästarmekarn har vart i farten igen  :twisted:

Gör som corba sa : tippa den på sidan så lär väl muttern komma ut...
Har en Dinli450
           *Im a Quadoholic, the only true religion*

Utloggad krille

dammsug
« Svar #5 skrivet: 6 januari 2007 kl. 22:58:00 »
ta av dig nylonstrumpbyxorna om du har, annars tar du nån annans, :D  och använd dem som filter i dammsugaren och sug ut den jäkla muttern, det gjorde jag med ett liknande problem, (biltema hade stängt) :D  :D  mvh krille
POLARIS 700 Efi offroad i uppsala,björklinge-skogen, åker gärna i skog och mark så det stänker lera å bark.
Polaris 700 efi camo -06 (2011-
Massey Fergusson/Arctic Cat 400 -04 såld. (2006-2010)
Yamaha Big Bear -89 såld. (2003-2006)
LandRover86"-68,RangeRover-76, LandRover109"-69,LandRover80"-62

Utloggad zacka

Knoppar på styret!
« Svar #6 skrivet: 7 januari 2007 kl. 01:04:51 »
jag fick samma problem... men i mitt all så fastnade muttern lite snett precis vid första böjen
tog bara lite tuggummi på en mejsel o drog ut den
annars är det ganska lätt demontera styret o bara försöka att få ut den...
eller enklaste är att du tar en ny mutter o sätter dit knoppen
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad Jonas Bergh

Knoppar på styret!
« Svar #7 skrivet: 7 januari 2007 kl. 01:33:26 »
blåste ut min med tryckluft

Utloggad Z

Knoppar på styret!
« Svar #8 skrivet: 7 januari 2007 kl. 14:51:44 »
Citat från: "daffan"
Mwohahahaha mästarmekarn har vart i farten igen  :twisted:

Gör som corba sa : tippa den på sidan så lär väl muttern komma ut...


käften DAmage! :)

får la ut skiten på någe vis blir bara så trött på sådana saker :P
Har man grejjat hela dagen med andra grejjer på hjulingen så lossar man på den så hör man bara plong i styret sigh sista man skall göra på dagen blää :P
Nu skall jag fortsätta å vara bakis!
KFX 400 06:a
Polisport Handskydd
Nerfar
Helsystem DMC Afterburner
K/N filter -snorkel/lock
Revmax2

 


Online just nu.

185 gäster, 5 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
ÖrjanL, MSP, raptor350, rogun, Bobbanhbg,
Flest online idag: 226. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    Idag kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    Idag kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    Idag kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    Idag kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme