Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Bredare /Större däck till Can Am Outlander 450 Pro T3 2017  (läst 925 gånger)

Utloggad Loke

Jag och farsgubben köpte en Can Am Outlander 450 Pro T3 sent i höstas. Bara hunnit köra 12-15h och riktigt nöjd. Vi funderar dock på bredare/grövre/Större däck för bättre bärighet mm. Tror det nu är 26/10-12 bak och 26/8-12 fram. Hur breda/höga däck kan man sätta på den utan att modifiera något(samt på originalfälg).
Fick höra att 27/12-12 ska passa utan modifikation?  Kan man ha 12-12 både fram och bak eller ska man ha 10-12 fram?
Är helt novis på detta men kikat på:
ITP Mudlite XL 27/12-12 samt
Kenda Bearclaw k299 27/12-12

Alt då 10-12 fram. 
Vad tror ni om dessa däck till just denna maskin och vilka rekommenderar ni?

Hur klarar min relativt "Lilla, motorsvaga" maskin dessa däck? Något som passar den bättre?

Andra alternativ?
Många frågor men inte lätt när man inte kan ^-^  

Utloggad Lord_Vader

Halloj!

Böt för inte så länge sedan på min helt nya maskin (gillar inte originaldäcken alls på vintern) till ITP Mudlite 2:or.
Jättebra däck med grovt mönster, öppna klackar, som även går mycket jämt och fint på asfalt. För att inte tala om greppet i skog och mark. Jättenöjd!

Gick även upp från 26" till 27"; 27x9x12 samt 27x11x12. Lite trängre bak med min tjocka hasplast från Iron Baltic, men det fungera mycket bra. Mudlite 2:orna är inte såå mycket större än 26" original höjdmässigt.
Can Am Outlander 650 Max Pro -18 T3A
ITP Mudlite II 27"
Yoshimurasystem
Iron Baltic full skidplate
Skärmbreddare
Front och bak bågar
Windshield kit med Cree leds, mugg & GPS-hållare
Rejält med belysning
Hantagsvärme
Breddad Alpine Flex med sidoplåtar

Polaris 800 Sportsman -07 terrängreggad

Polaris Sportsman 500 EFI -05 (såld)

Utloggad Loke

SV: Bredare /Större däck till Can Am Outlander 450 Pro T3 2017
« Svar #2 skrivet: 9 juli 2018 kl. 10:14:40 »
Såg riktigt bra ut. Hur mycket högre är de nya itp 27" mot original 26".
Det skiljer alltså inte en tum utan mindre?

Utloggad Lord_Vader

Jag mäter och tar några kort när jag kommer till garaget, de gamla sitter på min Polaris 800.

Jag är riktigt nöjd, läst många recensioner, framförallt från USA. Generation 1 av ITP Mudlite är också bra, men 2:orna är stadigare, bättre förmåga att kasta bort lera, och speciellt för min del mer anpassade till hårda underlag (och UTV).
De finns att köpa på nätet från ex vis https://www.gooffroad.se/atv-dack/dackpaket-12/27-paket/itp-mudlite-2-dackpaket-27.html till bra pris.
Förhandlade ner till 6495 kr hos min ÅF, så det var väl också OK, annars 6995:- hos ÅF.
Can Am Outlander 650 Max Pro -18 T3A
ITP Mudlite II 27"
Yoshimurasystem
Iron Baltic full skidplate
Skärmbreddare
Front och bak bågar
Windshield kit med Cree leds, mugg & GPS-hållare
Rejält med belysning
Hantagsvärme
Breddad Alpine Flex med sidoplåtar

Polaris 800 Sportsman -07 terrängreggad

Polaris Sportsman 500 EFI -05 (såld)

Utloggad Loke

SV: Bredare /Större däck till Can Am Outlander 450 Pro T3 2017
« Svar #4 skrivet: 9 juli 2018 kl. 11:12:15 »
Tackar för svar. Mudlite 2 är ju helt klart ett alternativ

Utloggad Lord_Vader

Höjden på de nya 27" skiljer max 1 cm mot original, se bilderna.
Utmärkt mönster på de nya  ()p
Can Am Outlander 650 Max Pro -18 T3A
ITP Mudlite II 27"
Yoshimurasystem
Iron Baltic full skidplate
Skärmbreddare
Front och bak bågar
Windshield kit med Cree leds, mugg & GPS-hållare
Rejält med belysning
Hantagsvärme
Breddad Alpine Flex med sidoplåtar

Polaris 800 Sportsman -07 terrängreggad

Polaris Sportsman 500 EFI -05 (såld)

Utloggad Loke

SV: Bredare /Större däck till Can Am Outlander 450 Pro T3 2017
« Svar #6 skrivet: 13 juli 2018 kl. 13:16:23 »
Såg kanon ut
 Stort tack för servicen  ()p

Utloggad Lord_Vader

Inga problem, kul att kunna hjälpa till  ()p
Skrev ju aldrig måtten, men Mudlite II:orna är ca 65 cm, och original ca 64.
Can Am Outlander 650 Max Pro -18 T3A
ITP Mudlite II 27"
Yoshimurasystem
Iron Baltic full skidplate
Skärmbreddare
Front och bak bågar
Windshield kit med Cree leds, mugg & GPS-hållare
Rejält med belysning
Hantagsvärme
Breddad Alpine Flex med sidoplåtar

Polaris 800 Sportsman -07 terrängreggad

Polaris Sportsman 500 EFI -05 (såld)

Utloggad Loke

SV: Bredare /Större däck till Can Am Outlander 450 Pro T3 2017
« Svar #8 skrivet: 11 augusti 2018 kl. 15:50:11 »
Det blev till slut Kenda Bearclaw 27x10x12 fram och 27x12x12 bak. Riktigt nöjd. Lite tight(1cm) mot bakfjädrarna så kanske sätter spacers men jäkligt nöjd. Blev även ett fjäderkitt

Utloggad Lord_Vader

SV: Bredare /Större däck till Can Am Outlander 450 Pro T3 2017
« Svar #9 skrivet: 12 augusti 2018 kl. 15:25:21 »
 :headbang: Det ser RIKTIGT maffigt ut  ()p. Mönstret är ju väldigt likt Muslite 2:orna. Vad fick du betala (om man får fråga)?
Can Am Outlander 650 Max Pro -18 T3A
ITP Mudlite II 27"
Yoshimurasystem
Iron Baltic full skidplate
Skärmbreddare
Front och bak bågar
Windshield kit med Cree leds, mugg & GPS-hållare
Rejält med belysning
Hantagsvärme
Breddad Alpine Flex med sidoplåtar

Polaris 800 Sportsman -07 terrängreggad

Polaris Sportsman 500 EFI -05 (såld)

Utloggad Loke

SV: Bredare /Större däck till Can Am Outlander 450 Pro T3 2017
« Svar #10 skrivet: 12 augusti 2018 kl. 17:53:05 »
Hamnade på strax under 5700:- ink frakt för däcken

Utloggad Lord_Vader

SV: Bredare /Större däck till Can Am Outlander 450 Pro T3 2017
« Svar #11 skrivet: 12 augusti 2018 kl. 19:03:58 »
Ja, det var ett bra pris. Som skrivet, finns däck!
Can Am Outlander 650 Max Pro -18 T3A
ITP Mudlite II 27"
Yoshimurasystem
Iron Baltic full skidplate
Skärmbreddare
Front och bak bågar
Windshield kit med Cree leds, mugg & GPS-hållare
Rejält med belysning
Hantagsvärme
Breddad Alpine Flex med sidoplåtar

Polaris 800 Sportsman -07 terrängreggad

Polaris Sportsman 500 EFI -05 (såld)

 


Online just nu.

217 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
kenthas, Jonesy,
Flest online idag: 218. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme