HejFunderar på att kanske köpa en Yamaha Grizzly IRS eller EPS. Frågan är om skillnaden på 10000:- är värd att lägga på EPS:n? Som jag ser det är servon den stora skillnaden. Hur stor skillnad är det att köra utan och med det? Jag skall mest köra på skogsvägar och man kan väl kalla det nöjeskörning. Vill inte köpa en maskin för så mycket pengar och sedan ångra mig för att jag valde utan servo. Men det är trots allt rätt mycket pengar det rör sig om.Tycker att EPS:n nämligen är lite dyr och då har jag börjat snegla på Can-am 570 Outlander istället eller rent av en Honda Rancher. Den senare är väl ännu dyrare så kanske inget bra alternativ....Tacksam för råd
Ska du mest nöjesköra så rekommenderar jag absolut en Can-Am 570 före en Yamaha Grizzly.Den är väl ca 7.500:- billigare än en Yamaha Grizzly med servo?Hur är det med Yamaha Kodiak?Den är ju billigare än Grizzly, och då kanske du kan klämma in servo i samma budget som på en Grizzly utan servo?Kan du tänka dig en Kodiak?Hur som, jag skulle inte köpa en maskin utan servo idag.Det har blivit en sådan "modegrej" att en maskin utan servo kan bli svårsåld begagnad.
Jag förstår inte frågan riktigt.450IRS ELLER EPS?Du menar en 450 utan IRS men med EPS istället?Jag skulle alla dagar i veckan välja delad bakaxel före servostyrning.Jag skulle nog faktiskt välja det mesta före servostyrning.Jag har kört och haft en del hjulingar och anser att servostyrning är överreklamerat.Den ENDA orsaken att ha det är när man kör i skogen för att slippa slag i styret.Att styra är inte jobbigt för en normal vuxen.Byter man hjul och lägger på 28:or eller liknande, med tolv tum bredd även fram... då hjälper servo.Men vid mer normal hjuluppdatering är det fortfarande rätt onödigt.SÄRSKILT på väg och vägliknande ytor. En annan sak gällande 450:n... den är väl fortfarande rätt liten va?Innan var den i barn-size jämfört med 550/700 osv.
Jag skulle nog om jag vore dig köpa can-amen. Det är ganska klen Servo på grizzly 450. Men dom är riktiga evighetsmaskiner dock lite slöa. Att tänka på med alla can-am är att ta det lite försiktigt om du kör riktigt tunga lass och försöka undvika ryck o hugg. Draget sitter nämligen fast i bakdiffklumpen som kan spricka med lite otur.