Hadde ute min CF Moto Allroad och arbetade med igår ,Gick hur fint som helst ,Men när jag stängde av och skulle sätta på den igen klickade bara startreläet.Batteriet är relativt nytt , mätte med multimeter och det var ok (12.9)Laddade upp det ändå för säkerhetsskull.Testade även att kortsluta reläet med skruvmejsel , men inget hände .Kollade även reläet med multimeter ,och även detta visade 12.8 - 12.9Har du ström på själva kontaktblecket men inte på muttern som sitter på startmotorn så har du ju problemet där, skruva bort kontakblecket och rengör anslutningen (du sa ju själv att den var rostig) peta gärna på lite kopparpasta på bleck och anslutningGick då vidare till startmotorn ,Testar jag med multimetern på muttern där kabeln från reläet ansluter på startmotorn visas inget värde ,Men om jag testar själva kontaktblecket som kommer från kabeln så visar den ca 12.8-12.9.Så det verkar ju som det kommer ström hela vägen till startmotorn , Svårt att komma åt startmotorn om man inte monterar ner plastkåpor o filter inne i maskinen ,Men muttern som sitter på startmotorn är väldigt rostig , skulle det kunna vara en anledning till att startmotorn ej fått kontakt ?Är det troligt att startmotorn är paj ?Finns ju en säkring i reläet , finns det mera säkringar ?Är inget bra på motorer , men hur kan jag mer felsöka , innan jag lämnar in till reparatör ?