Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

* Regler

REGLER FÖR TEKNIKFORUMET

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Du som har med erfarenhet i ämnet.
- Gissa inte, skriv bara om du är säker på att svaret är korrekt.
- Undersök ämnet väl, svara utförligt, gärna med bilder eller filmer om möjligt.
- Sammafatta gärna ditt svar i ett inlägg istället för flera.
- För ej ATV-relarade frågor, använd något annat av forumets tavlor.
 
VARFÖR HAR VI DESSA REGLER?
- Vi behöver öka kvaliten på teknikrelaterade frågor.
- Offtopic-diskussioner skall inte förekomma i denna avdelning.
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till varning och om det inte hjälper, bannlysning.

Författare Ämne: Maskin går inte att starta efter att ha winschat tungt, vad kan vara felet?  (läst 310 gånger)

Utloggad Tonyjakt

Hej!
Någon som vart med om att maskinen lägger av vid tungt winscharbete?
En Polaris Forrest 570 EFI -12
Visst gick det tungt bitvis och nästan framme, gick motorn ner i varv och innan jag hann släppa knappen till winschen la maskinen av. Gick sedan inte att starta igen.
Har bärgat maskinen ur skogen, provade att ladda batteriet men laddaren ville inte ladda utan slog ifrån, tog ur batteriet och provade ladda det på sidan, det funkade, märkligt nog.
Vad kan ha hänt, har kollat de säkringar som sitter i säkrings-/relälådan, alla hela. Finns det andra kraftigare säkringar som är gömda någomstans eller är det något annat? Tacksam för alla tips.

Utloggad Torbjörnen

Min gissning skulle vara att kolla om strömkabeln till winch Motor, eller innan winchkontaktor blivit så varm att den smält emot ram. Om du har multimeter så kan du ta "pip funktionen mellan + batteri kabeln och emot chassiet för att utreda detta. Kan även mäta volt på batteri innan montering och sedan när du ansluter för att se hur mycket den dippar, dvs om en kraftig förbrukare är på eller kortslutning. Isf bara börja koppla bort säkringar tills dippen försvinner för att hitta "felet"
Outlander 800 Ltd med massa lull lull

 


Online just nu.

204 gäster, 6 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Rickard Marklund, kenthas, skogsbonne, mdk, ra, Anta1,
Flest online idag: 228. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Thomas ahola: Glykol
    24 juni 2019 kl. 20:50:34
  • Emil Eriksson: Nej det gör det inte men jag har tästat att bytt relä men funkar inte heller
    6 juni 2019 kl. 23:03:06
  • Cummins: Klickar det i startrelät.
    27 maj 2019 kl. 00:06:32
  • Emil Eriksson: Hej skulle vela ha lite hjälp med en ATV 110cc loncin motor det är att när jag klickar på startknappen så snurrar inte motorn runt har testat att hålla inne bromsen choke och har ett nytt batteri som är laddat. Jag har kollat igenom kablar det ser fint ut men vet inte vad felet är SNÄLLA KAN NÅN GE TIPS VAD DET KAN VAR FÖR FEL
    24 maj 2019 kl. 20:11:22
  • gunnell: Hej Pontus! Jag har det! Kom hem till mig så fixar vi det. Bor i Uppsala, Flogsta.
    15 maj 2019 kl. 14:51:00
  • PontusN: Vem har CDI box till min Linhai 520 vtwin förgasare???? Finns ju inte att få tag i!
    22 april 2019 kl. 20:41:22
  • Quad450sp: Access 450 sp
    10 mars 2019 kl. 16:37:58
  • Nicke86: Ingen som har nån aning om det??!!
    21 februari 2019 kl. 19:34:59
  • goranP: Testar
    20 februari 2019 kl. 22:38:09
  • Nicke86: Någon körning i uppland i vår?
    18 februari 2019 kl. 17:31:20
  • Cummins: Skitiga variatorer som behöver rengörning.
    3 februari 2019 kl. 11:31:08
  • Högdahl: Böjd växelspak?
    2 februari 2019 kl. 20:25:25
  • Matte2019: Någon som har erfarenhet av det?
    2 februari 2019 kl. 15:15:09
  • Matte2019: Polaris Sportsman 800 som blivit mer trögväxlad
    2 februari 2019 kl. 15:14:57
  • Cobra78: Fartbegränsningen på en cfmoto 450 2017, har testat koppla ut de kablar som skall göra så den inte spärrar farten, men utan resultat??
    28 januari 2019 kl. 16:17:56
  • Hydro: Dakar på söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme