Citat från: "atveskoj"och hur funkar 520 i finland då?300 4x4 har haft endel rätt stora problem som lagerras i bakaxel, cylinder fotspackning som sprutar olja, krokig kardan,,osv...reservdelar verkar vara ett problem..iallafall hos trendimport..-väntar nog ett tag på 520 så den får rulla några månader...Hur 520 funkar överhuvudtaget, vet väl inte många ännu? Jag var senast idag hos en importör,men jag fick inte prova 520:an, för den som de hade där skulle till någon mässa,och de var väl rädda att jag skulle testa den ordentligt :twisted: Jag tror nog att det är samma grejer som kommer till Sverige och Finland, 300:an har väl haft några problem, något lagerras i bakaxel har jag inte hört om? inte heller krokiga kardaner?, så de måste ha varit några mer sällsynta fall, vilka uppkommer med alla märken. Däremot har det väl varit små problem med ljuddämppare, strömlåset (alltså där man har nyckeln), har pajjat i några, och orsaken varför en del fått oljiga byxor, beror på att cylindern har varit dåligt tillspänd, men alla dessa"problem"har varit enligt mig små, inte stora som du nämner, och dessutom har de varit billiga och lätta att fixa. Vi har 2 relativt stora och seriösa importörer av Linhaien, och båda har bra reservdelslager, så man får delar så det räcker. En kompis till mig fick sönder sin växellåda, och importören hade slut på sina, var på importören beställde en ny per flygpost, och par dagar senare hade min kompis nya lådan, så inte kan man direkt klaga på servicen, men här i Finland lönar det sig inte att vara"stökig"mot sina kunder, det kan nämnligen sluta illaSjälv kommer jag inte att köpa 520:an, utan tror jag väljer CF-Moto istället, den lämpar sig bättre för körning i"tuff"terräng, än vad 520:an gör. Och jag trivs bättre där än på landsväg.
och hur funkar 520 i finland då?300 4x4 har haft endel rätt stora problem som lagerras i bakaxel, cylinder fotspackning som sprutar olja, krokig kardan,,osv...reservdelar verkar vara ett problem..iallafall hos trendimport..-väntar nog ett tag på 520 så den får rulla några månader...
Trendimport har börjat ta emot förhandsbokningar på 520:n nu.. (59.990:- )(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)De säljer även den "gamla" uppgraderade, de kallar den Muddy, 49.990:-.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)