Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Can Am Outlander 570 Pro -18, belysningsjobb på gång  (läst 737 gånger)

Inloggad Diesel Nordlöf

Can Am Outlander 570 Pro -18, belysningsjobb på gång
« skrivet: 18 september 2018 kl. 09:00:32 »
Hämtade ut en -18 Outlander 570 PRO förra veckan och den är ju sjukt trevlig på alla sätt och vis.

Och nu har den fått lite arbetsbelysning bakåt, återstår att se om jag nöjer mig med de där 2*27 watten eller om jag ska ha mer också😊 På min förra Kinafyrhjuling (Hisun 500 -16) satte jag lampor framför packlådan och det var rätt nice för då fick man lyse på sidorna framåt.

I garaget ligger belysning för fronten
* Xenon 55w för helljuset
* LED för positionsljuset
* Halvljuset där tänkte jag först prova med ”xenon look” och halogen, tycker alla LED jag provat hittills på olika fordon gett så konstig ljusbild. Och jag vill inte åka runt och blända vanliga hederliga bilister😊

Får återkomma med lite seriösare bilder när det är helt klart

Utloggad Oscar Martinsson

SV: Can Am Outlander 570 Pro -18, belysningsjobb på gång
« Svar #1 skrivet: 20 september 2018 kl. 09:30:55 »
Följer  ()p
Can-Am Outlander Max 1000 XT-P -18

Inloggad Diesel Nordlöf

SV: Can Am Outlander 570 Pro -18, belysningsjobb på gång
« Svar #2 skrivet: 20 september 2018 kl. 20:15:36 »
Fram är det LED i positionsljuset
"xenonlook" 55w på halvljuset
Helljuset xenon 55w med små speedballaster (säljs det nått annat nu för tiden) tro...

Svårt att se på bild men skillnaden mellan vanlig 55w halogen och den med xenonlook på halvljuset är stor när det gäller färgen, klart vitare och snyggare (dock tveksamt till att det i praktiken lyser bättre, däremot xenonet i helljusen har jag stora förhoppningar om ;D

Sen arbetsbelysningen som sitter baktill samt framför lådan dessa är LED 27w, totalt 4st som hanteras via separat brytare.

Kan säga att jag håller på att längta ihjäl mig tills sambon kommer hem från handlingen så jag får åka ut och prova i mörkret ;D

Inloggad Diesel Nordlöf

SV: Can Am Outlander 570 Pro -18, belysningsjobb på gång
« Svar #3 skrivet: 20 september 2018 kl. 20:15:56 »
En bild till

Inloggad Diesel Nordlöf

SV: Can Am Outlander 570 Pro -18, belysningsjobb på gång
« Svar #4 skrivet: 20 september 2018 kl. 22:11:34 »
Halvljus, som alltid svårt att få det representativt men halvljuset är väl ungefär som innan

Inloggad Diesel Nordlöf

SV: Can Am Outlander 570 Pro -18, belysningsjobb på gång
« Svar #5 skrivet: 20 september 2018 kl. 22:13:46 »
Och helljus, 55w xenon. Lyser riktigt bra!  ;D

På bilden ser det ut som att det blir värsta ringarna några meter framför hjulingen, men jag upplevde inte dem när jag körde. Under all omständigheter enorm skillnad mot orginal halogen.

Arbetsbelysningen blev sjukt bra, glömde dock att fota den

Inloggad Diesel Nordlöf

SV: Can Am Outlander 570 Pro -18, belysningsjobb på gång
« Svar #6 skrivet: 26 september 2018 kl. 09:23:50 »
Kraftig beslutsångest om jag ska byta H11 halogen mot Xenon i halvljuset, är ju lite rädd att man bländar vanligt folk de få gånger jag kör på väg. Men å andra sidan kör jag ju 95% ute i skog och mark eller ensliga grusvägar där oddsen för att få möte är små.

Så det blir nog xenon i halvljuset ikväll ;D

Inloggad Diesel Nordlöf

SV: Can Am Outlander 570 Pro -18, belysningsjobb på gång
« Svar #7 skrivet: 26 september 2018 kl. 09:26:50 »
Kan tillägga att det hände en lite rolig grej mitt uppe tråkigheter i lördags

En skoterstuga som står på min mark brann ned, och när jag var på väg upp dit i Lördags så hade jag alla lysen igång och när jag kom dit stod där 4 brandmän och bevakade situationen. Jag slog av lysena och stängde av 4hjulingen, klev av och började snacka med dem. Efter typ 30 sekunder säger en av dem ”helvete vilket lyse du hade, vi trodde det var flera 4-hjulingar som kom”, då kände man sig lite nöjd ;D ;D ;D

Utloggad lasse

SV: Can Am Outlander 570 Pro -18, belysningsjobb på gång
« Svar #8 skrivet: 26 september 2018 kl. 13:06:24 »
HEJ kan du länka till grejerna du köpte mvh lasse
can am xt-p 1000 2018 t3 b   outlander 570 t3 a pro-17 scrambler 1000-15 vägreg såld
raptor 700se-09 vägreg såld
raptor 350-vägreg såld
smc 250 vägreg såld
pgo150-02 vägreg såld

Inloggad Diesel Nordlöf

SV: Can Am Outlander 570 Pro -18, belysningsjobb på gång
« Svar #9 skrivet: 26 september 2018 kl. 13:22:41 »
Arbetsbelysningen köpt i 10 pack på Ebay, sjukt prisvärda för 55kr styck. Klarar man sig inte med det ljuset på en ATV bör man fundera på att inte köra en :)

https://www.ebay.com/itm/10pcs-27W-LED-work-Light-Spot-Square-Lampe-Offroad-for-Truck-4x4WD-Boat-Driving/122784026215?epid=10007299694&hash=item1c967f8e67:g:KoQAAOSwfoNaUOuj&vxp=mtr

Xenonet är vanligt kitt köpt på Mekonomen
« Senast ändrad: 26 september 2018 kl. 14:04:04 av Diesel Nordlöf »

Utloggad lasse

SV: Can Am Outlander 570 Pro -18, belysningsjobb på gång
« Svar #10 skrivet: 26 september 2018 kl. 14:41:21 »
tackar
can am xt-p 1000 2018 t3 b   outlander 570 t3 a pro-17 scrambler 1000-15 vägreg såld
raptor 700se-09 vägreg såld
raptor 350-vägreg såld
smc 250 vägreg såld
pgo150-02 vägreg såld

Inloggad Diesel Nordlöf

SV: Can Am Outlander 570 Pro -18, belysningsjobb på gång
« Svar #11 skrivet: 26 september 2018 kl. 22:54:42 »
Det blev xenon 35w i halvljusen ikväll, en ganska massiv skillnad mot halogen det också om ni kikar på halvljusbilden tidigare i tråden kontra denna

Gick även att justera ned ljuset så jag har svårt att se att man ska kunna bli mer än marginellt bländad.

Bild med xenon 35w i halvljusen

 


Online just nu.

163 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
qbtq, CFM, Diesel Nordlöf,
Flest online idag: 194. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme