Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Bromslös canam 570 16  (läst 656 gånger)

Utloggad 95oktan

Bromslös canam 570 16
« skrivet: 16 april 2018 kl. 14:39:22 »
Hej. Tänkte kolla hur vanligt det är. Jag har en canam outlander 570 2016 t3 som tappar broms helt. Har lämnat iväg den 4 gånger och det håller en stund sen blir det lika igen. Fler som haft detta och vad har blivit gjort åt det isåfall?
Can am outlander 570 t3 - 2016

Utloggad Beangan

SV: Bromslös canam 570 16
« Svar #1 skrivet: 17 april 2018 kl. 21:02:37 »
Jag har haft lite bekymmer, jag luftade bromsarna ett par omgångar och blev av med det.

Det började med att fotbromsen tog mycket sämre, den kunde tryckas helt ner innan den tog något, pumpade jag bromsarna lite så kommer det tillbaka, en stund. Detta blev bara värre och värre över tid.

Nu har det hållt sig bra i iallafall ett halvår, bromsvätskan som fanns i båda behållarna va väldigt mörk, så jag sög ut allt och hällde på nytt, sög igenom samtliga ledningar.

Denna kan jag rekommendera till jobbet. Snåla inte med bromsvätskan, sug igenom mycket så du får spolat ut det gamla. Va uppmärksam på att det finns 2 behållare, en på styret och en under sadeln, bara öppna och ta dom en efter en.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Bromssystem/Bromshydraulik/Bromsok/Bromsluftare-2000031634/

Sedan behöver det inte vara något som hjälper dig, men kan vara värt att testa åtminstone.

Utloggad skogsbonne

SV: Bromslös canam 570 16
« Svar #2 skrivet: 17 april 2018 kl. 22:02:58 »
Försvinner den helt och kommer inte tillbaka om du bromsar någon gång?

När jag montera hasplast så tog a-armskydden i bromsoken så man fick trycka någon gång innan det bromsa
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13


Avestavagnen 4.2 H

Can-am Renegade 1000 xxc -15 såld
Yamaha Grizzly 700 Eps -11 såld
Sprint 150 cc kina skit såld
Yamaha Raptor 700 - 07 såld
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13 såld
Yamaha Yfz 450 - 04 såld
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10 såld
Polaris outlaw 500 -06 såld
Yamaha Raptor 700 -08 såld
Yamaha Yfz 450 - 07 såld
Yamaha Grizzly 350 -08 såld
Massey ferguson 400(arctic cat) såld - 07

Utloggad 95oktan

SV: Bromslös canam 570 16
« Svar #3 skrivet: 18 april 2018 kl. 00:26:13 »
Jag har haft lite bekymmer, jag luftade bromsarna ett par omgångar och blev av med det.

Det började med att fotbromsen tog mycket sämre, den kunde tryckas helt ner innan den tog något, pumpade jag bromsarna lite så kommer det tillbaka, en stund. Detta blev bara värre och värre över tid.

Nu har det hållt sig bra i iallafall ett halvår, bromsvätskan som fanns i båda behållarna va väldigt mörk, så jag sög ut allt och hällde på nytt, sög igenom samtliga ledningar.

Denna kan jag rekommendera till jobbet. Snåla inte med bromsvätskan, sug igenom mycket så du får spolat ut det gamla. Va uppmärksam på att det finns 2 behållare, en på styret och en under sadeln, bara öppna och ta dom en efter en.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Bromssystem/Bromshydraulik/Bromsok/Bromsluftare-2000031634/

Sedan behöver det inte vara något som hjälper dig, men kan vara värt att testa åtminstone.

Okej. Tror det är luftat som verkstan har gjort också. Men verkar komma tillbaka efter ett tag..   Kanske man ska prova gör det själv istället.
Can am outlander 570 t3 - 2016

Utloggad 95oktan

SV: Bromslös canam 570 16
« Svar #4 skrivet: 18 april 2018 kl. 00:27:06 »
Försvinner den helt och kommer inte tillbaka om du bromsar någon gång?


Jajemen kommer ej tillbaka
Can am outlander 570 t3 - 2016

Utloggad Beangan

SV: Bromslös canam 570 16
« Svar #5 skrivet: 18 april 2018 kl. 16:41:09 »
Mina kommer som sagt tillbaka, och försvinner inte helt om jag inte låter det gå för långt.

Är det bromslöst nu? Testat att trycka på båda bromsarna samtidigt? Märks det någon skillnad?

Jag hade ju blivit galen om det betet sig på så vis, vad säger verkstaden om det hela? Ingen vettig förklaring till vad som pågår?

Utloggad Fenrisulven

SV: Bromslös canam 570 16
« Svar #6 skrivet: 19 april 2018 kl. 09:00:59 »
Är rätt vanligt att bromscylindern vid fotbromsen läcker/tar in vatten/luft och bromstrycket försvinner.
1000R

Utloggad 95oktan

SV: Bromslös canam 570 16
« Svar #7 skrivet: 19 april 2018 kl. 11:08:02 »
Mina kommer som sagt tillbaka, och försvinner inte helt om jag inte låter det gå för långt.

Är det bromslöst nu? Testat att trycka på båda bromsarna samtidigt? Märks det någon skillnad?

Jag hade ju blivit galen om det betet sig på så vis, vad säger verkstaden om det hela? Ingen vettig förklaring till vad som pågår?
ja helt bromslös nu. Igen... Nä jag får ingen vettig förklaring, återförsäljaren bad mig byta återförsäljare...........
Can am outlander 570 t3 - 2016

Utloggad 95oktan

SV: Bromslös canam 570 16
« Svar #8 skrivet: 19 april 2018 kl. 11:08:50 »
Är rätt vanligt att bromscylindern vid fotbromsen läcker/tar in vatten/luft och bromstrycket försvinner.
  den "ska" ha blivit bytt vid 3dje reparationsförsöket...
Can am outlander 570 t3 - 2016

Utloggad Fenrisulven

SV: Bromslös canam 570 16
« Svar #9 skrivet: 19 april 2018 kl. 11:33:10 »
BRAKE BLEEDING, Sean Nugent just brought up a good point on Can-Am Monster I think is valuable. Some of our Brothers and Sisters out there are having issues with bleeding their brakes, I feel it's mostly on the European Set-Up's though. It is very important to understand what you're working against when bleeding these systems and like Sean Nugent just pointed out which I had completely forgotten about, there are bleeders on each Splitter. The ARMUS XMR no longer has a front Splitter simplifying bleeding greatly. The European Set-Up has two Cross-Over lines that can and will hold air if not bleed properly causing the system to not build pressure. If your system becomes completely compromised and you do not have a vacuum to draw the air out this system can take a considerable amount of time to bleed pumping the hand lever then the foot lever all while bleeding in proper sequence and keeping both reservoirs topped off. Hope this helps someone out and as always this is IMHO, SALUTE!
UPDATE......................
This is the manual process we used to clears the cross-over, understand it takes more than one pass to ensure perfection. Being methodical is an understatement and OCD comes into play ;) ..SINGLE HAND LEVER COMBINED OUTLANDER SYSTEM ....If you have to completely bleed the system, this is your order of operation to insure you're air free. 1st, remove the reservoirs caps and top them off. 2nd, Bleed the hand lever to Rear Splitter Bleeder, then the foot lever to rear Splitter Bleeder. Check Fluid Levels. (BLEEDING SEQUENSE) Five pumps with hand lever, hold and Bleed, then Five pumps on Foot Lever, hold and Bleed. (Hand then Foot and so forth till you're air free before proceeding to next step) 3rd, Bleed Rear Caliper. Check Fluids. 4th, Bleed Foot lever to Front Splitter, then Hand lever to Front Splitter. Check Levels. 5th, Bleed Front Left Caliper. Check Levels. 6th, Bleed Front Right Caliper. Check Levels and ensure you have Brakes. You should be checking Levels constantly. 5 pumps at each, Hand first then bleed, then 5 at foot and bleed until air is gone. Once you have Completed one full pass I recommend you do another full Bleed to ensure everything is air free. If not another, SALUTE!
1000R

 


Online just nu.

173 gäster, 4 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
monster, MSP, Jens vestberg, sjuntorparn,
Flest online idag: 221. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    Idag kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme