Har i helgen varit ute och provkört min Maxxer med en nypotad topp, större förgasare och ett sportluftfilter. Jag har f-n i mig fått en ny maskin. Trodde inte att det skulle ge sån stor skillnad. Särskilt i mellanregistret där den nu drar på riktigt ordentligt. Hur kul som helst Är lite sugen på att byta till något effektsystem.... men jag tillhör dom som inte gillar när det väsnas för mycket. Inte grannarna heller :wink: Någon som har tipps på något system som ger effekt men inte låter allt för mycket.
Är lite osäker på att byta kam. Har hört att det kan bli lite strul med tomgång och smalt effektregister. Just nu går tomgången perfekt, bättre än med orginalförgasaren och effektregistret är brett och skönt. Undrar om det över huvud taget finns någon trim kam till Maxxern. IXIL system trodde jag tillhörde dom mer högröstade systemen :?
Det där lät ju intressant.... har du kontakt med killen du sålde kammen till? Finns han på forumet? Fungerar kammen bra så är jag övertygad
Snackade med en kille som faktiskt hade jämfört trimkammar för KXR mot orginal på Maxxer 300 och han ansåg att Maxxer:s orginal gav mest effekt Hittar ingen på nätet som tagit fram någon trimkam speciellt för Maxxern tyvärr. Har du tipps Iroc på vart man kan köpa ett IXIL system? Är lite sugen på att prova. Tror du att det ger någon effekt eller mest mer buller ? :?