Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Outlander 450 Pro  (lĂ€st 966 gĂ„nger)

Utloggad nordlander

Outlander 450 Pro
« skrivet: 13 juni 2018 kl. 20:37:32 »
Köpte en Outlander 450 Pro och tÀnkte skriva det jag sjÀlv inte hittade svar pÄ innan köp.

KĂ€nns fullt tillrĂ€cklig i effekt. Pigg Ă€r vĂ€l en bra beskrivning (38 hk).  Har inte testat toppfart men över 100 verkar den göra utan problem. Köpte till en ospĂ€rrad nyckel för 1000 kr. Annars bryter den vid 40 km/h dĂ„ det Ă€r en traktor A. Börjar misstĂ€nda över 40.

Helt okej stötdÀmpare och med fjÀdrarna pÄ mjukaste förspÀnningen kÀnns den lagom mjuk.

Lite trögvÀxlad men inte vÀrre Àn andra mÀrken. LÄgvÀxeln Àr inte jÀttelÄg men tillrÀckligt för mig.

Dragkroken ser lite klen ut sÄ man ska nog inte dra största timmerlasten men skenet kan ju bedra.

Helt klart nöjd iaf. Var mest rÀdd att den skulle kÀnnas slö men absolut inte.



Utloggad Lord_Vader

SV: Outlander 450 Pro
« Svar #1 skrivet: 14 juni 2018 kl. 06:39:50 »
Det lĂ„ter ju bra, grattis!  ()p

Är nöjd med min 650 ocksĂ„, men som du skriver om fjĂ€dringen, jag har en Polaris Sportsman ocksĂ„, sĂ„ Ă€r CanAm:en Ă€ven med mjukaste instĂ€llningen mycket stötigare, den Ă€r vĂ€ldigt styv i fjĂ€dringen!

Motorn Ă€r dĂ€remot underbar, förutom vĂ€rmeutvecklingen. Bara att pensla vaderna med grillolja sĂ„ Ă€r maten klar.  :D Men med Yoshimurasystemet pĂ„ sĂ„ blir det bĂ€ttre.
Can Am Outlander 650 Max Pro -18 T3A
ITP Mudlite II 27"
Yoshimurasystem
Iron Baltic full skidplate
SkÀrmbreddare
Front och bak bÄgar
Windshield kit med Cree leds, mugg & GPS-hÄllare
RejÀlt med belysning
HantagsvÀrme
Breddad Alpine Flex med sidoplÄtar

Polaris 800 Sportsman -07 terrÀngreggad

Polaris Sportsman 500 EFI -05 (sÄld)

Utloggad nordlander

SV: Outlander 450 Pro
« Svar #2 skrivet: 14 juni 2018 kl. 13:21:13 »
Kan intyga att 450in utvecklar rÀtt mycket vÀrme runt vaderna. Variatorsidan framförallt.

Utloggad nordlander

SV: Outlander 450 Pro
« Svar #3 skrivet: 17 juni 2018 kl. 21:35:12 »
Har kört 10 mil nu och den gÄr riktigt bra. Sjösatte bÄten och blev vÀldigt imponerad över fyrhjulsdriften. DÀcken Àr kanske lite vÀl grovmönstrade för min körning men det bettar vÀldigt bra.

Byggt en vagn att skjutsa barnen med ocksÄ.



Utloggad Honda-Robban

  • KyrkvaktmĂ€stare samt Honda power produkter Ă„f mm mm.!!
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlĂ€gg: 880
  • Totalt antal gillanden: 96
  • Kön: Man
  • HONDA NÖRD...!!!!
    • Visa profil
SV: Outlander 450 Pro
« Svar #4 skrivet: 17 juni 2018 kl. 21:40:18 »
Snygg vagn, bra gjort. 👍 👍
Honda Rancher 420fpm -15
Apollo Renegade 125cc -16
Suzuki Vitara S Turbo - 16
Honda Civic Eu7 - 2001
Honda Nsc50r - 2018
mm..
Plus lite annat som Honda grĂ€sklippare, röjsĂ„g, elverk, Honda kalsonger mm mm.  ()p

Utloggad nordlander

SV: Outlander 450 Pro
« Svar #5 skrivet: 17 juni 2018 kl. 23:26:42 »
Tackar. Sugen pĂ„ att bygga en timmervagn men jag Ă€ger ingen skog sĂ„ det kanske Ă€r lite onödigt  ;D


« Senast Ă€ndrad: 17 juni 2018 kl. 23:28:34 av nordlander »

Utloggad Lord_Vader

SV: Outlander 450 Pro
« Svar #6 skrivet: 18 juni 2018 kl. 06:28:58 »
Riktigt snyggt bygge! Den som Ă€ndĂ„ kunde svetsa...  :dntknow:
Kul att du Àr nöjd med maskinen. Böt dÀck pÄ min till ITP Mudlite 2 i 27". De Àr faktiskt lika höga som 26:orna, men ett par tum bredare bÄde fram och bak.
BÀttre gÄng, mjukare överlag bÄde pÄ grus och asfalt och dessutom inte lika högt dÀckljud.
Can Am Outlander 650 Max Pro -18 T3A
ITP Mudlite II 27"
Yoshimurasystem
Iron Baltic full skidplate
SkÀrmbreddare
Front och bak bÄgar
Windshield kit med Cree leds, mugg & GPS-hÄllare
RejÀlt med belysning
HantagsvÀrme
Breddad Alpine Flex med sidoplÄtar

Polaris 800 Sportsman -07 terrÀngreggad

Polaris Sportsman 500 EFI -05 (sÄld)

Utloggad nordlander

SV: Outlander 450 Pro
« Svar #7 skrivet: 18 juni 2018 kl. 08:49:21 »
Tackar!

ITP Mudlite 2 sÄg rÀtt lÀmpliga ut. Kanske fÄ hÄlla ögonen öpppna för en komplett uppsÀttning fÀlgar med dÀck.

Utloggad raptor350

SV: Outlander 450 Pro
« Svar #8 skrivet: 21 juni 2018 kl. 22:42:55 »
Allround DÀck / All Terrain kanske Àr lÀmpligt typ av dÀck med den körningen.

Kör sjÀlv med 16 tums vinterdÀck med dragen dubb pÄ min Outlander i sommar. Det fungerar riktigt bra pÄ vÀgen och tar mig fram pÄ de flesta stÀllen utan problem.

Slitaget pÄ asfalt som jag kör pÄ till kanske 75 procent Àr obefintlig.

Utloggad nordlander

SV: Outlander 450 Pro
« Svar #9 skrivet: 26 juni 2018 kl. 21:02:22 »
Dyker det upp en komplett uppsÀttning kanske jag handlar nÄt med mindre mönster. Vill ÀndÄ ha kvar dom hÀr dÀcken pÄ vintern.

Utloggad Lord_Vader

SV: Outlander 450 Pro
« Svar #10 skrivet: 27 juni 2018 kl. 06:49:37 »
Problemet Àr just det, som jag upplever det, att originaldÀcken ger mycket dÄligt driv vid ex vis snöröjning under vintern. Har haft dessa pÄ min Polaris och var tyvÀrr inte alls nöjd vintertid. Barmark i skogen Àr de bra!
Ett mönster med öppna klackar, typ Mudlite, Àr dÀremot suverÀna. Inget behov av kedjor alls.
Can Am Outlander 650 Max Pro -18 T3A
ITP Mudlite II 27"
Yoshimurasystem
Iron Baltic full skidplate
SkÀrmbreddare
Front och bak bÄgar
Windshield kit med Cree leds, mugg & GPS-hÄllare
RejÀlt med belysning
HantagsvÀrme
Breddad Alpine Flex med sidoplÄtar

Polaris 800 Sportsman -07 terrÀngreggad

Polaris Sportsman 500 EFI -05 (sÄld)

Utloggad processengine

SV: Outlander 450 Pro
« Svar #11 skrivet: 4 augusti 2018 kl. 00:07:55 »
Det lĂ„ter ju bra, grattis!  ()p

Är nöjd med min 650 ocksĂ„, men som du skriver om fjĂ€dringen, jag har en Polaris Sportsman ocksĂ„, sĂ„ Ă€r CanAm:en Ă€ven med mjukaste instĂ€llningen mycket stötigare, den Ă€r vĂ€ldigt styv i fjĂ€dringen!

Motorn Ă€r dĂ€remot underbar, förutom vĂ€rmeutvecklingen. Bara att pensla vaderna med grillolja sĂ„ Ă€r maten klar.  :D Men med Yoshimurasystemet pĂ„ sĂ„ blir det bĂ€ttre.

Det hÀr med Yoshimura, gissar att det Àr ett annat avgassystem? Vad kostar ett sÄdant, och kan man ha det utan att komplettera med nÄn form av brÀnsle/effektbox? Jag googlade sjÀlv nu, tex denna https://www.gooffroad.se/trimma/avgassystem/rjwc-for-can-am/generation-ii-2012/yoshimura-slipon-can-am-outlander.html Verkar inte finnas till 450. Men frÄgan kvarstÄr, krÀvs en box dessutom?
« Senast Ă€ndrad: 4 augusti 2018 kl. 09:34:47 av processengine »

 


Online just nu.

196 gÀster, 4 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
korn509, lill_bringis, PeterDer, Delarossa,
Flest online idag: 219. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme