Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: växelspak som fassnar Allroad 300  (läst 675 gånger)

Utloggad Perfa

växelspak som fassnar Allroad 300
« skrivet: 3 december 2017 kl. 17:44:01 »
Hej har problem med att växelspaken fassnar , har försökt hitta om det är något slitet eller så i växelhuset men hittar inget konstigt, lossar man damasken så kan man lägga spaken i läge  igen tills den fassnar nästa gång. finns det något nerskrivet hur man justerar växlarna kan det va ett möjligt fel ?
Tacksam för tips .. MVH Per

Utloggad Pv544

SV: växelspak som fassnar Allroad 300
« Svar #1 skrivet: 4 december 2017 kl. 07:47:57 »
Min växelspak frös pga dålig damask och vatten i huset till spaken.
Men du verkar ha annat problem.

Hade bilder på det där här på forumet, men bildadressen funkade ej längre.

Är ju stänger med spår i för växellägena, tror det är fjäderbelastad kula.

Justeringen gör man väl på länkaget mellan spak och lådan.

Kolla om du hittar servicehandbok till allroad eller linhai. Borde kunna stå nått där.
Ska kolla om jag kan luska fram mina gamla bilder.

« Senast ändrad: 4 december 2017 kl. 08:01:27 av Pv544 »
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Perfa

SV: växelspak som fassnar Allroad 300
« Svar #2 skrivet: 4 december 2017 kl. 09:34:03 »
Hej
jo så där ser min ut med förstår inte hur den kan åka över där nere och sen fassna, tänkte om man behöver justera stagen och om det fanns något tips på hur man gör. Synd Tech har lagt ner dom grabbarna va guld att snacka med och köpa delar av. Ingen som har koll om dom startat om ?

Utloggad Pv544

SV: växelspak som fassnar Allroad 300
« Svar #3 skrivet: 4 december 2017 kl. 16:31:15 »
Har du tagit ur fjäder och kulor och kollat hur dom mår?
Låter ju lite skumt.

Kanske nån av stängerna blivit skeva?
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Perfa

SV: växelspak som fassnar Allroad 300
« Svar #4 skrivet: 5 december 2017 kl. 11:01:35 »
jag har tagit ur fjädrarna men det kom inte ut några kulor tror dom sitter fast i allt fett, men kännde igår att den står och smådrar lite så frågan är hur kopplingen mår om det kan va det som är problemet, för stänger man av går det lätt att växla.  Har läst lite om att en fjäder kan ha gått sönder i kopplingen finns dom lösa att köpa eller måste man byta allt ?  ingen som har koll på om trech grabbarna har startat om ? dom va ju så guld att ha och göra med ..

Utloggad Pv544

SV: växelspak som fassnar Allroad 300
« Svar #5 skrivet: 5 december 2017 kl. 14:35:33 »
Då är det nog säkerligen en fjäder som brustit.
Ta av kåpan och kopplingsklockan och kolla, kolla även slitaget.
Finns väl en uppgraderad variant, tror det är samma till 400an. Läste rätt nyligen om nån som bytt, kolla på forumet.

Jag köpte komplett koppling och variatorer från trech, var sån liten skillnad i pris från bara kopplingen.
Har inte hört att dom är igång nånstans, tyvärr. Tyckte också dom var kalas.

Kolla med atvhallen i sandviken, bil och fritid kanske dom heter...

Annars ebay eller aliexpress om du har tid att vänta lite.

Har du tur räcker det att byta fjäder, tyvärr har jag sålt alla mina linhaigrejer så jag har ingen kvar. Men kanske nån har fjäder liggandes från en skrotad koppling.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Perfa

SV: växelspak som fassnar Allroad 300
« Svar #6 skrivet: 5 december 2017 kl. 19:31:02 »
ja det hade ju varit guld om det nu är det ..ska ta bort och kolla, ja dom va ju ganska billiga på grejorna med så det är tråkigt att dom inte finns kvar ... tack för alla tips åter kommer när jag har öppnat och sett problemet .. :)

 


Online just nu.

172 gäster, 4 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
lill_bringis, raptor350, PerGrein, Wiip89,
Flest online idag: 219. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme