Har en sådan på min polaris 570-20 (Traktor B )och jag tycker det funkar bra,fick den monterad av återförsäljaren innan jag hämtade ut maskinen.Själva dosan är monterad under platsen och syns ej,sen har man en vippströmbrytare med två lägen som i mitt fall är gömd under lyktkåpan på styret.Har sen själv programmerat den så att med vippströmbrytaren i läge ett visar den exakt rätt hastighet(kollat med gps) och då bryter den på 62km/h precis som från fabrik och i läge två visar hastighetsmätaren exakt hälften vilket gör att den kan gå så fort maskinen klarar av(lite drygt 100). Enda "nackdelen" jag har sett hittils är att mätarställningen i läge två visar ju också bara hälften av antalet körda mil i verkligheten.
Vurderer selv en slik Speedohealer og har funnet ut at CForce sin speedsensor er av typen click (se bildet.Men ifølge den norske importørens nettside skal jeg ha denne versjonen av speedohealer: https://www.motor-import.no/shop/product/speedohealer-v4-ab-m-kabel-sh-u01?tm=healtech-electronics/speedohealer-v4men med denne så innebærer det å klippe speedsensorkabelen og gjøre noen koblinger. Dette ønsker jeg ikke gjøre og har sendt en mail til importøren om Healtech Electronics (de som lager speedohealer) om de har laget et kabelsett til denne som gjør det hele til plug and play uten å måtte klippe ledninger. Når jeg får svar skal jeg poste her inne.