Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Kvalitet Rengegade vs Scrambler  (lĂ€st 1070 gĂ„nger)

Utloggad iiikgt

Kvalitet Rengegade vs Scrambler
« skrivet: 16 mars 2018 kl. 21:06:52 »
Hej,

jag har nu en Renegade 1000, en 12a som jag haft i drygt 4 Är och som gÄtt relativt lite. Har genom en kontakt fÄtt en chans att byta in den mot en nyare Scrambler 1000 och jag vet inte hur jag ska göra.

Jag Ă€r galet trött pĂ„ allt j**** klonkande o klunkade pĂ„ Can Am. Är allergisk mot oljud och kĂ€nslan nĂ€r man kör blir mer och mer en vĂ€ntan pĂ„ att nĂ„tt ska rasa. Alla sĂ€ger att det Ă€r typiskt Can Am och det Ă€r bara att köra. KvalitetskĂ€nslan Ă€r juh lika med noll pĂ„ Renegaden och det stör mig nĂ„tt sĂ„ infernaliskt pĂ„ en maskin som kostar sĂ„ pass mycket.  Rent generellt tycker jag att Polaris skotrar Ă€r som en Amerikansk bil frĂ„n 90-talet, noll passform och allt kĂ€nns plastigt o rasslar, iaf jĂ€mfört med BRP. Har provkört nĂ„gra Polaris hjulingar men det vara ett tag sedan och av det jag kommer ihĂ„g sĂ„ kĂ€nns dom mer solida. Vad tycker ni hĂ€r, Polaris vs CanAm, Renegade vs. Scrambler?

Utloggad Hydro

SV: Kvalitet Rengegade vs Scrambler
« Svar #1 skrivet: 17 mars 2018 kl. 09:57:14 »
Det Àr ofta skillnad emellan upplevd kvalité och driftsÀkerhet.

Jag har tex oftast haft rÀtt nya Audi eftersom de Àr utan skrammel och rattel, komfortabla och med bra finish.
Jag har Àven haft gamla Toyota, tex 20 Är gamla... allt skramlar och det kÀnns som om bilen skall explodera vilken sekund som helst.

Audi Àr det enda bilmÀrket jag haft bÀrgning pÄ, det Àr enda bilmÀrket som jag blivit stÄende med och det tveklöst dyraste bilmÀrket jag haft gÀllande reparationer.
Toyotor jag haft har ofta varit över 20 Är, gÄtt 30-40 000 mil och har Ànnu aldrig blivit stÄende, behövt bÀrgning eller krÀvt dyra reparationer.

Det jag med detta vill komma med Àr att den upplevda kvalitén inte alltid sÀger sÄ mycket om driftsÀkerheten.

Nu har ju varken Polaris eller Can-Am sÀrskilt hög finish, bra passform eller vidare hög driftsÀkerhet, sÀrskilt inte pÄ bigbore-maskiner.
Högre effekt frestar grejerna, dessutom köps dessa ofta av gasglada och kanske vill de Àven hÀnga pÄ större hjul mm... dÄ blir besöken pÄ liften tÀtare.

Personligen kÀnner jag dock att Can-Am har bÀttre hÄllbarhet och driftsÀkerhet Àn Polaris.
DĂ€rmed absolut inte sagt att Can-Am har bra.
Och skramlar och rattlar och klonkar gör dem...
Komfort, körstÀllning och framkomlighet i terrÀng brukar dock Polaris leda.

Även i grenen andrahandsvĂ€rde brukar Can-Am ta poĂ€ng.

Generellt kÀnns det dock lite som "pest eller kolera" eller "ur askan - i elden".
 
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / SkĂ„ne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Rickard Marklund

SV: Kvalitet Rengegade vs Scrambler
« Svar #2 skrivet: 19 mars 2018 kl. 08:39:00 »
Tittat nÄt pÄ Honda, de brukar vÀl bygga maskiner som hÄller hög kvalitet, Àven om det inte Àr nÄgra racermaskiner...
ATV-fantast som köpte första landsvÀgsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijÀgare" www.energibutiken.se
Driver offerttjÀnst för vÀrmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad Jupiter

SV: Kvalitet Rengegade vs Scrambler
« Svar #3 skrivet: 19 mars 2018 kl. 10:27:29 »
Det Àr ofta skillnad emellan upplevd kvalité och driftsÀkerhet.

Jag har tex oftast haft rÀtt nya Audi eftersom de Àr utan skrammel och rattel, komfortabla och med bra finish.
Jag har Àven haft gamla Toyota, tex 20 Är gamla... allt skramlar och det kÀnns som om bilen skall explodera vilken sekund som helst.

Audi Àr det enda bilmÀrket jag haft bÀrgning pÄ, det Àr enda bilmÀrket som jag blivit stÄende med och det tveklöst dyraste bilmÀrket jag haft gÀllande reparationer.
Toyotor jag haft har ofta varit över 20 Är, gÄtt 30-40 000 mil och har Ànnu aldrig blivit stÄende, behövt bÀrgning eller krÀvt dyra reparationer.

Det jag med detta vill komma med Àr att den upplevda kvalitén inte alltid sÀger sÄ mycket om driftsÀkerheten.

Nu har ju varken Polaris eller Can-Am sÀrskilt hög finish, bra passform eller vidare hög driftsÀkerhet, sÀrskilt inte pÄ bigbore-maskiner.
Högre effekt frestar grejerna, dessutom köps dessa ofta av gasglada och kanske vill de Àven hÀnga pÄ större hjul mm... dÄ blir besöken pÄ liften tÀtare.

Personligen kÀnner jag dock att Can-Am har bÀttre hÄllbarhet och driftsÀkerhet Àn Polaris.
DĂ€rmed absolut inte sagt att Can-Am har bra.
Och skramlar och rattlar och klonkar gör dem...
Komfort, körstÀllning och framkomlighet i terrÀng brukar dock Polaris leda.

Även i grenen andrahandsvĂ€rde brukar Can-Am ta poĂ€ng.

Generellt kÀnns det dock lite som "pest eller kolera" eller "ur askan - i elden".

Har inte med atv iof att göra, men har ocksÄ enbart dÄlig erfarenhet av Audi. Kolla bara hos försÀkringsbolagen vilka per 1000 motorskador som ligger i topp. Som vanlig VAG.
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Plus lite annat

Utloggad Outlander_1000_xt

SV: Kvalitet Rengegade vs Scrambler
« Svar #4 skrivet: 19 mars 2018 kl. 15:47:16 »
Hej,

jag har nu en Renegade 1000, en 12a som jag haft i drygt 4 Är och som gÄtt relativt lite. Har genom en kontakt fÄtt en chans att byta in den mot en nyare Scrambler 1000 och jag vet inte hur jag ska göra.

Jag Ă€r galet trött pĂ„ allt j**** klonkande o klunkade pĂ„ Can Am. Är allergisk mot oljud och kĂ€nslan nĂ€r man kör blir mer och mer en vĂ€ntan pĂ„ att nĂ„tt ska rasa. Alla sĂ€ger att det Ă€r typiskt Can Am och det Ă€r bara att köra. KvalitetskĂ€nslan Ă€r juh lika med noll pĂ„ Renegaden och det stör mig nĂ„tt sĂ„ infernaliskt pĂ„ en maskin som kostar sĂ„ pass mycket.  Rent generellt tycker jag att Polaris skotrar Ă€r som en Amerikansk bil frĂ„n 90-talet, noll passform och allt kĂ€nns plastigt o rasslar, iaf jĂ€mfört med BRP. Har provkört nĂ„gra Polaris hjulingar men det vara ett tag sedan och av det jag kommer ihĂ„g sĂ„ kĂ€nns dom mer solida. Vad tycker ni hĂ€r, Polaris vs CanAm, Renegade vs. Scrambler?

Byt till klonkfria bussningar i krÀngningshÀmmaren sÄ kommer du uppleva den som en helt ny maskin, min lÀt precis som du beskriver som att den skulle rasa vilken sekund som helst fram tills jag bytte. Nu Àr det bara motorn och flÀkten som vÀsnas och Àven om det lÄter mycket sÄ Àr det ju svÄrt att komma ifrÄn pÄ en 1000 cc...
Outlander XT 1000 -12
28" Mud Lite
70mm breddning
Styrhöjare 2"
StyrstÄngsförstÀrkare
förstÀrkta styrstag
2500 lbs vinsch bak
Garage product "klonkfria" bussningar
ELKA Stage 3 stötdÀmpare
Kylaruppflytt
Tatou 4S bandsats

Viarelli 90cc Kinamaskin till dottern

Utloggad Hydro

SV: Kvalitet Rengegade vs Scrambler
« Svar #5 skrivet: 19 mars 2018 kl. 16:41:40 »
Visst har Honda bÄde kvalité och finish!
...men tyvÀrr inget klipp i grejerna...

Åtminstone tidigare hade Can-Am en minst sagt ljudlig drivlina, jag har inte kört nĂ„n nyare Ă€n typ -14 sĂ„ vet inte hur de helt nya Ă€r.
Men alla jag kört har klonkat Àven i kardaner eller vad det nu Àr, dvs inte bara i bussningar till krÀngningshÀmmare.
De har Àven alla haft extremt ljudlig vÀxellÄda med ett vinande som oftast överröstade motorn, sÄ lÀnge man Äker med originalpipa.
Rakskurna drev..?
Men som sagt, generellt hÄller det.
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / SkĂ„ne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad JussiN

SV: Kvalitet Rengegade vs Scrambler
« Svar #6 skrivet: 19 mars 2018 kl. 21:06:22 »
Can am har rakskurna drev i vÀxellÄdan.
SĂ„lt min fyrhjuling

Utloggad jha

SV: Kvalitet Rengegade vs Scrambler
« Svar #7 skrivet: 20 mars 2018 kl. 12:33:49 »
Min Renegade -14 har inte samma klonkiga tillvaro som du beskriver, men inte gÄtt sÄ lÄngt Ànnu heller iof. Och de nya Polaris-maskiner jag provkört hos handlare kÀndes lika gamla som min Can am 2014.
Visst har Honda bÄde kvalité och finish!
...men tyvÀrr inget klipp i grejerna...

Åtminstone tidigare hade Can-Am en minst sagt ljudlig drivlina, jag har inte kört nĂ„n nyare Ă€n typ -14 sĂ„ vet inte hur de helt nya Ă€r.
Men alla jag kört har klonkat Àven i kardaner eller vad det nu Àr, dvs inte bara i bussningar till krÀngningshÀmmare.
De har Àven alla haft extremt ljudlig vÀxellÄda med ett vinande som oftast överröstade motorn, sÄ lÀnge man Äker med originalpipa.
Rakskurna drev..?
Men som sagt, generellt hÄller det.
Can Am Renegade 1000 XXC -14
Honda Trx500FE Foreman -08 SÅLD

 


Online just nu.

217 gÀster, 5 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
M_Äberg, sÀlen, dalle72, Aasenheim, Silentdecor,
Flest online idag: 249. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Quad450sp: Access 450 sp
    10 mars 2019 kl. 16:37:58
  • Nicke86: Ingen som har nĂ„n aning om det??!!
    21 februari 2019 kl. 19:34:59
  • goranP: Testar
    20 februari 2019 kl. 22:38:09
  • Nicke86: NĂ„gon körning i uppland i vĂ„r?
    18 februari 2019 kl. 17:31:20
  • Cummins: Skitiga variatorer som behöver rengörning.
    3 februari 2019 kl. 11:31:08
  • Högdahl: Böjd vĂ€xelspak?
    2 februari 2019 kl. 20:25:25
  • Matte2019: NĂ„gon som har erfarenhet av det?
    2 februari 2019 kl. 15:15:09
  • Matte2019: Polaris Sportsman 800 som blivit mer trögvĂ€xlad
    2 februari 2019 kl. 15:14:57
  • Cobra78: FartbegrĂ€nsningen pĂ„ en cfmoto 450 2017, har testat koppla ut de kablar som skall göra sĂ„ den inte spĂ€rrar farten, men utan resultat??
    28 januari 2019 kl. 16:17:56
  • Hydro: Dakar pĂ„ söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme