Hej! Jag vill inte låta negativt .Plogning 2km låter mycket med en 450 .även med en större maskin är det en tuff uppgift.
Förklara gärna för mig vad det är du tror en maskin med mycket större kubik/effekt gör bättre än en yamaha 450 när det kommer till snö röjning?!Min Honda 420 med lägre effekt än yamahan gör jobbet galant utan några som helst problem. Problemet som kan uppstå är hjulspinn och vad gör då en maskin med avsevärt högre effekt för skillnad.Angående just yamaha 450 så tror jag inte du finner några större problem med den om den är väl omhändertagen och servad bra.Det är en trevlig maskin med stark motor o du kommer inte att bli besviken på en sådan. Som skogsbonne sa, hissa o kolla efter glapp o sånt o provkör den noga. Testa så fyrhjulsdrift går i som den ska. Lycka till. Skogsbonne uttryckte det som jag menade en längre sträcka bygger upp vallar som kan vara svåra att flytta på. En kort sträcka orkar man med att böka med det 2km känns jobbigt. Sen beror det på hur vägrenen ser ut dike ,stora stenar m.mJag anser att en större maskin klarar snöskottning bättre på grund av tyngden motoefekten har mindre betydelse för kraften ska få fäste i baken går och lösa med rätt däck och kedjor. Sen är det som skogsbonne skriver snö mängden har betydelse ochså om den är torr eller blöt MVH raMvh Robban