Skoj som vanligt och jag tror alla hade träningsvärk igår!Det var även sista turen med babyraptorn *snyft* får se om jag kan hålla mig mer än 14 dagar utan quad, kan bli tufft...Bjuder på några mobilkamerabilder så länge:Henka passar på att kolla med gumman och håller hårt i Dinli'n så inte John ska byta den mot Outlaw'n......han släpper den inte ;-)Lev väl!
Vart har John gjort av skidorna och specialen på drivhjulen?Vart det problem, det hade väl varit ypperligt att köra med dem nu?
Citat från: "CoolEdde"Vart har John gjort av skidorna och specialen på drivhjulen?Vart det problem, det hade väl varit ypperligt att köra med dem nu?Han tyckte inte det gav så mycket vad jag förstod efter tester i kåbdalis.....han fick nog bära maskinen en hel del där....så det projektet är nog lagt på is........
Citat från: "Kaxig"Citat från: "CoolEdde"Vart har John gjort av skidorna och specialen på drivhjulen?Vart det problem, det hade väl varit ypperligt att köra med dem nu?Han tyckte inte det gav så mycket vad jag förstod efter tester i kåbdalis.....han fick nog bära maskinen en hel del där....så det projektet är nog lagt på is........Ja det var hållbarheten på skidbenen, och att få mattorna att vara kvar på däcken. Vad jag förstod. Får väl se om han har tid att testa vidare.Vi "Dinlipojkar" fortsätter att testa våra olika lösningar på skidben.
Vad synd, det verkade i teorin som en väldigt bra ide, om inte bättre än paddeldäck till och med.
Ja det var ju även något sånt han sa också (han får väl skriva här själv snart tycker jag) Klart att ska man åka i djupsnö så är en 2WD quad inget att rekomendera. (fast med skidor fram och bandsats bak kan det fungera riktigt bra)Men upp till ca 40 cm djupsnö fungerar bra däck (och skidor fram).Och lite fart ska tilläggasMVHHenke
Det kommer aldrig att funka att köra i lössnö med en 2wd fyrhjuling. Ni säger 40cm, jag säger kanske 30 beroende på hur pass löst det är. En fet bandsats och 4wd är det som gäller då. Men då kan man lika gärna köpa en skoter som är 10 ggr bättre för ändamålet. Då är det bättre att satsa på isdäck med långdubb. Visst kan skidor vara bra efter leden just för att risken med nedskärning minskar. Men då har man tappat fördelen att tvärsvänga ut på vägen om man vill. Nä, vi har vägreggade förhjulingar för att det är smidigt och flexibelt. Visst är paddeldäcken bra. Men dom är inte så bra att det lönar sig att köra med dom. Jag tar mig lika bra med mina halvslitna kenda dominator. Det enda jag märkt är bättre med paddeldäcken är att start i backe blir lite bättre. Men hamnar man i en sån sits har man glömt de gyllene quad-ordspråket! INGEN KOMMER IHÅG EN FEGIS! Det gäller bara att ligga ett par växlar högre. Sen har jag iofs delad bakvagn vilket ger mig lite extra markfrigång.Jag vill att min fyrhjuling ska vara en fyrhjuling med alla fördelar det innebär.