Min Outlander 570 PRO -18 stötte i ett träd med höger framhjul för några veckor sedan, inga allvarliga skador mer än att den behövde en ny skärm och länkarm samt infästning för strålkastarna. Försäkringsjobb
Fick tillbaka fyrhjulingen idag och märkte efter 10 meters körning att nått är knas med DPS, släpper man styret vrider den av sig själv styret åt höger så håller man inte i den åker den ner i diket på en sekund, servoverkan känns även trögare åt ena hållet.
Jag kände i sak av detta direkt efter sammanstötningen med trädet, men då trodde jag inte det var DPS som dummade sig utan att det var pga smällen på länkarmen styrningen var så skum.
Jag tog hur som hem hem hjulingen idag då firman inte hade nån möjlighet att fixa problemet före julhelgen. Så ikväll i garaget när jag slog på tändningen på maskinen hörde jag ett susande ljud jag aldrig hört tidigare, och jag såg även att styret liksom rörde sig lite. Och när jag tog i styret kände jag att den hade servoverkan, alltså med avstängd motor.
Nu har jag gjort en lång utsvävning med bakgrund etc

Men min egentliga fråga är har maskinerna servoverkan vid avstängd motor och endast påslagen tändning? Eller är det beteendet en konsekvens av att DPSn verkar fått nått frispel?