Lyft ut förarsätet och se så inte kontakterna där under är dränkta i vatten/fukt. Sitter gummiskydd runt någon kontakt där. När jag hade en 800ex så var det problem där, dränkte skiten i sonax. Annat fel som uppstod flera ggr var laddregulatorn som sitter under vänster bakskärm, fick kortis i den och då startade inte maskinen förrän jag kopplade bort den, andra gången brann den upp lite värre men samma fel typ. Ett annat vanligt fel om du inte får ström är kontakten bakom digitala panelen till tändningen som du får fläcka ut och spreja med sonax eller wd-40. Hoppas du löser det.
Andra möjliga fel när sånt där händer är ju annars tändningslåset.(Antaratt du kollat så att dödaren inte är intryckt?)
Mät över batteriet samtidigt som du vrider om nyckeln, vad har du för spänning då?Det KAN vara så att batteriet är trött och kan hålla korrekt spänning utan belastning men klarar inte att leverera någon ström alls, Då sjunker spänningen under belastning, just klick-ljudet tyder på detta.
Skulle givetvis kunna vara startmotorn. Men kineserna är kungar när det gäller fruktansvärt dåliga elkopplingar och kablar. Det skulle också kunna vara dålig jord mm, nu har du ju kommit ett steg på vägen med ström fram till panelen mm. Testa att sätta en Jordkabel direkt från batteriet till motorn och se om det hjälper. På den jag hade så var det fel på elen till lampor och massa skit efter ett tag, som gjorde att det "klickade" när jag skulle försöka starta mm, i mitt fall så köpte jag en jordfläta och satte ena ändan på batteriet, och andra i chassit med en bult. Annars får man helt enkelt köra uteslutningsmetoden och ta isär kopplingar lite här och där, smörja upp dom och se om det blir bättre.Om det "klickar" så får solenoiden ström, men den kanske inte skickar strömmen vidare till startmotorn, så det kan även vara fel på den, billigare än en startmotor att byta, Kommer dock inte ihåg om den satt under instrumentpanelen eller i regionen mellan batteriet och startmotorn. Se om du kan ladda ned kopplingsschema/servicemanual på nätet för all el.Om du inte redan har testat det, så dra ut hela kontakten från laddregulatorn och prova att starta. Skulle nästan våga satsa pengar på att det är den som är problemet.