Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: knäckt dragkrok :)  (läst 876 gånger)

Utloggad Fredo

knäckt dragkrok :)
« skrivet: 12 maj 2017 kl. 21:55:54 »
jo alltså, det var ju inte meningen, men nu är min dragkrok av den fällbara sorten. Tyvärr fälls den bara neråt.

Svetsarna som håller plåten där kroken bultas fast har brustit.
Någon som har förslag på hur jag får dit en ny dragkrok?
Att bara svetsa ihop det igen kommer ju inte att hålla speciellt länge.

Hojjen i fråga är en sportsman X2 700

Utloggad Sme-oscar

SV: knäckt dragkrok :)
« Svar #1 skrivet: 12 maj 2017 kl. 22:03:50 »
Har du någon bild på det. Lättare att se lösningar om man ser hur det ser ut

Utloggad Fredo

SV: knäckt dragkrok :)
« Svar #2 skrivet: 13 maj 2017 kl. 00:46:05 »
vet inte hur bra det syns, men man kan se att det är lite blankt där svetsarna har varit.
http://imgur.com/a/RuExO

fick inte till bilduppladdningen idag av nån anledning så det blev en länk istället

Utloggad ZebuZa

SV: knäckt dragkrok :)
« Svar #3 skrivet: 13 maj 2017 kl. 07:51:37 »
Rikta svetsa och förstärk ()p

Utloggad xantiac5

SV: knäckt dragkrok :)
« Svar #4 skrivet: 13 maj 2017 kl. 08:24:46 »
Ja rikta upp den och svetsa en fyrkantsprofil under kroken, blir starkare är original.

Utloggad Fredo

SV: knäckt dragkrok :)
« Svar #5 skrivet: 13 maj 2017 kl. 11:09:05 »
Jo får väl försöka med det. Är det någon som meckat med en X2? är det lönt att försöka skruva bort 'ramen' och jobba med den på bänken istället för att svetsa på plats?


Utloggad Cummins

SV: knäckt dragkrok :)
« Svar #6 skrivet: 13 maj 2017 kl. 11:20:40 »
Måste ju säga att du har lyckats bra med det inte smidigaste.
Du kan lägga en 30x40 profil mellan ram rören och svetsa dit, sen svetsa ett 40x40 liggandes över så gör du nytt avtagbart drag.
Men har du åt helvete för mycket kul tryck på det viset så kommer ramen vika sej i nästa steg, då du tar bort failsafen som har hänt nu.
Jag har gjort så på min sportsman och man får vara lite mera tänkande än näsan är lång, när man ska dra en kärra med högt kultryck.
Du är medveten om att man har typ max 50 kg som vertikal kraft.
Ltr 450 Egen design Ny besiktad dä ni.

Utloggad Fredo

SV: knäckt dragkrok :)
« Svar #7 skrivet: 13 maj 2017 kl. 11:46:30 »
ehm, överlast :)   Aldrig  :DV
Tippvagnen är nog den bästa investering jag gjort sen polarisen köptes, underlättar nästan allt både i trädgården och på gården. Men ibland lastar man ju fullt...

Jo nu när jag ser hur det är konstruerat så förstår jag ju att det inte har hållit så bra. Eller, det har ju hållit i snart tio år så det kan väl iofs räknas som rätt OK.
Ska mäta och sen skissa lite, borde gå att komma på ett fäste som håller, men sen någon infästning av själva draget i fästet som ger med sig.

 


Online just nu.

164 gäster, 5 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen, [navy], Cln, qbtq, CFM,
Flest online idag: 184. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme